..: Fotogalerie - detaily fotografie T 478.3276 :..
 

T 478.3276


T 478.3276Informace o fotografii:
 - Místo focení: Brno-Maloměřice-Brno-Královo Pole
 - Datum: 9.10.1982
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Zkušební jízda po RVM
opravě.Foto JIří Žák
 - Zobrazeno: 8058x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.05.2011 (20:48)  
Citím, že téma Najbrt je je stále velmi živé. Nestalo by za to uspokojit choutky zdejšího osazenstva a udělat na zdejších stránkch nějaké hlasování o tom na čem je Najbrt snesitelný, na čem vypadá velmi dobře, kde je nesnesitelný. Úspěch předem zaručen.
05.05.2011 (20:06)  
Jsem rád, že se tady docela shodnem - najbrt ano, ale při respektování designu u jednotlivých typů lok.

A zopakuji - největší střelba do vlastních řad jsou opravdu vozidla řad 380, 814, 854 (z počátku i 471), kterými se ČD všude chlubí, a který ausgerechnet najbrta nemají :))

A ještě k 753.276: později vypadala opravdu lépe, bez toho vítěznýho véčka, ale výstřel to byl pěknej, no ni?
06.05.2011 (8:32)  


Díky za názor,napsal jste to naprosto výstižně.
registrovaný uživatel Čáp 
Počet komentářů uživatele33 »fotek 0
05.05.2011 (17:56)  
Zajímavá kombinace barev.
05.05.2011 (15:35)  
Chary: A největší sranda je, že samotná 380 /______ , jejíž křivek se najbrt drží, v najbrtu natřená není. Ostatně myslím, že zrovna jí by slušel.
05.05.2011 (11:22)  
No, ten bílej proužek na čele mi tam osobně taky neštymuje, ale ta kombinace hnědých barev je parádní, obzvlášť ve vztahu k estetice 80. let v ČSSR.

A k tomu tématu korporátních barev - já bych s nimi taky neměl problém, kdyby byly udělané nějak rozumně. Třeba ten pokus o unifikovaný nátěr z 90. let, který vycházel z "jihlavského" nátěru (749.051, 749.121, 751.316, všechny 714) měl šťávu, barvy měly kopírovat trikolóru a dodneška to vypadá velmi dobře. A k tomu klidně modrošedý vagony, červenošedý nebo třeba kanárkový vagony, ale hlavně ať k sobě ladí.

To, co vylezlo od Najbrtů, je jak nepovedená omalovánka pětiletého dítěte. A to, že jí dost lidí adoruje, je spíš důkazem jejich neschopnosti kriticky myslet. Mimochodem, proti najbrtizaci je dost silný odpor i u ČD a je jim vnucený v podstatě direktivně; povídá se, že prý si to osobně prosadil velý žalud a že jakákoli diskuse na toto téma se rovná profesní sebevraždě. Inu, totalita se nám vrátila...
05.05.2011 (10:53)  
Topič:Tome,já bych to neviděl tak přísně.Tebe jako fotografa taky spíš zaujme mašina,která je trochu zvýrazněná a "vylepšená" nějakými barevnými doplňky,než řadová tuctovka...i kdyby to byla sebevětší leštěnka.
Samozřejmě...musí to mít určité hranice.Mě se na parních lok.líbily takové doplňky jako např.bílý ochoz,klidně i ta madla,proč ne.Bílé mezikruží na dýmnici je-dle mého názoru elegantní...určitě to vypadá líp než když je to jedna černá plocha.To je věc názoru.Tenhle nátěr,co je na těch brejlích,vznikl v době,kdy byla všude záplava červených unifikovaných mašin a my jsme za to byli vděční.Srovnávat to s Najbrtem nemá vůbec smysl...tohle má aspoň nápad a nestálo nás to takový prachy jako ten šedomodrý paskvil.
05.05.2011 (9:42)  
A mě by zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se sice zavedly nové korporátní barvy ve stávajících odstínech světle šedá, tmavě modrá, světle modrá, ale zároveň návrhář respektoval tvary a nějaké ladění.

"modrobílá" už tu byla a nějak dramaticky ošklivě to nevypadalo

http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=%22754+013%22&sort=&smer=&size=21

jenomže on musel někdo udělat návrh na šikmé čelo 380 /_____\ a někdo jiný to musel slepě kopírovat na bok peršingů < ___ > , plecháčů |____|, a aby se neřeklo, tak u dýzlů to udělal vzhůru nohama a u kapotových uplně jinak

nemluvě o tom, že třeba DB souprava bílá s červeným proužkem ladí celá, zatímco ČD má barevnej cirkus BD, WR, WL a A/B každej jinak...
registrovaný uživatel M 
Počet komentářů uživatele224 »fotek 0
05.05.2011 (9:24)  
Zajimalo by mne, kdyby tehdy ten Drahosuv znamy vyforil modrobily vlak a dneska by CD zvolili tuhle hnedou, sice zajimavou, ale furt priseru, tak jestli by byly prispevky typu "fuj, tehdy byly ale hnusny vlaky"
05.05.2011 (8:48)  
Já bych spíše souhlasil s Kubajzem, že je to pěknej splácanec. Takhle to dopadá, když se do toho pustí "lidoví umělci" i když ani práce výtvarníka nezaručí pěkný výsledek, viz. Najbrt. Nevím jestli je to tím, že se v okolí Brna více fotilo, ale přijde mi, že nejvíc zmalovaných mašin bylo právě tam. A to už za dob parního provozu.
Ovšem ani ostatní depa nezůstávala pozadu a nevkusné omalovánky se objevovaly na rozmanitých strojích. Šachovnice na pluzích, barevná mezikruží na dýmničních dveřích, barevné kombinace na tyčoví a kolech, "praktická" bílá madla na budce, různé barevné linky na kotli i tendru, barevné střechy budek a mnohá další "vylepšení" dělala z mašiny spíš pouťovou atrakci.
Autor nátěru vyobrazeného brejlovce se zřejmě inspiroval prvním nátěrem zamračených, který byl v kombinaci hnědé a krémové. Bez toho bílého klínu na čele a pruhů na náraznících by se to ještě dalo přežít, ale takto je to opravdu paskvil. Zajímalo by mě, kdo z obdivovatelů by si koupil podobně zmalované auto.
Stačí se projít po vesnicích, dívat se na rodinné domky a hned je jasné, kde se podobné "výtvarné cítění" rodí. Luxfery ve zdech nebo jako stěny zádveří, okenní špalety obložené lesklým černým obkladem, "ozdobné" linky ve fasádě kolem okem, věžičky, prvky z antické architektury a podobná zvěrstva.
05.05.2011 (7:23)  
zajímává barevná kombinace, ty nárazníky taky..krása :))
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko