..: Fotogalerie - detaily fotografie Večerní "písky" projíždí Střelicemi :..
 

Večerní "písky" projíždí Střelicemi


Večerní "písky" projíždí StřelicemiInformace o fotografii:
 - Místo focení: Střelice
 - Datum: 10.7.1974
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Zprava:556.0206 na Mn z
Oslavan,na průjezdu vlaková
556.0254,postrk 556.0131
 - Zobrazeno: 6183x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
25.01.2013 (7:54)  
zn1124: jo, Šlechtičny uměly. Pamětníci si jistě vzpomenou, jak si vždycky poradily s poměrně těžkými Mn z Lovosic do Chotiměře - i pár fotek tu už bylo.
Štokry samozřejmě uměly také, ale od nich se to jaksi čekalo...
24.01.2013 (21:40)  
Mámm tušení v roce 05/1976 se po zimě písek zase vozil a tak jsme čekali na svůj stroj v Bm-dolním 556 z dílny na večerní pískový vlak.
Ale jelikož se oprava pozdržela, tak jsme na postrk nakonec dostali 475.101. Holka se s vysokými koly do kopců snažila.
I když vlak měl zpoždění asi 3hod, tak 101 nezklamala.
2 lokomotivy tam byly proto, že v Dalešicích na vlečce vlak popojížděl a hned se písek z vozů vysypával a ten kdo byl na postrku z Brna se vracel zpět jako první do Maloměřic, kde si Sergej T679 přebíral soupravu a přes Blažovice jel na Kojetín-Tlumačov. Krásný záběr od Drahoše.
Tedy jako vždy.
24.01.2013 (20:20)  
stoupa: 1974 (a 1975) to se dalo i v Praze ne sice už pravidelně (tam byl na mnoha tratí konec 2.6.1973) ale ne tak vzácně projet po Praze s osobákem s pární mašinou. Ano v Brně to skončilo o dost později. Ale náklady v páře - alespoň ze Smíchova na Kladno, i nějaké uhlí do Veleslavína, či "zelenina" do Ruzyně nebyly vzácností, na Smíchov ještě dokonce pravidelně. Tou dobou páru pomalu ale jistě postrádalo spíše Slovensko (tuším až na Plešivec a Leopoldov a ještě i s albatrosy Nové Zámky)
24.01.2013 (19:09)  
Škoda že se místní pamětníci nedomluví na vydání knihy.
Prostě je to paráda!
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
24.01.2013 (16:25)  
Drahoši, jak já říkám, fotky s příběhem. Díky za ně!
24.01.2013 (23:14)  


Toffees: Je to tak...parní lokomotiva vždycky měla nějaký příběh..i když třeba jen tak stála v depu.Vždy bylo na co se dívat.
Jakub Gregor: díky...ten pán se nejspíš neotočí proto,že parní lokomotiva v té době ještě byla celkem všední zjev...nic co by stálo za pozornost.
Ale všední rozhodně nebyl ten vlak,co je zachycen na snímku...byl to vlak snů,elitní výkon dosluhujících štokrů,kteří opět prokázali svoje neuvěřitelné kvality. Těch 13 výsypných vozů ř.Sa představovalo zátěž min.1050 tun,což znamená na jednu lok.cca 520 tun,přičemž služební pomůcky předepisovaly ř.556.0 na příslušné třídě sklonu normativ zatížení v uvedené třídě dle jízdního odporu max.450 tun.
Na průjezd takového vlaku Střelicemi nelze zapomenout ani po 40 letech...štěkot Kylchapů při naplno otevřených regulátorech byl slyšitelný už z Troubska,okolo staniční budovy vlak doslova prolétl.Před Zástavkou u Brna byla četa postrkové lokomotivy v nejvyšší pozornosti...pokud bylo na vjezdovém návěstidle jedno rameno vzhůru (Volno=prújezd),strojvedoucí vlakové lok.se pověsil na píštalu...to byl smluvený signál pro postrk,že "za to má vzít a na plný plyn".Žádný postrk v podobě T 458.1...na co taky.
Tak jezdily štokry na sklonku svého života.Kdo neviděl,neuvěří...ale je to pravda.
24.01.2013 (15:48)  
škoda že jsem ty časy, kdy pára byla na kolejích rutinou, za kterou se člověk neobtěžoval otočit, pořádně už nezažil :)
24.01.2013 (14:02)  
Tak přece ještě uvidím vzpomínku na písek Tovačov - Brno Mal.- Dalešice.
Bylo tam vždy kolem 20 vozů a jelikož písek byl mokrý, tak vlak byl těžký.
24.01.2013 (13:26)  
Jakožto člověk, který tudy dnes často jezdí i fotí, jsem hodně naměkko. Nádhera. A ten pán se za tou krásnou mašinkou ani neotočí...:-))
24.01.2013 (13:02)  
spíš někdo ze znalých doplňte jak se stalo že 556.0254 existuje dodnes ...
24.01.2013 (11:51)  
Class photo by Stocker and no catenary disturb the picture!
Klasse Foto vom Stocker und keine Fahrleitungsmasten stören das Bild !
Třída fotografie od Stocker a bez trolejového vedení naruší obraz!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko