..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.0207 :..
 

556.0207


556.0207Informace o fotografii:
 - Úsek: Nemšová - Trenčianska Teplá
 - Datum: 1.9.1974
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4436x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

15.05.2013 (22:08)  
Josef Chvosta: Když jste tu napsal takovou hezkou vzpomínku,nedá mi to abych nezareagoval. Tenkrát v tom roce 1966 patřila 498.104 ještě do RD Bratislava,byl to předposlední rok,kdy ve výtopně pod Vinohrady byla soustředěna tehdejší rychlíková elita-všech 15 strojů ř.498.1. Po elektrizaci hlavního tahu Kolín-Havl.Brod-Brno-Bratislava-Štúrovo většina albatrosů odešla do Plzně a stroje 498.104,106,109,110 a 111 do výtopny Nové Zámky,což byla jejich poslední štace. Až do GVD 1972/73 zde byly nasazovány právě na vozbu expresních vlaků "Báthory","Favorit" a "Nord-Orient"(na rameni Štúrovo přes povážskou magistrálu do Púchova),z nichž zejména ten poslední stojí za zmínku. V období GVD 1971/72 totiž míval až 20 podvozkových vozů a hmotnost přes 800 tun. Bohužel přes naše území projížděl v obou směrech v nočních hodinách,takže fotka něčeho takového nejspíš neexistuje...
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
15.05.2013 (0:30)  
Nádhera!!
Co je to za vedení? Je to součást "traťového" zab. zař. nebo je to spojovací telefonní vedeí vedené ve stejné stopě s tratí??
15.05.2013 (0:17)  
Ještě jednu vzpomínku: pamatuji si, když jsem čekal tehdy u trati, že kolem projely na trati do Trenčína nejméně dva náklaďáky a dva osobáky, samozřejmě s motory v čele ... to jsem ovšem nefotil ... tehdy mi to připadalo, že ty motory budou jezdit "věčně", proti párám mi připadaly strašně "stejné", taky mi bylo trochu líto filmu na "obyčejný motor" ... teď bych si nejraděi nafackoval.
14.05.2013 (21:43)  
Pane Chvosta,koukám,že jste nejradši fotil,když bylo nějaké výročí (smajlík). Já mám takových fotek mašin s nástěnkami minimum. Díky za krásnou fotku...ten předlouhý nákladní vlak ztrácející se kdesi v oblouku,ano...tak to tenkrát jezdilo.
K úplné dokonalosti už chybí jen,aby po té trati od Púchova přijížděl souběžně bratislavský albatros s podobně dlouhým rychlíkem,jako ten náklad...ale na to už bylo moc vysoké datum...
15.05.2013 (0:07)  


Tehdy to byla opravdu velká sláva - kulaté výročí SNP - nebylo snad mašiny bez nějakého oltáříku a na párách se vyjímaly zvlášť "hezky".
Bohužel máte pravdu, že na albíky už bylo tady pozdě, měl jsem to štěstí, že jsem po téhle trati jel v 66. roce z Budapešti rychlíkem Favorit. Ve Štúrovu najel na něj jedničkový albatros (tuším 4) a na jízdu do Púchova vzpomínám dodnes (rychlík měl zajímavou trasu Štúrovo-Púchov-Kolín-Děčín východ) ... 8-9 vagonů a rychlost stále kolem 100 km/hod. Fotil jsem ho při odstoupení v Púchově, ale bohužel negativy i fotky jsem prostě někde ztratil ...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
14.05.2013 (20:07)  
Ano, SNP 30. let, to bylo slávy!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko