Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vlakem do ZOO | |
Informace o fotografii: - Úsek: Želénky - Chotějovice - Datum: 27.9.2009 - Autor: Andrew33 - Pozn.: 363.078-7 - Zobrazeno: 4409x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Všem moc děkuju za informace k této foto-metodě.
I děkuju za ta negativní hodnocení mého komentáře k fotce. ;-)
I děkuju za ta negativní hodnocení mého komentáře k fotce. ;-)
Johník: Jsem já to hlava dubová... Aneb železná košile dřívějších zájmů se nezapře... Samozřejmě že to je nejjednodušší způsob! A tak hurá k dálnici :-)
to Ivo Rušák:
Není zbytečný čekat na léto a letecký den? Nejjednodušší je vzít si foťák a stoupnout si k nějaké rušnější silnici. A natrénováno máš hned... :-)
Není zbytečný čekat na léto a letecký den? Nejjednodušší je vzít si foťák a stoupnout si k nějaké rušnější silnici. A natrénováno máš hned... :-)
Jako nácvik této techniky doporučuji focení letadel na leteckém dnu :-) Ale vážně: Letící letadla se takhle fotí téměř vždy. A při rychlosti tryskového bojováku se tohoto efektu při jeho průletu těsně u země dosáhne i pri čase 1/250 s. Vhodnou kombinaci času a clony lze nastavit předem např. na statické ukázce, kde stojí stejné letadlo vystavené a vhodně natočené vůči slunci, nebo když vhodně pojíždí po dráze. Při letové ukázce už stačí jen sledovat objekt foťákem a mačkat spoušť... Mimochodem, letadla se fotí nesrovnatleně jednodušeji než vlaky, protože ve vzduchu většinou nic dalšího není a na letišti je většinou tak tráva a dráha. U Vlaků je potřeba počítat se spoustou dalších objektů, terénem - kompozice je děsně složitá. Mám stále větší úctu před každým, kdo umí pěkně vyfotit vlak...
ADAM SEDLÁČEK: já bych s dovolením opravil.
Máme nějakou rovnici, zjednodušeně "čas * clona * iso = světlo". Nemůžu vzít z luftu dvě proměnné, a nebrat v potaz (nezmínit se) o zbytku.
Modelový příklad: 1/640 * F7,1 * iso200 = expozice za podmínek na této fotce, třeba.
Clona F8 je -1/3 expozice. Čas 1/50 je +11/3! Pokud bych se měl řídit jen tvou radou, dostanu přepal o 10/3, to jsou 3 a 1/3 EV! Hirošima hadr!
Správná rada o expozici měla znít asi takto:
Dáš si čas třeba 1/50, iso nejmenší (např. 100) a clonu takovou, abys dorovnal expozici.
Na tom konkrétním příkladu bych se pak dostal z 1/640 iso200 F7,1 na 1/50 iso100 F20!
Máme nějakou rovnici, zjednodušeně "čas * clona * iso = světlo". Nemůžu vzít z luftu dvě proměnné, a nebrat v potaz (nezmínit se) o zbytku.
Modelový příklad: 1/640 * F7,1 * iso200 = expozice za podmínek na této fotce, třeba.
Clona F8 je -1/3 expozice. Čas 1/50 je +11/3! Pokud bych se měl řídit jen tvou radou, dostanu přepal o 10/3, to jsou 3 a 1/3 EV! Hirošima hadr!
Správná rada o expozici měla znít asi takto:
Dáš si čas třeba 1/50, iso nejmenší (např. 100) a clonu takovou, abys dorovnal expozici.
Na tom konkrétním příkladu bych se pak dostal z 1/640 iso200 F7,1 na 1/50 iso100 F20!
Nějaké počtení k panningu třeba zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Panning
nebo:
http://www.digineff.cz/art/jaknato/1013jakpoh.html
http://cs.wikipedia.org/wiki/Panning
nebo:
http://www.digineff.cz/art/jaknato/1013jakpoh.html
dr.zelezo : nastavení foťáku : musíš si dát nízký čas tak zhruba 1/50 a F tak 8 aspoň.Fotí se to tak,že jedeš společně s vlakem a zmáčkneš spoušť a furt jedeš s vlakem...vlak je pěkně ostrý a pozadí rozmazané,ale chce to trénink
P.S. jestli sem napsal něco špatně tak mě opravte ;-)
P.S. jestli sem napsal něco špatně tak mě opravte ;-)
Dovolte dotaz začátečníka: Jak se tohle fotí? Jedná se o nastavení foťáku nebo o úpravu ve photoshopu? Z "EXIF informací" to nevyčtu... :-)
Díky!
Díky!
Výborně zvládnutý pannig. Dle mého názoru je objekt před vlakem spíše na závadu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko