Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
S1 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Týniště nad Orlicí (vojenská vlečka, vlevo odbočka do semenářského závodu) - Datum: 28.12.2013 - Autor: Jan Štěnička - Zobrazeno: 7735x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Oficiálně se to jmenuje "Lesy České republiky, s.p."
"Semenářský závod" nebo "Semenářský závod Týniště nad Orlicí" je pouze název "organizační jednotky" nebo "vnitropodnikové účetní jednotky" a je tam sídlo provozovny.
A jinak smoč oko na Facebook do skupiny Týniště nad Orlicí :-)
"Semenářský závod" nebo "Semenářský závod Týniště nad Orlicí" je pouze název "organizační jednotky" nebo "vnitropodnikové účetní jednotky" a je tam sídlo provozovny.
A jinak smoč oko na Facebook do skupiny Týniště nad Orlicí :-)
Mimochodem, svého času bylo na vlečce schováno pendolíno 680.005 - http://www.zelpage.cz/zpravy/1721
Jan Štěnička: a nepleteš si "semenárnu" se "šiškárnou"? :-D
Jinak vlečka do Semenářského závodu je udržovaná a provozuschopná. Vlak za posledních minimálně 6 let na ní nebyl. Údržba vlečky stojí méně než její zrušení.
Jinak koukám, že právo hospodařit k pozemkům pod vlečkou mají:
a) hned za nádražím po potok Ministerstvo obrany
b) prostřední část vlečky (od potoka k bráně vojenského prostoru) Lesy ČR
c) ve vojenském prostoru zase Ministerstvo obrany
Kdo má v majetku těleso dráhy nevím, ale nebyl by zase tak velký problém zjistit, jakou část mají v majetku LČR.
Jinak vlečka do Semenářského závodu je udržovaná a provozuschopná. Vlak za posledních minimálně 6 let na ní nebyl. Údržba vlečky stojí méně než její zrušení.
Jinak koukám, že právo hospodařit k pozemkům pod vlečkou mají:
a) hned za nádražím po potok Ministerstvo obrany
b) prostřední část vlečky (od potoka k bráně vojenského prostoru) Lesy ČR
c) ve vojenském prostoru zase Ministerstvo obrany
Kdo má v majetku těleso dráhy nevím, ale nebyl by zase tak velký problém zjistit, jakou část mají v majetku LČR.
02.01.2014 (13:52)
Tento výraz jsem neslyšel, a oficiální název je Semenářský závod Týniště nad Orlicí, tak nevím...
01.01.2014 (22:08)
Krásné :-)
Koukal jsem na leteckou mapu na mapy.cz a je tam vidět v prostoru (zřejmě) posádky povícero vlaků, cihlově červené vagony a nějaké šedé a zelené cisterny.
Koukal jsem na leteckou mapu na mapy.cz a je tam vidět v prostoru (zřejmě) posádky povícero vlaků, cihlově červené vagony a nějaké šedé a zelené cisterny.
01.01.2014 (22:14)
Vozy tam jsou, v areálu by mělo být i několik lokomotiv, ale nikdy jsem neviděl na tu vlečku něco jet, kromě osobních vlaků, jak jsem již psal a jednoho Lv...uvidíme, třeba někdo znalejší odpoví.
Funguje ta vlečka ještě vůbec? Větev do "semenárny" asi těžko, ale vojenská vlečka by ještě fungovat mohla (podle nezarostlé koleje).
01.01.2014 (21:33)
Vlečka do semenárny je při troše dobré vůle taky sjízdná, není to tak zarostlý jak se jeví na fotce. Vojenská vlečka je po rekonstrukci svršku, jak je možno vidět podle přejezdu, ale za těch 17 let co jsem na světě si pamatuju 3 vlaky, jeden pár byl vypravený z nádraží a zpět při příležitosti prohlídky posádky pro veřejnost, takže jsem měl tu čest se po vlečce svézt. Na konci vlečky je poměrně rozsáhlý vojenský prostor, rozlohou větší než šestitisícové Týniště. Co jsem slyšel tak v minulém století tam zajelo i několik vlaků denně, ale teď je tam provoz opravdu slabý, jestli vůbec nějaký...
pro: M 474 003 :
(dnes, v 16:27) Odporně moderní technologie. :-)
(dnes, v 16:27) Odporně moderní technologie. :-)
"semenárny" - to je pojem jak noha. Ani žádný z Týnišťák tomu tak neříká :-D
01.01.2014 (17:09)
opraveno, ale já jsem taky Týnišťák a jinný výraz jsem teda neslyšel :D
To já pamatuju zpuchřelou a mnohokrát izolačkou nastavovanou dvoulinku, uvnitř špalíček dřeva přesně v rozměru původní petrolejky, a na něm v objímce jakási automobilová žárovka. Na stavědle byla na některé zdi krabice s několika pojistkama a odporně vrčícím trafem, které se dalo několika údery do krabice částečně umlčet, ale při jakékoli změně v síti začalo zase nanovo. A celou noční každou čtvrthodinu jsem mohl sledovat signál HDO.
... a k zácviku většínou patřilo i to osvětlení večer nastartovat. A ráno, hned kolem deváté, přišla lampářka, omýt skla, všem vynadat, dolít petrolej, všem vynadat, sesadit "to" dohromady a všem vynadat. Fakt špinavá práce (nutno preventivně všem vynadat), více špinavým (očouzeným) sklům a cylindrům petrolejek, rovněž tak údržbě strojků a vkládání nových knotů věnovala odbornou péči ve svém kumbále zvaném lampárna a preventivně všem nadávala. I mazačka výměn byla kultivovanější ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko