..: Fotogalerie - detaily fotografie A 506 + A 504 :..
 

A 506 + A 504


A 506 + A 504Informace o fotografii:
 - Místo focení: Kalindria - Cherso
 - GPS: 41°5'48.432"N, 22°47'0.201"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 14.4.2022
 - Autor: malard  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 1153x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Málo hodnocení pro Rating uživatelů

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

24.03.2023 (22:58)  
Zatímco motorizace osobní dopravy v Řecku začala hned po 2. světové válce, první nákladní lokomotivy byly dodány až v roce 1961. Jednalo se o 10 čtyřnápravových lokomotiv americké firmy ALCO (American Locomotive Company), které nesly označení A 201. Během následujících let dodalo ALCO další lokomotivy různých typů. V roce 1962 bylo dodáno 10 šestinápravových lokomotiv s označením A 301 a v roce 1966 7 šestinápravových lokomotiv A 321. Následující dodávku v roce 1973 realizovala kanadská firma MLW (Montreal Locomotive Works). Konkrétně se jednalo o 20 šestinápravových lokomotiv výrobního typu MX-627, označených v Řecku jako A 451.

Vzhledem ke sklonově náročným tratím v Řecku bylo pro vozbu těžkých nákladních vlaků potřeba výkonnějších lokomotiv. MLW tak v roce 1975 dodalo 10 šestinápravových lokomotiv výrobního typu MX-636, v Řecku označených jako A 501. Lokomotivy jsou vybaveny spalovacím motorem ALCO 16-251F o výkonu 2610 kW. Maximální rychlost je 112 km/h. Postavení nejvýkonnějších motorových lokomotiv v Řecku si udržely pouze do roku 1982, kdy bylo dodáno 10 lokomotiv řady A 551 s výkonem 2911 kW. Odstavení lokomotiv A 551 proběhlo již po 16 letech od jejich nákupu, a tak se řada A 501 v roce 1998 opět stala nejvýkonnější motorovou lokomotivou v Řecku.

Lokomotivy řady A 501 zajišťují v Řecku i po 48 letech nákladní vozbu. Z důvodu těžkých nehod byly sešrotovány dva stoje – A 502 (srážka s lokomotivou A 366 v tunelu u obce Livera dne 31. března 1987) a A 505 (vykolejení u obce Gefira dne 10. června 1989).

Na snímku vedou „Kanadezy“ (jak se lokomotivám MX-636 přezdívá) A 506 a A 504 nákladní vlak 40871 (Pardubice hl.n. – Piraeus). Druhá kolej představuje původní trat, která byla na mnoha místech přeložena.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko