Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
01.207 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Radebeul Ost - Datum: 24.6.1977 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: Ex 378 "Istropolitan" projíždí 120km rychlostí Radebeulem.Foto:Herbert Schneider - Zobrazeno: 3994x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
30.09.2011 (11:33)
V antikvariátu doporučuji též pátrat po publikaci Niklitschek: "Die Dampflokomotive". Tam uvedený popis jízdy pětsetosmdesátkou přes Arlberg je úchvatný.
A kdybyste někde našel jednoho vejražního Kretschmanna, měl bych zájem
A kdybyste někde našel jednoho vejražního Kretschmanna, měl bych zájem
Pro pány: D.Švestka, Train-Mišák-Maniak, Šindlauer:
Články p. Kocourka jsem čítal, ovšem pokud jde o NDR, ve shodném odbobí vycházel v Modelleisenbahneru seriál "Feuer, Wasser, Kohle", takto přímé vzpomínky tehdy ještě aktivního Strojvedoucího-Instruktora Kretschmanna. V 1988 vyšlo i knižně.
Ještě dnes bych uměl některé pasáže citovat. O začátcích jako zámečník v depu, řeholi topiče s hnědouhelnými briketami, zácvik na příměstských vlacích - jejda, jak zastavit u nástupiště akorát!, mazlení se s brzdou a regulátorem na nákladech, když se klacek na vjezdu ne a ne zvednout a za ním to stoupalo, o jeho milované P8 ("Sie fraß mir aus der Hand"), jak to je, když ve sněhu a mrazu doveze 01 rychlík do Dre a vypadá jak sněhová koule, téměř erotizující rozhovor s BR95 strkající pluh nahoru z Probstzelly. Jeho kmenová byla 01 Reko v Berlině.
Snad bych i nějaké vybrané pasáže přeložil, kdybych tím nějakého českého fíru vyhecoval, aby taky popsal, jak ho poslouchal 4kolák, zda se potil víc než štokr, když se "shora" blížil k mezní rychlosti ....
Howgh. (Jdu hledat vhodný antikvariát u Hackerscher Markt; mělo by to být snažší, než u mámy přehrabovat ty staré Modelleisenbahnery).
Články p. Kocourka jsem čítal, ovšem pokud jde o NDR, ve shodném odbobí vycházel v Modelleisenbahneru seriál "Feuer, Wasser, Kohle", takto přímé vzpomínky tehdy ještě aktivního Strojvedoucího-Instruktora Kretschmanna. V 1988 vyšlo i knižně.
Ještě dnes bych uměl některé pasáže citovat. O začátcích jako zámečník v depu, řeholi topiče s hnědouhelnými briketami, zácvik na příměstských vlacích - jejda, jak zastavit u nástupiště akorát!, mazlení se s brzdou a regulátorem na nákladech, když se klacek na vjezdu ne a ne zvednout a za ním to stoupalo, o jeho milované P8 ("Sie fraß mir aus der Hand"), jak to je, když ve sněhu a mrazu doveze 01 rychlík do Dre a vypadá jak sněhová koule, téměř erotizující rozhovor s BR95 strkající pluh nahoru z Probstzelly. Jeho kmenová byla 01 Reko v Berlině.
Snad bych i nějaké vybrané pasáže přeložil, kdybych tím nějakého českého fíru vyhecoval, aby taky popsal, jak ho poslouchal 4kolák, zda se potil víc než štokr, když se "shora" blížil k mezní rychlosti ....
Howgh. (Jdu hledat vhodný antikvariát u Hackerscher Markt; mělo by to být snažší, než u mámy přehrabovat ty staré Modelleisenbahnery).
30.09.2011 (8:46)
Stejná jako ve zbytku Německa; 15kV, 16?Hz.
Jen na jedné trati v Harzu měli 25kV, 50Hz.
Jen na jedné trati v Harzu měli 25kV, 50Hz.
Prosím, mám dotaz: jaká proudová napájecí soustava byla na území bývalé DDR používána před rokem 1989?
29.09.2011 (22:03)
Děkuji všem za ohlasy,jen připomínám...tuhle nádhernou atmosféru jsem nefotil já,nýbrž jeden velmi dobrý fotograf z Jeny,se kterým jsem tenkrát udržoval čilý kontakt.
Mám od něj spoustu svělých záběrů z tehdejšího provozu u DR...dá říci co fotka,to klenot.Bohužel již dlouho nejsme v kontaktu,takže ani netuším,kde je mu konec.
Je to reakce na článek a obrázky pana Šindlauera,vyvolalo to ve mě moc pěkné vzpomínky,včetně doslovného textu Jardy Kocourka,tak jak to tenkrát napsal do Železničáře-výstižně popsal tu nepopsatelnou atmosféru-jak to uměl jenom on.Řekl jsem si,že by to chtělo na oplátku nějakou pěknou fotku...tahle byla nejlepší,co jsem našel.Snad nevadí,že není úplně moje.Pěkný večer všem.
Mám od něj spoustu svělých záběrů z tehdejšího provozu u DR...dá říci co fotka,to klenot.Bohužel již dlouho nejsme v kontaktu,takže ani netuším,kde je mu konec.
Je to reakce na článek a obrázky pana Šindlauera,vyvolalo to ve mě moc pěkné vzpomínky,včetně doslovného textu Jardy Kocourka,tak jak to tenkrát napsal do Železničáře-výstižně popsal tu nepopsatelnou atmosféru-jak to uměl jenom on.Řekl jsem si,že by to chtělo na oplátku nějakou pěknou fotku...tahle byla nejlepší,co jsem našel.Snad nevadí,že není úplně moje.Pěkný večer všem.
29.09.2011 (18:18)
Ale to je od Vás moc pěkné, Drahoši. Mnohokrát děkuji, byť si neodpustím poznámku, že lví podíl na tom všem našem vyvolávání nulajedničkových duchů má pan Jaroslav Kocourek, a správně bychom nepodbízejíce se měli vzývat jeho. Ještě jednou díky a zdravím, ZdŠ
29.09.2011 (18:09)
Drahoš prostě ví, jak na nás. Cítíte tu atmosféru? Luxusní záležitost!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko