Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
475.1108 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Lovosice zastávka - Oparno - Datum: 21.5.1977 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: ...i takhle někdy končívaly lokomotivy s velkými koly... - Zobrazeno: 6451x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Krásná fotka z domoviny a co to vlastně je? Vyrovnávkový do lomu v Dobkovičkách?
A v této době byla vlečka do cihelny, co vedla od přejezdu ve Lhotce nad Labem už asi rozebraná že?
A v této době byla vlečka do cihelny, co vedla od přejezdu ve Lhotce nad Labem už asi rozebraná že?
Rabin...a fotka takove soupravy by nebyla? Prosim prosim
:-)....Hracholusky moje rodna stanice. Dochoval se pouze diapozitiv, kterak mavam ve 2 letech motoraku 810 smer rce hlavni...a povazte zrovna v zime a navic se snehem to se stava v rci max 1 za pet let !
Jinak tyhle lokalky jsou moje mladi a cundry po stredohori....zaznamenal jsem foto v kterem si zeleznicari z Libochovic - hurvinci smer straskov a 475 s trema ctyrma "baikama" (prisaham ze za lokomotivou byla jedna polojednicka!!!!! smer lovosice od loun) to uz nikdy nebude pravda tohle to :-(
:-)....Hracholusky moje rodna stanice. Dochoval se pouze diapozitiv, kterak mavam ve 2 letech motoraku 810 smer rce hlavni...a povazte zrovna v zime a navic se snehem to se stava v rci max 1 za pet let !
Jinak tyhle lokalky jsou moje mladi a cundry po stredohori....zaznamenal jsem foto v kterem si zeleznicari z Libochovic - hurvinci smer straskov a 475 s trema ctyrma "baikama" (prisaham ze za lokomotivou byla jedna polojednicka!!!!! smer lovosice od loun) to uz nikdy nebude pravda tohle to :-(
08.03.2012 (21:16)
No,zvládla...vždyť o tom tady píšu...až to bylo neuvěřitelný,často doslova na mezi adheze,ale pořád to jelo...připadalo mi to jako něco proti fyzice nebo tak nějak v tom smyslu.
Věc byla o to pikantnější,že ve stejné době zažívaly 475.1 a vůbec všechny páry renesanci z důvodu vleklých potíží s novými brejlemi...takže to byl v podstatě takový kontrast.Zatímco u nás v Brně byly znovu nasazeny na Os vlaky a lítaly do Č.Třebové a do Přerova v motorových jízdních dobách,tady se ploužily na sklonově náročných tratích s přetěžkými manipuláky...a taky to holky zvládly....všechna čest.
Je sice pravda,že tato řada byla vyvinuta jako univerzální parní lokomotiva,nicméně se domnívám ,že takovou univerzalitu...vzhledem k průměru hnacích a spřažených náprav...si nepředstavovali ani konstruktéři,ani výrobce...
Věc byla o to pikantnější,že ve stejné době zažívaly 475.1 a vůbec všechny páry renesanci z důvodu vleklých potíží s novými brejlemi...takže to byl v podstatě takový kontrast.Zatímco u nás v Brně byly znovu nasazeny na Os vlaky a lítaly do Č.Třebové a do Přerova v motorových jízdních dobách,tady se ploužily na sklonově náročných tratích s přetěžkými manipuláky...a taky to holky zvládly....všechna čest.
Je sice pravda,že tato řada byla vyvinuta jako univerzální parní lokomotiva,nicméně se domnívám ,že takovou univerzalitu...vzhledem k průměru hnacích a spřažených náprav...si nepředstavovali ani konstruktéři,ani výrobce...
stoupa, Dr. Ahoš a vůbec fšichni: on to tehdy moc pěkně napsal, ale už nevím kdo - možná Ing. Bek nebo Jaroslav Koucourek v některém pěkném článku - pětasedmy měly sice kola velká, která se ale dokázala zmenšit natolik, aby zvládla stoupání v Opárenském údolí...
pro Pavel Randák:
Chlape, to nás nenapadlo.
My si jen (1966-72) nechávali ve Vinohradské Korunní třídě "ímeni" Wilhelma Piecka přejíždět zprvu destníky, pak poplašňákové náboje "Křižíkovou" tramvají. V tom druhém případě nastávala super-hyper situace: Řidič tramvaje se následně smál, průvodčí tramvaje, (zpravidla velmi inteligentní kreatura) zuřil, nevyskočil, pěstičkou hrozil.
Připouštím, že s tím mazlákem, ve stupací části "Píkarny", by mohla bejt větší sranda, ale to nás nenapadlo. (museli bychom se vracet do kopce...) :-)
Chlape, to nás nenapadlo.
My si jen (1966-72) nechávali ve Vinohradské Korunní třídě "ímeni" Wilhelma Piecka přejíždět zprvu destníky, pak poplašňákové náboje "Křižíkovou" tramvají. V tom druhém případě nastávala super-hyper situace: Řidič tramvaje se následně smál, průvodčí tramvaje, (zpravidla velmi inteligentní kreatura) zuřil, nevyskočil, pěstičkou hrozil.
Připouštím, že s tím mazlákem, ve stupací části "Píkarny", by mohla bejt větší sranda, ale to nás nenapadlo. (museli bychom se vracet do kopce...) :-)
08.03.2012 (10:39)
Měl jsem na vejšce spolužáka z Žernosek a ten vyprávěl, jak ukradli ve škole kbelík mazlavýho mýdla, namazali s ním koleje v Opárenském údolí a pak se koukali, jak to fýrovi pěkně klouže.
pro Dr. Ahoš:
No jo, ta sviňa fyzika. Velký kola, velkej kopec.
A jinej paradox: Tisíce tun ročně foukanýho vápence jsme z Čížkovic do Komořen (to je elektrárna, co vedle je Most, po ose cca 35 km) tahali truckama, neb ČD neuměla vůbec reagovat - resp. to chtěli vozit přes Lovosice - Ústí - Most a započítat i "přirážku" za přestupnej rok, MDŽ a slunovrat a šumění vody v Vltavě u Štvanice (před gen. direkcí) :-).
No jo, ta sviňa fyzika. Velký kola, velkej kopec.
A jinej paradox: Tisíce tun ročně foukanýho vápence jsme z Čížkovic do Komořen (to je elektrárna, co vedle je Most, po ose cca 35 km) tahali truckama, neb ČD neuměla vůbec reagovat - resp. to chtěli vozit přes Lovosice - Ústí - Most a započítat i "přirážku" za přestupnej rok, MDŽ a slunovrat a šumění vody v Vltavě u Štvanice (před gen. direkcí) :-).
07.03.2012 (23:58)
To nasazení bývalých chomutovských (ta co je na snímku)a taktéž děčínských 475.1 do strojovky v Lovosicích bylo docela překvapivé a pro mě tenkrát i nepochopitelné.Důvodem byl zřejmě nedostatek strojů s nižším nápravovým zatížením.Co si vzpomínám,jednalo se o lok. 475.147,149,153,179 a 1108.Jedna z nich-většinou 147-jezdila na osobních na těch lokálkách kolem Řípu a ty ostatní?Pokud jezdily s Pn a Rn vlaky po hlavním tahu podél vody,bylo to v pořádku.Ale na téhle kopcovité lokálce,kde se tenkrát tahaly úctyhodné zátěže...nechápu,ti chlapi co s nimi jezdili,museli být snad kouzelníci.Nejednou jsem byl svědkem,že už to vypadalo,že každou chvíli vlak uvázne(byl tam jeden úsek s docela pořádným stoupáním-jak se to místo jmenovalo?Radejčín nebo Chotiměř?)ale ono to jelo...i s těmi velkými koly.Jeden výfuk za půl minuty,pak prokluz jako hrom...a zase znovu od začátku.Fakt nechápu.
Pro Rabín, Dr. Švestka::
... a gdyž 1978 omylem jako záskok záskoků dorazila 556.0xxx na Bubny i Činely, seběhlo se skoro celé nádraží, tehdy ještě První Třídy, a čučelo, (zasvěceně) hovořilo a někteří téměř slintali. :-) Neb páry měly již v Praze v té době "zákaz", krom vyjednané "histórie". Nezdržela se víc, než 10 minut. Pod heslem - musím dobrat vodu - všeci umožnili, aby mohla valit co nejdřív tendrem napřed "durch" do Kralup, "prisám bohu" bez ohledu na Vindobonu. (t.č.) Vždyť šlo přece o BOZP, nebo snad nee?!?
... a gdyž 1978 omylem jako záskok záskoků dorazila 556.0xxx na Bubny i Činely, seběhlo se skoro celé nádraží, tehdy ještě První Třídy, a čučelo, (zasvěceně) hovořilo a někteří téměř slintali. :-) Neb páry měly již v Praze v té době "zákaz", krom vyjednané "histórie". Nezdržela se víc, než 10 minut. Pod heslem - musím dobrat vodu - všeci umožnili, aby mohla valit co nejdřív tendrem napřed "durch" do Kralup, "prisám bohu" bez ohledu na Vindobonu. (t.č.) Vždyť šlo přece o BOZP, nebo snad nee?!?
stoupa, Borovička: ...a také v té době jezdily se třemi Rybáky na osobáku Roudnice - Straškov a zpět...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko