..: Fotogalerie - detaily fotografie 434.2291 :..
 

434.2291


434.2291Informace o fotografii:
 - Místo focení: Miroslav (Miroslav)
 - Datum: 10.10.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 7929x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
30.09.2009 (16:13)  
Má to své kouzlo.
registrovaný uživatel fotista  mail  
Počet komentářů uživatele176 »fotek 0
03.04.2009 (10:47)  
Moc pěkný návrat do doby páry.
Čtyřkolák s nákladem na hrušovanské trati měl obrovské kouzlo.
13.02.2009 (20:38)  
Díky za krásnou fotku připomínající moje mladé roky. Jestli se nepletu, je tento stroj jedním z posledních dvou v Brně (ještě 434.2134 s původním komínem). Podle data u fotky měla před sebou ještě asi rok života. Ve druhé polovině 70. let působily "dvojky" i mezi jinými dosluhujícími párami dosti archaickým dojmem, jezdily už jen do Hrušovan do otevření nového ivančického viaduktu (tuším 7. 11. 1978). Vysloužilé pak stály několik let na opuštěných vlečkách v Brně v místě dnešního M-paláce. Škoda, že se žádná nezachovala.
13.02.2009 (19:35)  
Jak píše pan Drahoš. Čtyřkoláky z BRNO-dolní už dosluhovaly na Hrušovany/J. 2291 od 1976 byla letmo-nikdo se o ni nestaral,proto netěsnosti a hlavně přepad z dynama byla příčina velkých předních bílých fleků. V té době už byly špinavé pro různé natěsnosti také 2243,2134,
2291 dělala špatně páru,ale zato byla rychlá.Smaltované číslo z boku loko je dobře uschováno.
13.02.2009 (16:37)  
Omlouvám se autorovi za překliknutí při hodnocení... :/ Takto jsem hodnotit rozhodně nechtěl. Předem mockrát děkuji za smazání tohoto hodnocení.
13.02.2009 (17:08)  


Zkus to znova ;-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
13.02.2009 (16:06)  
2 Topic:

To je to, co mne prave mate. Od páry by to dle mého úsudku nebylo tak moc plosné a vydatné, leda by to pusobilo dlouhodobe, s vysokou intenzitou. Tedy treba nepozorovaná a neopravovaná trhlina v turbince, nebo privodní trubce, (tezko uveriti, ze by si toho nikdo nevsiml - muselo by to páriti velmice a dlouho,. Tez je to v rozporu s jinak "nadprumerne malo zanedbanym stavem stroje na sklonku zivota"). Z vody by "kamene" bylo víc - ta ale netece do kopce = na komín a dóm. A turbinka je otevrená na strane elektrické = dynamo. Ze by zvlhlo a susilo se na slunicku?

Vodní kamen u napajecí hlavy lze vysvetliti lépe, tesnení = unik a rozptyl vody, dokonce zahrate vody a to je pro vylocení kamene primo lahudka.

Ale tim spise je fotka prinosna - kdo si dnes pamatuje, jak to krasne funelo, cmoudiky emitovalo. Kdo si dnes uvedomuje, co to je "varit vodu" v papináku, který se hýbe, para se spotrebovava a vodu treba doplniti = tlak v kotli pretlaciti. Kdo vubec pomyslí na to, jaká byla realná provozni zivotnost ucpavek, tesnení, kluzných lozisek na klackách a jak casto se to v ramci bezné udrzby (ne oprav) muselo dotahovat, vymenovat, vylévat atp.
13.02.2009 (15:34)  
Já bych řekl, že je to vodní kámen od zkondenzované páry unikající netěsností spojů či ucpávek. Je to vidět nejen na turbíně, ale také na výronku, víkách šoupátkové komory a válce stejně jako na přítokové trubce.
13.02.2009 (14:53)  
Mně se ta fotka líbí hodně.Ta vápenatá či jaká usazenina na komínu, dýmnici a kolem pochází nejspíše od turbíny, všimněte si že je na fotce přední díl turbíny otevřený.A ten sajrajt je i v ní.Tohle dokáže udělat voda, ne pára.
13.02.2009 (14:16)  
Křoví: Komu, co a proč tak nandal autor?
13.02.2009 (14:11)  
Dobrý den pane!
Jsem rád, že jsi jim to tak nandal. Hlavně těm pisálkům, kteří láteřili nad Tvou první fotografií a vůbec ani neměli tušení, že Ty jsi už stál s fotoaparátem u trati, když většina rádoby „přispěvovatelů“ z diskusní skupiny, byla ještě na houbách.
Já také ještě fotil s Flexaretou 6x6cm a fotografii tu nemám žádnou. Tak by mě asi docela zamrzely diskusní příspěvky z minulých dnů.
Přeji tedy dobré světlo a mnoho zdaru!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko