..: Fotogalerie - detaily fotografie 103.301 :..
 

103.301


103.301Informace o fotografii:
 - Místo focení: Malý zkušební okruh VUZ
 - Datum: 27.2.2016
 - Autor: Jiří Navrátil  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Vectron pro Finsko
 - Zobrazeno: 4440x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
01.03.2016 (3:14)  
Syn: Osobne to vidim stejne-Skoda ma zadelano minimalne na slusne penale. Ale to je jenom dusledek toho, ze Skoda je zkratka prilis mala firma, jak vyrobne tak predevsim ekonomicky. ZAsadni problem je to, ze kdyz si cokoliv objednate u Skody, tak se vse zacina od prvniho sroubku. Skoda by potrebovala mit jasne definovane produkty, Elefant, Panter, 380, ktere v podstate bude plynule ve forme polotovaru vyrabet at maji ci nemaji zakazku. A v pripade zakazky se bude pouze dokompletovavat dle prani zakaznika. Tak aby prvni kus byl na predani za par mesicu a cela objednavka do roka ci dvou podle velikosti. Na to ale obavam se skoda nema vyrobni ani ekonomickou kapacitu-zatim.
registrovaný uživatel SYN 
Počet komentářů uživatele49 »fotek 0
29.02.2016 (19:15)  
Taktak, májí to pro ty němce mít dodané do konce TOHOTO roku... a UŽ jim první vyjel? Tak to se nějak nemohu zbavit dojmu že to nemůžou stihnout, to mi příjde aby měli šanci na papíry letos tak by teď někdy museli předávat několik vozů/loko úřadům na testování... anebo to doufají postavit na ty papíry od 380 (co je taky ještě nemá definitivní)??
Tady je podle mně zaděláno na průser :(
28.02.2016 (21:08)  
JiP: Jo útok na Railjety ze strany Škodovky byl hodně nemístný a řekl bych, že i směšný... Prý že by dodali stejně kvalitní jednotky a za nižší cenu. Nebyli schopni dodat v termínu 380-tky, které byly ve výsledku dražší a stále nemohou jezdit plnohodnotně v Německu. A jestli by ten jejich Railjet měl být něco jako ala Panter 680 ......
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
28.02.2016 (14:47)  
Raquac: Neznam z hlavy presne zisky Skody za minule roky, nicmene bych vyvolal otazku, co je tim zisk "Skody" myslen? Skoda v te dobe byl koncern o mnoha divizich. Navic nezapomente, ze uplne stejne byl CD zaplacen a financovan vyvoj CityElefantu, uplne stejne na papire byl CD objednan RegioPanter-opet zafinancovany vyvoj. Vse toto vyviji Siemens vicemene za "sve". Skoda za "sve" nevyvinula zhola nic, veskery vyvoj kolejovych vozidel byl zaplacen z CD objednavkou vozidel existujicich pouze na papire. Uplne stejne je to s tramvajemi, kdy Praha si objednala 250ks neexistujicich tramvaji-take opet zaplacen veskery vyvoj z verejnych penez. Takze ono se potom dobre vykazuji zisky, kdyz naklady plati danovy poplatnik.
Abysme si rozumeli, ja jsem rad ze mame technologickou firmu jako je Skoda. V podstate to je maly zazrak kdyz vezmeme v potaz, jaka jsme mala zeme. Na druhou strany bych zde asi souhlasil s Rubmgaakutkt ze trocha pokory by byla na miste. Skode napr. nikdy neodpustim kauzu Railjetu pro CD. A cela kauza 380 me jenom utvrdila v tom, ze Skoda je polomafiansky spolek s politiky na pozadi prisaty a bezostysne dojici statni penize.
28.02.2016 (13:49)  
JiP: Vyvoj 109E stal 950 milionu. Skodovka vykazala v roce 2004 (je to neuveritelne, ale ano, tehdy vyhrala vyberko CD na lokomotivy) zisk kolem 500 milionu, rok předtím take asi tolik. Pro zajimavost, v roce 2014 to bylo uz 2,27 miliardy...

Obrazky vozidel pro NIM jsou pekne - Skodovka se asi prohne, když mela byt v beznem provozu od prosince letošního roku.
28.02.2016 (13:46)  
JiP: Já nepopírám, že vyvinout lokomotivu stojí ohromné množství peněz. Prakticky jste v první části příspěvku srovnáním Siemense a Škody vyjádřil shodnou myšlenku, jako já ve čtvrté větě od konce v předchozím příspěvku. Siemens měl v době vývinu Vectronu za sebou četné dodávky lokomotiv ES, jednotek Desiro a řady jiných produktů, kdežto Škoda dodávala akorát vozidla MHD, přičemž jí vyvinuté vozy metra 6Mt se vůbec neuplatnily, takže je na jednu stranu postoj Škody pochopitelný, i když na druhou stranu třeba zmínění polští výrobci si vývin svých lokomotiv také museli nějak zafinancovat. Výrobce, tedy i Škoda, si však musí ohlídat sám, zda je schopen splnit zakázku za stanovených podmínek a v požadovaným termínu, a když třeba zmíněný termín plnění zakázky není ze strany výrobce z různých důvodů dodržen (což se může stát), bylo by dobré to řešit asi jinak, než třeba dáváním žaloby "za poškození dobrého jména", čehož si potencionální zákazníci také jistě všímají. Jinak pochopil jsem z druhé části příspěvku správně, že díky změně norem dostala Škoda zaplaceno za vývoj navíc?
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
28.02.2016 (12:46)  
Jinak pro DB se pracuje, zde je prvni ridici vuz (pod plachtou)
http://www.railvolution.net/zm/aktuality/skrin-prvniho-ridiciho-vozu-pro-nim-express

a zde je 109E pro DB, jiz vlastni silou

http://www.railvolution.net/zm/aktuality/prvni-emil-zatopek-pro-nemecko
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
28.02.2016 (12:31)  
Rubmgaakutkt: Bohuzel se mylite. Vyvinout lokomotivu na urovni 380 nebo Vectronu stoji ohromne mnozstvi penez. A zde je ten rozdil mezi Skodou a Siemens. Siemens ma financni kapacitu to zainvestovat ze sve kapsy, aniz by mel jedinou zakazku a kdyz je hotovo to prodat. Skoda takovou financni kapacitu zkratka nema (nemela) a potrebuje(vala) dalsi vnejsi zdroj financovani projektu = objednvka od CD. Kdyby CD 380 neobjednaly a tim defacto zainvestovaly jeji vyvoj, tak by lokomotiva 380 jenom ze zajmu samotne Skody nikdy nevznikla, protoze by na to Skoda nikdy nemela dost penez. A na neco takoveho by jim nejspis ani zadna banka nepujcila. Vectron ale takto vzniknul. A v tom ja osobne vidim tu spinu od Skody a kdo vi jaka politocko-ekonomicka spojeni jsou na pozadi, ze objednavka od CD prisla do Skody prave presne v dobe, KDY SE DOBRE VEDELO, ze se normy budou meni, vse v te dobe namalovane pujde na kanal a pojede se od zacatku. Ja osobne v tom vidim jasny zamer a vazbu mezi CD a Skodou.
28.02.2016 (12:06)  
Bude to o přístupu výrobce k zákazníkovi. Nechci tvrdit, že vidím pod pokličku, ale anabáze předcházející dodání lokomotiv 380 ČD na mě dělá dojem, že ve Škodě nejprve počkali, až získají zakázku, a pak teprve na tom začali pracovat. Siemens Vectrony, ale i ES nejprve vyvinul, vyrobil, odzkoušel a pak je teprve začal nabízet, což dělá asi lepší dojem, než co předvádí Škoda. Oni to pochopili i jinde, třeba u Newagu s Dragonem a Griffinen, u PESY s Gamou, ale i u CZ LOKO. Když se na výrobku začne pracovat až při získání zakázky vede téměř zpravidla k pozdním dodávkám výrobků s nevalnou kvalitou. Možná právě proto skončila italská AnsaldoBreda jako taková. Na jednu stranu je pochopitelné, že výrobce nechce vrážet prostředky do vývinu nových výrobků, když nemá jistotu, zda ty výrobky obstojí, což by v kombinaci s nedostatečným odbytem dosavadních výrobků mohlo daného výrobce i položit. Nicméně když výrobce dostane možnost a přijme zakázku nedostatečně připraven, pak by bylo vhodné, aby výrobce projevoval vůči zákazníkovi určitou pokoru, zejména když pak dohodnuté podmínky nejsou ze strany výrobce úplně dodržovány. Siemensu se také stalo, že nedodržel termíny dodávek RABDe514 pro SBB, tak jim Siemens jako odškodné dodal za stávající cenu jednu soupravu navíc. Jinak doslechl jsem se, že už je první 109E pro DB na světě...
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
28.02.2016 (8:37)  
Zirecek: Jednak Skoda dodnes nesmi jezdit Vmax 200 v Nemecku. POkud se nepletu tak ma pouze provoz na vyjimku do 120km/h.

A druha vec, myslim si mnohem dulezitejsi. Skoda a Siemens je jako ekonomicky trpaslik a obr. Siemens ma jak ekonomickou tak vyrobni kapacitu ty lokomotivy chrlit po desitkach rocne. Zkuste si ted objednat treba 30 ks 380. Kdyz ty lokomotivy dostanete za par let, tak budete rad. Vectron lezi s trochou nadsazky "skladem" v ruznych lokomotivnich poolech a dostanete je nesrovnatelne rychleji, navic jiz schvalene. Cekat na lokomotivy 10 let si muze dovolit leda firma, ktera doji statni cecik. Jakakoliv privatni firma by s takovym dodavatem jiz nekolikrate zkrachovala.
Jinak receno, Skodovka by musela mit ekonomickou kapacitu trvale mit napr. 10-20 polorozestavench lokomotiv, ktere na prani zakaznika bude schopna v ramci nekolika mesicu pouze dokompletovat a schvalene okamzite predat. Jinak nema vedle Vectronu moc sanci. Leda by byla alespon zajimava cenou. To ale vedle Vectronu taky neni. Navic Vectrony se pomalu zaplavuje cela Evropa, coz dale vyrazne zjednodusuje a zlevnuje servis. Skodovka proste bude vedle Siemens trpaslik.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko