..: Fotogalerie - detaily fotografie 434.2 :..
 

434.2


434.2Informace o fotografii:
 - Místo focení: Nymburk hlavní nádraží
 - Datum: 10.11.1973
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 7830x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.11.2010 (10:17)  
Bartisko: Jak píše níže Drahoš i autor nebylo to nic nebezpečného a bylo to velmi individuální. Nškdy stačilo narazit na nějakého aktivního blbce z řad drážních zaměstnanců, který to naprásklal VB a pak byly možné nějaké komplikace, které však končily maximálně zabavením filmu.
Článek v SŽ popisuje, pokud si dobře pamatuji, okolnosti týkající se focení při jedné akci. Bylo to tuším na liberecku. Tam byl někdo asi obzvláště tupý a nepřátelský vůči fotografům. Monstrakce na rozloučení s párou konaná v r.1980 se musela obejít bez původně plánovaných jízd parních vlaků přes viadukt v Novině, protože se předpokládal zvýšený výskyt zahraničních fotografů a ti by si třeba mohli vyfotit oplocení závodu na těžbu uranové rudy v nedaleké Stráži pod Ralskem, Hamru na Jezeře či Křižanech. Někdy se blblo víc než se muselo a jak říkám, jeden aktivní blbec vydal za víc než dvacet zákazů.
08.11.2010 (19:53)  
V době, o níž se hovoří, jsem prožil pouze kratičký čas, nijak si ji neidealizuju, zato vidím, co se děje dnes (jak praví p. Švestka) a tupě nepřejímám "odbojářské kecy" kdekoho, kdo ožralý dělal primitivní výtržnosti a dnes hrdě vypráví, jak byl politickým vězněm.... K tomu, co objektivně nemohu vědět, se stavím s rezervou a opatrně - ne, jak káže myšlenková móda - toť vše.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
Počet komentářů uživatele1219 »fotek 0
08.11.2010 (17:38)  
topič: kam na ty ''hovadiny'' chodím? To jest otázka. Náhodou jsem si je přečetl v několika vydáních Světa železnice (postarší čísla) a o zákazu focení tam autor (a ne jeden) otevřeně pronesl, že to tehdy moc vítané nebylo, a rozhodně to nebyl nějaký mladý maník, který by o té době něco nevěděl.
Poraďte mi tedy čemu a komu mám věřit? Dneska už asi nikomu, že...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
08.11.2010 (12:38)  
Podnět pro redakci:

Souhlasím s panem "topičem" a souvztažně navrhuji rubriku s obdobnými historickými snímky. tedy pokud pocházejí zejména z ČSSR, NDR a PLR", přejmenovat na Odbojové fotografie.

Shodně by mohla být i "biblická dvojkniha" pana Ing. Jindřicha Beka zařazena do odbojové literatury. byť ji vydal NADAS a ne Samizdat. I tato knihy obsahují provozní fotografie dokonce z období Protektorátu.

Závěrem: "Švejku, je těžké, fotografovat nádraží?" (To kdyby někdo váhal, koho navrhnout za častného posmrtného předsedu Klubu odbojové železniřné fotografie).
:-))
07.11.2010 (23:04)  
to jsem se zase dozvěděl novinek...Každej kdo fotil,byl špion a mnohdy za to seděl v kriminále...
Jsem zvědavej,co za nesmysly tu bude psát za 10-20 let...to už tady naštěstí nebudu.
Faktem je,že spousta věcí v té době byla absurdních(je to dnes jinak???).Ale jedno vím určitě...v nočním vlaku tě neokradli(nepodřízli) jako dnes a taky se ti nepřihodilo,tak jak jako mě před pár lety,aby na tebe sprejerský zmrdi za bílýho dne vytáhli kudlu,poněvadž jsi šel náhodou ze šichty a načapal jsi je při jejich "zábavě".
Bohužel mám často pocit(ona to bude asi pravda),že spousta lidí,kteří navštěvují tento web,má železnici pouze jako koníček,a ví prd o tom,v jakých podmínkách se dnes na dráze pracuje(mám na mysli nás,obyčejný provozní zaměstnance,ne manažery). Kdyby tihle "odborníci" strávili jednu noc např.na odstavným nádraží v Brně,nestačili by se divit...
07.11.2010 (23:52)  


Opravdu to nebyla žádná nebezpečná činnost ... za těch cca 8 let, kdy jsem aktivně fotil (73-81), jsem měl pouze dva "konflikty" s OSŽ (ozbrojená ochrana železnic), ale vše se vysvětlilo - nezavřeli mně ani mi nevzali foťák. To spíš tak do roku 78 na mně divně koukali "nenádražáci" ... co to je za blázna - čumí u trati a fotí starou páru ...
07.11.2010 (22:38)  
klokan749: Prožil jsem v té době větší část svého života a nijak se mi po ní nestýská. Za špatně uvázanou kravatu (spíš navlečenou, protože vojenský byly na gumičce nebo mazácky upravenou) bylo možný dostat pár dní "vostrejch" (vězení), když tě jako vojcla chytla na vycházce lítačka a tvůj velitel byl pořádná "zelená guma".
hank: A to bylo v jaké vyhlášce či zákoně, že se nesmí fotit zhlaví?
Bartisko, Vlakař, Dr-Dlaha: Ano, přesně tak. Tehdy fotit železnici byla vlastně odbojová činnost. Škoda, že v parlamentu neprošel dodatek zákona, kterým by se tehdejší šotouši přiřadili k 3.odboji a měli by tak nárok na medaili a příplatek k důchodu. Pánové, kam na ty hovadiny co píšete, chodíte?
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
07.11.2010 (22:11)  
Výslovně zakázáno bylo fotit zhlaví a celkové uspořádání staničního kolejiště - takže kde to šlo, jezdil jsem na zadní plošině Balmu a kreslil do notýsku. (Nikdy mě nechytili... Notýsek ještě mám.)
registrovaný uživatel Mates 
Počet komentářů uživatele26 »fotek 0
07.11.2010 (21:40)  
nekdy stacilo cvaknout krajinku a uz tam byla litacka pac nekde v tom smeru se nachazel vojensky objekt ;)
registrovaný uživatel Fanda_cd  mail  
Počet komentářů uživatele23 »fotek 0
07.11.2010 (21:02)  
zdenek j: ovoce z lenina, jo to je dobry :) a budme v klidu, vime, jak to myslite :) neni treba rejpat :)
07.11.2010 (20:53)  
Na věčné časy a nikdy jinak!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko