Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
DR 675.019-4 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Liberec - Machnín - GPS: 50°46'32.933"N, 15°2'3.313"E » - Datum: 3.5.1992 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu - Zobrazeno: 9995x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Pekna fotka.
Co se tyce designu, tak libi se mi tahle jednotka z DDR, ale i jeji zapadni obdoba.
http://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA460_2006_2.jpg
Co se tyce designu, tak libi se mi tahle jednotka z DDR, ale i jeji zapadni obdoba.
http://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA460_2006_2.jpg
09.02.2012 (19:51)
BBvK:Hustota provozu je sympatická...a o tom klenotu,co je na fotce,asi nemá cenu diskutovat.Je to něco,co se bude líbit pravděpodobně v každé době,což se o většině dnešních nových vozidel bohužel říci nedá.
Designy 60.let jsou zkrátka nepřekonatelné-viz DB E 03,ČSD S 489 (a řada dalších).Byla to doba,kdy se ještě vzhledu vozidel věnovala náležitá pozornost a k jejich realizaci byli přizváni i přední...jak to říct česky...vizážisté?
A věř či nevěř...u nás to byla dá se říci zavedená praxe...v podstatě pokračování tradice z doby parního povozu,kdy se na vzhledu parních lokomotiv(ještě i po válce) podílel např.proslulý akademický malíř Vilém Kreibich.
Jinak by ty mašiny těžko takhle vypadaly...škoda jen,že jsme je zprznili těmi různým unifiky a podobnými prasečinami.
Designy 60.let jsou zkrátka nepřekonatelné-viz DB E 03,ČSD S 489 (a řada dalších).Byla to doba,kdy se ještě vzhledu vozidel věnovala náležitá pozornost a k jejich realizaci byli přizváni i přední...jak to říct česky...vizážisté?
A věř či nevěř...u nás to byla dá se říci zavedená praxe...v podstatě pokračování tradice z doby parního povozu,kdy se na vzhledu parních lokomotiv(ještě i po válce) podílel např.proslulý akademický malíř Vilém Kreibich.
Jinak by ty mašiny těžko takhle vypadaly...škoda jen,že jsme je zprznili těmi různým unifiky a podobnými prasečinami.
Pavel Hromek > ...i nyní by se tahle vozidla uplatnila.
O tom pochybuju, aspon v nasem prostredi - kde s tim chcete jezdit? Pod dratama na koryte? Nebo chcete, aby se to plazilo mimo draty 60 az 100 km/h?
O tom pochybuju, aspon v nasem prostredi - kde s tim chcete jezdit? Pod dratama na koryte? Nebo chcete, aby se to plazilo mimo draty 60 az 100 km/h?
09.02.2012 (14:15)
Děkuji za odpověď.Můj osobní názor-velká škoda takových jednotek jako VT 18.16,v době svého vývoje a výroby byly opravdu nadčasové,i z hlediska designu a aerodynamiky.Zde konkrétně/VT/musel mít strojvedoucí pocit náležitého bezpečí.Stejně jako "Hungarie" M498.0 nebo u nás vyvíjený motorový vlak "Tatran".Škoda,že už nejezdí...i nyní by se tahle vozidla uplatnila.
09.02.2012 (9:21)
Stoupa > Když už diskutujeme o kořenech tohoto designu, tak bych si dovolil zmínit Henschel-Wegmann Zug.
V hlasování se kloním k tomu dezénu DDR.
V hlasování se kloním k tomu dezénu DDR.
08.02.2012 (23:34)
Nádherný úlovek.Jako mladší jsem měl možnost několikrát tyhle luxusní jednotky spatřit v Praze na hlavním coby Ex Vindobona Berlín-Vídeň.Tenkrát ještě s označením VT 18.16.Poprvé byly nasazeny někdy koncem 60-tých let,snad v GVD1966/67.Pak někdy v 70.-tých letech.Snímek nemám bohužel žádný.Oproti našim vozidlům na mě působily až monstrózním a luxusním dojmem,zejm.motorové vozy.Stejně jako "Hungarie" M 498.0.Na konci téhle jednotky je 675 014 ?
Pro: klokan 749
... snad se nemýlím f čísle BR: 401 je to ohno. (Pak i Lufthandsaexptess ...)
Ale mně se to z hlediska designu líbilo skoro tak, jako (v pořadí) Lamiátka, E03/1O3.
K Vaší specifické otázce, "proč designeří neuplatnili" ...: Sorry Váš dotaz cítím mimo mísu. Nejní koho se ptát, neb oni designéři jsou s nejvyšší pravděpodobností ve věčných lovištívh. Ale makali poctive!!
... snad se nemýlím f čísle BR: 401 je to ohno. (Pak i Lufthandsaexptess ...)
Ale mně se to z hlediska designu líbilo skoro tak, jako (v pořadí) Lamiátka, E03/1O3.
K Vaší specifické otázce, "proč designeří neuplatnili" ...: Sorry Váš dotaz cítím mimo mísu. Nejní koho se ptát, neb oni designéři jsou s nejvyšší pravděpodobností ve věčných lovištívh. Ale makali poctive!!
08.02.2012 (19:23)
Alex 74: Odpustťe, ale v tomto případě o oněch 7 let později designéři neuplatnili ani tak zákon aerodynamiky (ten jistě rovněž), jako spíše elementárního vkusu. To západní pojetí v důsledku veškerých snah působí až hrůzostrašně. V designu, kolejových vozidel nevyjímaje, platí, že méně je často více.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko