Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
A 506 + A 504 | |
![]() | Informace o fotografii: - Místo focení: Kalindria - Cherso - GPS: 41°5'48.432"N, 22°47'0.201"E » ![]() ![]() - Datum: 14.4.2022 - Szerző: malard ![]() - Zobrazeno: 1180x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10- Málo hodnocení pro Rating uživatelů |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Zatímco motorizace osobní dopravy v Řecku začala hned po 2. světové válce, první nákladní lokomotivy byly dodány až v roce 1961. Jednalo se o 10 čtyřnápravových lokomotiv americké firmy ALCO (American Locomotive Company), které nesly označení A 201. Během následujících let dodalo ALCO další lokomotivy různých typů. V roce 1962 bylo dodáno 10 šestinápravových lokomotiv s označením A 301 a v roce 1966 7 šestinápravových lokomotiv A 321. Následující dodávku v roce 1973 realizovala kanadská firma MLW (Montreal Locomotive Works). Konkrétně se jednalo o 20 šestinápravových lokomotiv výrobního typu MX-627, označených v Řecku jako A 451.
Vzhledem ke sklonově náročným tratím v Řecku bylo pro vozbu těžkých nákladních vlaků potřeba výkonnějších lokomotiv. MLW tak v roce 1975 dodalo 10 šestinápravových lokomotiv výrobního typu MX-636, v Řecku označených jako A 501. Lokomotivy jsou vybaveny spalovacím motorem ALCO 16-251F o výkonu 2610 kW. Maximální rychlost je 112 km/h. Postavení nejvýkonnějších motorových lokomotiv v Řecku si udržely pouze do roku 1982, kdy bylo dodáno 10 lokomotiv řady A 551 s výkonem 2911 kW. Odstavení lokomotiv A 551 proběhlo již po 16 letech od jejich nákupu, a tak se řada A 501 v roce 1998 opět stala nejvýkonnější motorovou lokomotivou v Řecku.
Lokomotivy řady A 501 zajišťují v Řecku i po 48 letech nákladní vozbu. Z důvodu těžkých nehod byly sešrotovány dva stoje – A 502 (srážka s lokomotivou A 366 v tunelu u obce Livera dne 31. března 1987) a A 505 (vykolejení u obce Gefira dne 10. června 1989).
Na snímku vedou „Kanadezy“ (jak se lokomotivám MX-636 přezdívá) A 506 a A 504 nákladní vlak 40871 (Pardubice hl.n. – Piraeus). Druhá kolej představuje původní trat, která byla na mnoha místech přeložena.
Vzhledem ke sklonově náročným tratím v Řecku bylo pro vozbu těžkých nákladních vlaků potřeba výkonnějších lokomotiv. MLW tak v roce 1975 dodalo 10 šestinápravových lokomotiv výrobního typu MX-636, v Řecku označených jako A 501. Lokomotivy jsou vybaveny spalovacím motorem ALCO 16-251F o výkonu 2610 kW. Maximální rychlost je 112 km/h. Postavení nejvýkonnějších motorových lokomotiv v Řecku si udržely pouze do roku 1982, kdy bylo dodáno 10 lokomotiv řady A 551 s výkonem 2911 kW. Odstavení lokomotiv A 551 proběhlo již po 16 letech od jejich nákupu, a tak se řada A 501 v roce 1998 opět stala nejvýkonnější motorovou lokomotivou v Řecku.
Lokomotivy řady A 501 zajišťují v Řecku i po 48 letech nákladní vozbu. Z důvodu těžkých nehod byly sešrotovány dva stoje – A 502 (srážka s lokomotivou A 366 v tunelu u obce Livera dne 31. března 1987) a A 505 (vykolejení u obce Gefira dne 10. června 1989).
Na snímku vedou „Kanadezy“ (jak se lokomotivám MX-636 přezdívá) A 506 a A 504 nákladní vlak 40871 (Pardubice hl.n. – Piraeus). Druhá kolej představuje původní trat, která byla na mnoha místech přeložena.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP,
- správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info

informacni okenko