..: Fotogalerie - detaily fotografie BN 30R (40102/1961) :..
 

BN 30R (40102/1961)


BN 30R (40102/1961)Informace o fotografii:
 - Místo focení: Zbýšov
 - Datum: 24.8.2008
 - Autor: Datel 
 - Zobrazeno: 3243x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
30.09.2009 (15:35)  
Moc pěkná fotečka. A byla by pěkná, i kdyby stál.
27.08.2008 (11:37)  
To se dobře fotí,kdyš vlak stojí ,že? :-)
27.08.2008 (15:15)  


Jak to myslíš? Vlak jede! Že si fíra nepřál být focen, za to já nemůžu :-(
26.08.2008 (20:39)  
Pánové pěkný....
Rodny: doktor to je známý mistifikátor, dělá si z nás jen p.... a Dobromil jen navázal :-D
Takže já se k tomu nebudu víc vyjadřovat :-)
26.08.2008 (20:12)  
Doktůrku, co takhle přečíst nějakou knížku o úzkorozchodných železničkách, nebo aspoň zkouknout nějaké stránky na internetu, pan gůůůgl Ti určitě rád pomůže. Mohu Ti zaručit, že to fotomontáž není. Tato fotografie byla vyfocena poblíž jihomoravské obce Zbýšov na bývalé normálněrozchodné trati, resp. vlečce Zastávka u Brna-Důl Jindřich, který leží právě poblíž Zbýšova. Tato vlečka se momentálně přerozchodovává na rozchod 600 mm, který je nejčastějším rozchodem průmyslových železniček a různých lomových drážek. Přerozchodování a provoz na této trati zajišťuje muzeum průmyslových železnic z Brna( http://www.mpz.cz ).

Další takovéto železničky najdeš například kousek od Berouna v Solvayových lomech, v Mladějově na Moravě, v Kolíně-Sendražicích, v pravidelném provozu například v přírodní rezervaci SOOS poblíž Chebu, ve Františkových lázních vozí takováto drážka rašelinu a další podobné drážky najdeš po celé republice.

O něco širší koleje mají například v Jindřichově Hradci ( http://www.jhmd.cz ), Třemešné ve Slezsku( http://www.osoblazsko.com ) nebo Frýdlantu v Čechách ( http://www.fod.cz ). Na Slovensku jsou zase provozovány různé lesní železnice, ikdyž dnes pouze pro turisty, a to například kolem Čierného Balogu( http://www.chz.sk ), na Historické lesní úzkorozchodné železnici poblíž Čadce ( http://www.kruzok.sk / http://www.kysuckemuzeum.cz ), Oravská lesná železnice ( http://www.oravamuzeum.sk ), železnička v Nitranskom poľnohospodárskom muzeu či Považská lesná železnica, všechny o rozchodu 760 mm.

Dále by se dala zmínit Trenčianská elektrická železnice v Trenčianské Teplé, sloužící lázeňským hostům (rozchod 760 mm) či snad Tatranské elektrické železnice (rozchod 1000 mm) nebo snad Košická pionýrská železnice (taktéž 1000 mm).

A ještě doplním, že například v takovém Srbsku existovala kdysi celá síť úzkorozchodných železnic o rozchodu 760 mm v délce několika stovek kilometrů. Taktéž v Polsku existovaly stovky kilometrů úzkých železnic, taktéž v Německu lze najít spousty kilometrů úzkých kolejí, to samé v Rakousku, Švýcarsku, Francii, nebo směrem na východ v Rumunsku, Ukrajině, Pobaltských státech či Rusku, nebo dokonce v daleké Indii, na Jávě či Novém Zélandu. Dokonce i v Americe, a to jak té Severní, tak i Jižní mají úzké koleje. Takže jak sám vidíš, žádná fotomontáž, nýbrž docela běžná věc nejen v České, ale i Slovenské republice či kdekoli jinde na celém světě.

PS:Pardon za trošku delší komentář, nechal jsem se unést :)
26.08.2008 (17:59)  
Dobromil Retych a spol.: Nevím, asi mě vodíte za nos. Já bych řekl, že jde o fotomontáž a to tady nemá co dělat. Raději nehodnotím. Doufám, že se autor k tomu nějak vyjádří.
26.08.2008 (15:03)  
Pěkné, čisté
26.08.2008 (13:08)  
Za všechno může doktor, my nic!
26.08.2008 (12:46)  
Pro kluky s gumovýma kolečkama: Pánové, vy byste měli dostat Nobelovku za ptákoviny :-D Když jsem si to přečetl, tak jsem málem spadl ze židle. Opravdu skvělé :-)
26.08.2008 (12:45)  
Drebin: Tyhle permanentni magnety mely ale jednu nevyhodu -vytrhavaly jiz uvolnene drobne kolejivo, ktere se navic pri delsim pouzivani lokomotivy neprijemne zmagnetizovalo - cimz vznikal napriklad problem pri udrzbe trati (pritahovani naradi ke svrsku). Proto byly nahrazeny elektromagnety napajenymi z uvedenych slunecnich clanku (pri nadzdvihnuti kola nad TK o 8 +/-0,5 mm) s dusledkem zakazaneho provozu hlavne za mrazivych noci.
26.08.2008 (12:33)  
Drebin:
Opět jsem o něco chytřejší...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko