..: Fotogalerie - detaily fotografie 423.009 :..
 

423.009


423.009Informace o fotografii:
 - Úsek: Cerekvice nad Loučnou zastávka - Cerekvice nad Loučnou
 - Datum: 8.12.2012
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 8503x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
04.12.2013 (8:27)  
Tohle je opravdu umělecky pojato, pěkné a vhodné do kalendáře.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
29.11.2013 (21:26)  
Sim: Já už bohužel pamatuju dost, ale "cirkusové" soupravy v pravidelném provozu 60. - 80. let teda opravdu ne. Sice jezdilo, co mělo kola, ale plánované řazení se víceméně dodržovalo a některé zásady taky - ono to ani jinak nešlo.

I záložní vozy pro případ posilování souprav byly stejné kategorie jako plánované soupravy.

Například bylo předepsáno spojování vozů se stejnými soustavami brzd. Takové přetržení vlaku, notabene osobního, v důsledku různě rychlé reakce brzd různých vozů, bylo považováno za nehodovou událost.

Dnes by zřejmě někdo považoval za cirkus soupravu (např.) M 131.1 - Balm - M 131.1 nebo tzv. "Hradišťskou kaču" ve složení M 262.0 - Bai - Dsd - 2xBai - M 262.0. Nebo nedělní přímý vůz ABa Luhačovice - Přerov - Praha přivěšený za soupravu MSp Luhačovice - Bohumín ve složení M 262.0 - 4xBalm-k - M 262.0. Nebo veselské soupravy M 240.0 - Balm-k - Balm se středním vstupem na některých vlacích do Uh. Hradiště. Zajímavé byly také kombinace Bai a dosluhujících "papíráků" na různých tratích v 60. letech. Ale třeba kombinace 2- a 4nápravových vozů (Bai, rybáky) byly spíš výjimkou.

To už spíš bylo možno potkat na některých "hlavních tratích II. řádu" ve 20. - 30. letech osobní soupravy 10 - 12 vozů doslova "každý pes jiná ves", tj. ani dva vozy nebyly stejné. A při nedostatku vozů za války jezdily běžně za parní lokomotivou směsky různých přívěšáků za motory (Clm, CDlm, CDFlm) i starých vozů lehké stavby (4okeňáky Cl, CDl apod.) s 5okeňáky i klasickými vozy lokálek o rozvoru 6,5 m.
29.11.2013 (19:09)  
Zase se to tu trochu rozjelo v řešení soupravy. Jednoduše je to veřejný vlak a souprava musí splnit tomu předurčené očekávání, kterému se snaží vyhovět pořadatel. Souprava, ve které bude možné topit a jeden vůz s občerstvením, nejlépe uprostřed, kde bude asi nejzdravější kompromis vzdálenosti pro každého cestujícího vlaku. V některých takových vozech se prodávají i upomínkové předměty.
Z pohledu fotografa taky nejsem úplně spokojený s řazením, ale musím vzít za vděk, že vůbec takový vlak byl z nějakého důvodu vypraven v čele s parní lokomotivou. Když to vezmu hodně s nadsázkou, lidem je celkem jedno v čem jedou, hlavně musí být určitý komfort (obzvlášť když mají rodiče i své ratolesti), kouřící lokomotiva a případně doprovodný program. Samo o sobě toto zajistit dá určitě dost práce a řešení řazení, či vzhled soupravy, je oproti tomu prkotina.

Jinak děkuji za kladné reakce.
29.11.2013 (12:07)  
Tato souprava v tomto složení jezdí poslední roky pořád - aspoň co jsem ji viděl/fotil. Taky se mi to řazení moc nelíbí. Chápu, že mají soupravu z toho, co zachránili a udržují v provozu, ale umíte si představit, že za 20, 30 let budete se vnoučaty chodit na historický vlak ve složení: brejlovec + 2x B-čko + 010 + 2x B-čko?
29.11.2013 (10:14)  
Kdyz uz se tu resi tema razeni a autenticnost soupravy, zeptam se trosku jinak; jak caste byly pripady, ze v dobe pravidelneho provozu jezdila "ucelena souprava" a jak caste bylo nasazeni "cirkusoveho zaskoku"?

Ja pravidelny provoz samosebou nepamatuju, ale ze zprav, co se ke me dostavaji, to vnimam tak, ze i tenkrat zpravidla jezdilo "co melo kola". Barvy nateru tenkrat v provozu resil malokdo, diky tomu, ze ne vzdy se vse konstrukcne, koncepcne (a pripadne politicky) povedlo, se bezne michaly vozy urcene do vlaku tazenych lokomotivou s vozy vyrobenymi primarne jako pripojne k motorakum a tak podobne.

Takze ano, me osobne by se taky libilo, kdyby "historicka souprava" byla soupravou, ktera odpovidala tomu, co se kdysi fotilo na propagacni materialy a tak podobne. Ale pripustme si, ze realita vsedniho provozu mohla byt vyrazne jina. Ja sam pamatuji napriklad pripojovani "bafiku" za lokomotivou tazene Os/Sp jakozto posilove vozy; kombinace motorovych vlaku s dlouhymi a kratkymi balmy nevypada tak divoce jen proto, ze jsou si vozy tvarove potobne - pokud do toho vlozite nejaky ten bafik (nebo nedej boze reginu), jsme zase u cirkusu.
28.11.2013 (23:37)  
Na konci soupravy smí bejt zařazen jen Hurvínek (M131) tohle je obdobnej přípojnej vůz ktomu.
28.11.2013 (18:18)  
hank:
Pravda, s touto variantou jsem nepočítal. Soustředil jsem se spíše na možnosti, které souvisejí se soupravou na této báječné zimní fotografii.
Uváděná souprava je svým způsobem dědictví po 310.006, se kterou některé její vozy jezdily již v roce 1994 - http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=775806.jpg (s výhodou nižší hmotnosti a relativně stejné velikosti). Když se po letech zprovozňovala jiná lokomotiva, nikdo pak (nejspíš) novou soupravu neřešil (nemusely být peníze/lidé/ochota/vozy) a lokomotiva jezdila s tím, co se za ni přivěsilo. Cestujícím to nejspíš nevadilo - pára kouřila, vozy měly dřevěné lavice.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
28.11.2013 (16:47)  
Šmajchl: Ona je ještě 3. možnost - že provozovatel prostě jiné vozy nemá/nesežene/nezaplatí. Např. Mladoboleslavský železniční spolek, který provozoval svého času dobře udržovanou lokomotivu 423.0145, jezdil (dnešní stav neznám) většinou s úplně šílenou cirkusovou soupravou. Viz třeba tady: http://www.mbzs.net/image/09_06_13_na_kokorinsko_III.jpg. Ake cestující veřejnosti to moc nevadilo...
28.11.2013 (15:40)  
JvS: proč se tyto nepasující vozy do souprav vůbec řadí
Důvodů může být více
1) Vůz je něčím specifický (třeba barový) a původně byl určený k jiné lokomotivě (třeba s menším výkonem a bylo vhodné, aby byl lehčí než ty ostatní) a tedy k současné lokomotivě "poděděn".
2) Objednavatel si objednal určitou kapacitu soupravy a pak jede, co je k dispozici (nikdo nedodal lepší vůz) a je schopné zimního provozu, aby se objednavatelo přání splnilo.

proč nejsou uklizeny někde na konci
Většinou se nejezdí po okruhu a při cestě zpět by zase byly za lokomotivou ;-). V konečné stanici většinou nebývá času (případně prostoru) nazbyt pro přehazování celé soupravy.

Stačí si ten vlak objednat a pak tam můžou být skoro libovolné provozní vozy (bez těch nepasujících, nákladní vlak z 60. let...), provozovatel jistě vyjde vstříc (a nechá si to zaplatit) ;-)
28.11.2013 (15:37)  
Nádherná fotka po všech stránkách, :-).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko