..: Fotogalerie - detaily fotografie 850.001-9 :..
 

850.001-9


850.001-9Informace o fotografii:
 - Místo focení: Znojmo
 - GPS: 48°51'10.635"N, 16°3'34.112"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 6.9.1998
 - Autor: rsx 
 - Pozn.: Sp 1735
 - Zobrazeno: 6227x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
24.12.2014 (21:33)  
Rabín: Tak Alfred Horn uvádí, že Balkanzug měl v r. 1914 hmotnost 160 - 230 t a vozila ho řada 106 kkStB/264.1 ČSD, později se hmotnost zvýšila na 260 - 300 t a nastoupila řada 110 kkStB (k ČSD nepřešla), až v roce 1916 přišly zmíněné lok. 910/364.0. A ty vozy byly určitě 4osáky včetně jídelních a spacích vozů - předpokládám, že převážně německé, protože jeho výchozí stanicí byl Berlín a ve Vídni se připojovalo křídlo z Frankfurtu. Balkanzug nahradil po vypuknutí WW I dřívější Orient Express, který původně spojoval později znepřátelené státy.

Horn také uvádí, že lok. 910 měly potíže s uhlím, které bylo za války nevalné kvality a způsobovalo spékání popela na roštu, takže často byla zátěž Balkanzugu na hranici výkonu kotle.
24.12.2014 (13:36)  
hank, Rabín: díky. Netušil jsem, že to byly takové lehké vlaky. A i kdybych to tušil, tak stejně nemám vůbec představu, kolik taková lokomotiva "žere".
24.12.2014 (12:31)  
Tím rychlíkem ze Znojma jsem jel jen jednou. Bylo to myslím v roce 2002 a nasedal jsem do toho v Dobroníně, když jsem se vracel z toulek po Polné a okolí.
V paměti mi to nijak extra neutkvělo; souprava byla tvořená (myslím) AB, BDs a asi čtyřmi béčky. Ještě těmi se zelenou koženkou a takovým tím opěradlem, jak nebylo v kuse ale dvojdílné. Nevím jak to popsat blíže :-) Obsazenost spíš nízká.
24.12.2014 (10:03)  
Keprt/hank: vzhledem k tomu, že ten rychlík jedoucí z Vídně přes Znojmo do Děčína, příp. dál, neměl víc jak 3-4, max. 5 dvou- nebo třínápravových dlouhých vozů (čtyřnápravové byly asi zcela výjimečné) o váze 20-25 tun s dřevěnou vozovou skříní, tak ta 910 (364.0) žádné oslnivé výkony ani nemusela podávat, jela ve zcela optimálním režimu a určitě těch 458 km s uhlím vydržela. Vodu mohla brát cestou asi skoro všude...
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
23.12.2014 (22:22)  
Keprt: Já si myslím, že jo, ono je to 458 km, ale ani pan Alfred Horn se o tom ve svých dějinách ÖNWB nezmiňuje...
23.12.2014 (19:20)  
Ty rychlíky pá/ne Praha - Znojmo byly "výkladní skříní" tehdejších ČD. Nasazovala se tam ta nejhorší a nejodpornější béčka, jak někdo zmínil nutný přepřah v Jihlavě a zbytečný přepřah v KH. Cestovní doba a komfort absolutně nekonkurenceschopné s autobusy, cena asi taky vzhledem k větší vzdálenosti po železnici. Jinak Znojmo bude jedno z nejhůř železničně spojených měst se zbytkem republiky. A komfort vlaků na Břeclav je horší než na fotce krokouš...
23.12.2014 (19:05)  
hanku, dovolte dotaz k te jedné mašině Vídeň - Děčín; dozbrojovalo se nějakým způsobem cestou uhlí? Obdivuhodný výkon. Děkuji.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
23.12.2014 (18:04)  
Kuzma: Mýlíš se, rychlíky Vídeň - Berlín vedené po tratích ÖNWB za císaře pána vůbec přes Prahu nejezdily, protože jezdily po pravém břehu Labe (z Kolína přes Velký Osek, Nymburk, Lysou, Všetaty a Mělník) přímo do Děčína (Tetschen, dnešní východní nádraží, zatímco dnešní Děčín hl. n., tehdy Bodenbach/Podmokly, leželo na trati StEG) a teprve tam přes labský most na levý břeh do Dolního Žlebu a Bad Schandau. Proslavily se tím, že jezdily na jednu zápřež a s jednou strojní četou z Vídně až do Děčína a když na tuto službu nastoupily lokomotivy řady 910 kkStB/364.0 ČSD (to bylo už po zestátnění ÖNWB), tak to zvládaly za 7,5 hodiny...
23.12.2014 (16:44)  
Tak tak, pokrok nezastavíš, už nějakých 40 let se do Znojma jezdí dálkovými busy. Fotka je to ovšem parádní.

Kuzma: co je na tom paradoxní? Prezila ta nejkonkurenceschopnejsi trasa, postatnene železnice už si nemusely honit ego jako StEG a ONWB svého času.
registrovaný uživatel Kuzma 
Počet komentářů uživatele3 »fotek 0
23.12.2014 (16:41)  
Spojení Znojma ,Jihlavy,HavlBrodu a Prahy je pouhé zkácení ramene z Vídně do Prahy právě přes Znojmo,které fungovalo již v předminulém století zcela jistě už v roce 1888.Většinou tuto trasu absolvovaly dva páry rychlíků ,které především za mocnářství pokračovali až do Drážďan resp. Berlína. Zkrácení na trasu Znojmo - Praha proběhlo až po vzniku samostatné ČSR v roce 1918. Mimochodem, za Rakouska-Uherska byla Vídeň s Prahou spojena hned čtyřmi rychlíkovými trasami.Přes Velenice,Znojmo,Hrušovany a Břeclav. Dnes nám zbývá jen ta Břeclav. To jsou paradoxy.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko