..: Fotogalerie - detaily fotografie T 466.0 + 433.0 :..
 

T 466.0 + 433.0


T 466.0 + 433.0Informace o fotografii:
 - Místo focení: Chornice
 - Datum: 8.2.1976
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5495x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
29.06.2015 (23:33)  
Mně se fotka líbí nejen proto, že zachycuje lidi a jejich životy, ale také proto, že je z Chornice, která dnes doplácí na polohu poblíž trojmezí tří krajů...
29.06.2015 (22:25)  
optus: Jasně, já chtěl akorát zůstat v USA, když jsem linkoval americký mašiny. Příklady bychom našli i v předválečném Německu. :-)
Fotka se mi líbí kvůli zobrazeném výjevu, který je nadmíru zajímavý.
29.06.2015 (22:02)  
Ta mašinka 433.053.
29.06.2015 (18:26)  
Topič: Mašiny byly sladěné se soupravou i v Evropě - viz. mašiny a souprvy v Anglii GNR+LNER... To máš pravdu Tomáši :)
29.06.2015 (18:12)  
DŠ: Konstrukce nákladních lokomotiv byla podřízena účelnosti a výkonu, vzhled byl zcela podružný. Mašiny pro rychlíky, hlavně ty prestižní byly i vzhledné, mnohdy barevně sladěné se soupravou, aby přitahovaly cestující. Tím myslím USA.

Skaličák jako pěkná mašina? Ono to bude spíš dáno tím, že jsme na naše lokomotivy zvyklí již drahně let a tak nám připadají hezké. Mně přijde z tendrovek vcelku pohledná 464.0 a 464.2. Ono těch tendrovek české konstrukce je velmi pomálu. Ještě 423.0, 477.0 a 475.0 a tím to končí, když neberu v potaz průmyslovky. A z těch bych vzal na "milost" 213.9.
29.06.2015 (17:41)  
(gp): nezapomeň, že ono to taky z výroby mělo jiný komín...pak ta linie je zcela v pořádku. A já tvrdím, že i tak je to pěkná mašina...jako všechny naše. A proč by mašinám neslušel boční pohled? Vezmi si třeba 475.1, 498.0, 1 a další a další...Vypadají z boku úžasně. Ovšem vyfotit z profilu ženskou (pokud jí není 18 a nemá dokonalou postavu )aby to to vypadalo k světu...to je trochu tvrdší oříšek, to máš pravdu.
Optus: I v USA existují výjimky...pár řad měli opravdu pěkných, elegantních. Především společnost New York Central a její J1a - prakticky celá ta vývojová řada až po J3a včetně proudnicových. I Niagara vypadá k světu. Pak ještě pár proudnicových strojů - např. Norfolk and Western nebo Southern Pacific (jedna z těch GS 4 je provozní). Jinak jsou to ale monstra poplatná výkonům a vzdálenostem...s tím nelze než souhlasit.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
29.06.2015 (16:47)  
Chary: Jó, některé rané lokomotivy jsou ze všech stran pohledné. Ale ve chvíli, kdy bylo potřeba tahat víc, než výletní vláček, už je z toho merkur.
Drahoš: Komín úplně rozbíjí linii střecha budky-parojem. Nejvíc hmoty je podepřeno těmi malinkými slabými kolečky, ta velká nesou díru (jistěže skutečné síly vypadají jinak).
Tenhle boční pohled mašinkám nelichotí ani trochu, kdybys takhle vyfotil mojí krásnou ženu, rozmýšlel bych se, jestli Ti mám dát do nosu, nebo se rozvést.
optus: výkonná parní lokomotiva nikdy nemohla být tak pěkná jako tryskáč nebo auťák. Při daném průjezdném profilu se tam vejde tak akorát parní kotel a tyčoví není kam schovat. A to k tomu musíš mít po ruce vagón uhlí a cisternu vody.
29.06.2015 (16:47)  
GP: Já myslím, že české mašiny (jejich design) je určitě na úrovni. Ty ameriky co linkoval Topič,jsou obrovské masy železa bez jakékoli elegance. Ano, měly mnohem větší výkon, daný terénem a vzdálenostmi, ale když si dám vedle sebe BIG BOYE ajedničkového Albíka, tak Albík je krásná a elegantní mašina, A když budu srovnávat evropské mašiny, tak třeba německé páry se mi moc nelíbí, a při srovnání designu teřba Pomeranče,Brejláka a Zamráči ve srovnání třeba s V 118 bývalých DR a dalších, tak musím říct, že mio všchny české mašiny přijdou vyváženější a hezčí...
Ještě jedno srovnání - Podívej se na design našich řad 150/350, které jsou z počátku 70-tých let a podívej se na design loko OBB ř. 1014 .... Já je vidím dost podobně, ale 1014 se začala vyrábět o dobrých 20 let později...

Topič: ještě jsi zapoměl tohoto exota:
http://www.american-rails.com/jawn-henry.html
Páru s elektrickým přenosem výkonu.... :)
29.06.2015 (16:03)  
Mně připadá, že ta paní běží rychle zachránit aspoň část bílého prádla (nemá koš), když si všimla, co se to blíží po kolejích…
29.06.2015 (13:01)  
(gp): Co je na té 433 tak nevyváženýho? Samozřejmě je to věc názoru, ale tendrovka je dle mého určitě hezčí...i když díky "oplechování" (vany) tu určitá vzdálená podoba je.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko