..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.162 :..
 

475.162


475.162Informace o fotografii:
 - Místo focení: Letovice
 - Datum: 23.6.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 5794x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.01.2013 (11:27)  
Drahoši, nevím co napsat...elegance, krása, rychlost, mohutnost, nádhera...a hlavně za půl hodiny zavřít okna v tunelech... 5*!!!
17.01.2013 (8:33)  
jadla: ano vozily, nekdejší řada Bh maďarské výroby
registrovaný uživatel jadla  mail  
Počet komentářů uživatele9 »fotek 0
17.01.2013 (0:09)  
Úžasné, 5*. Dovolím si laický dotaz: Je možné, že tento typ vozu tahala ještě kolem roku 95 Baruna na 240?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
16.01.2013 (22:53)  
Drahoši,
eště že těch strojů bylo několik sérií a že jsme je mohli obdivovat, dvořiti se jim, laskati pohledem a budeme tak činiti stále, aniž bychom si lezli do zelí. (Já měl pech-nebo kliku - barvocit. Konečná). No co by s náma jinak aristokrati provedli, kdyby naznali, že se dvoříme jedné a té samé...
Nejednou jsem srovnával s francouzským ušima; zajisté vzorem, ale ti kadeřníci u Škodů měli snad ještě něžnější ruku. Malé plechy Witte snad byly účinější, ale tyhle byly krásné.
Tudle jsem podlehl tvůrčímu pokušení a vytvářel jsem je v tlapkách (model HO) na vlastní reko "kořistní" BR 64 na p3t, s dvojitým Kylchapem, větším uhlákem, atd. Úkos vpředu a vzadu o cca 1 stupěň rozdílný, šikmá horní hrana v zadní, opět zalomené části stoupající nad kotel - a když se na to koukneš zepředu - je to takové lehké, vzdušné. Provedli jsme vnitřní rodinné výběrové řízení a volba byla jasná.
Ty Škodovky - jako by si pamatovaly radu Gölsdorfa - byly krásně vyvážené. Ale správně - 141 Francouzům vycházely elegantněji, než Pacifiky a Mountainky. Konec-konců BR 41 taky nelze upřít jakousi lehčí eleganci (zejména s plechy Witte), oproti mohutnějším Einheitsloks. Ale, to je holt na tu "ouplně ulítlou VTR konferenci" - kterak postavit parní mašinu s užitím soudobých poznatků techniky .... :-)
16.01.2013 (21:21)  
Stoupa: Libore,já taky děkuji...ale já jsem ty mašiny MĚL doopravdy rád...a to je hodně slabé slovo.Ona je tak elegantní taky proto,že má tzv.francouzské uši...tj.kouřové usměrňovače po vzoru francouzských lokomotiv ř.141 R,dodávaných pro SNCF v rámci poválečné výpomoci z USA a Kanady.Tohle provedení (dvojité zalomení a šikmá hrana nad hranou kotle) těm mašinám slušelo nejvíc.Na dolním byly celkem 4 mašiny tohoto vzhledu...dlouhodobě 475.160,162 a v tom závěrečném období parního provozu ještě 475.159 a 171.
Classic 90: Taky děkuji...to co píšete o tom souboru fotek,je pravda...a jinak se těším,že se tu na historických fotkách z trati č.26 budeme vzájemně doplňovat.Fotek (parních)je v zásobě dost a dost(a nejen mých...i od podstatně lepších a slavnějších autorů).
16.01.2013 (19:43)  
Ta 475 byla tou dobou už vlastně za svou érou. Už se to tu probíralo. Parní provoz skončil nejen tady. Ale najednou se začalo znovu jezdit z Brna do Přerova a ještě déle do ČT. A to dokonce také i oficiálně muzejními mašinami (498.106, 475.1142) Ač nebyl tehdy internet, vědělo se. A byl důvod se cestou z Přerova do Prahy se vždycky v ČT rozhlédnout, zda se nezahlídne něco parního.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
16.01.2013 (18:50)  
Drahoši,
tady to té šlechtické slečně, co jí ještě nebylo třicet, sluší obzvláště. Unikátní frisura "uší", cudný průhled mezi zalamovaným kotlem a rámem, ladný tendr - čert vem, že ráno nestihla fasádostav - ji to sluší, i nenalíčený! Velice krásný úhel pohledu jsi zvolil! Jakobys ty mašiny měl doopravdy rád. Dík. :-)
16.01.2013 (18:43)  
Super šlechtična 5* - a mám podezření, že tato Vaše foto byla kdysi - už pár let zpátky - publikovaná v takové sadě čb obrázků s parníma lokomotivama - prodávalo se to různě po parních jízdách a tak... vsadím boty, že tento snímek byl mezi nima... :))

P.S. jsem rád, že tu bezdrátovou 26 či 260 (jak chcete) teď obohacujeme o další snímky. Díky moc za unikátní snímky.
16.01.2013 (13:09)  
Pavel Randák: jen trochu upřesnním..stejně výkonné nebo i výkonnější stroje neměly mech.přikladač...Z těch co jej neměly,pouze mikáda 387.0...pokud by zůstaly v provozu déle,pravděpodobně i na ně by byl dosazen,podobně jako na ř.486.0. Z poválečných lokomotiv pak albatrosy 498.0...z výroby jej skutečně neměly,avšak již při prvních dílenských opravách jej obdržela většina strojů....utopit tyto stroje "na lopatu"bylo nad fyzickými možnostmi obsluhy a z toho důvodu byly obsazovány 2 topiči.Z ostatních výkonově srovnatelných lokomotiv měly mechanický přikladač všechny.
zn 1124: Zdeňku,máš zcela pravdu,tato fotka ji skutečně zachycuje již na sklonku života (ale odstavena byla až na jaře 1978 a zrušena pak následně 15.8.téhož roku).Jinak na mašině můžeš vidět jednu z legendárních postav depa na dolním-Honzu Kříže.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
16.01.2013 (11:38)  
I fotkama lze opěvovat "Letovické stráně". :-) A elegance Šlechtičny - holt na tý aristokracii je fakt asi něco dobrýho. Líto je mi, babičko, že dědové nepodporovali šotoušství, na procházky sem ano, ano, ale nějak pořád v hlavě dobře uloženo, že za K.u.K. fotit nádraží nepatřilo k loyálním aktivitám. Tak si to holt smím jen pamatovat a doufat, že toho krásna nafotil Dr.Ahoš Švestka víc a víc. :-)

Stoker: od "to stoke" - přikládat do ohně/(pod kotel), stoker [?st??k?], pak přikladač i topič. Z USA. Dvoje dvířka do topeniště mívaly stroje Bavorské. [Štokr] je ryze Česká, vžitá a Němčině odpovídající výslovnost.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko