..: Fotogalerie - detaily fotografie 854.004-9 + 854.027-0 :..
 

854.004-9 + 854.027-0


854.004-9 + 854.027-0Informace o fotografii:
 - Úsek: Netřeba - Chlumín
 - Datum: 7.8.2016
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4495x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JvS 
Počet komentářů uživatele292 »fotek 0
10.08.2016 (13:04)  
Co se týče toho Najbrtu, tak hydra je snad jediná věc na kolejích, které slušela první verze nátěru. Najbrt 2 mi na ní přijde strašně přeplácanej.
10.08.2016 (9:21)  
Tomáš Kraus: tak zrovna zvuk je rozdílný dosti. U 853 to byl hodně jinej "hukot". Tehdy, když začínaly reko na 854 se ještě dost polovraků válelo v depech. Že by muzeální exponát neměl mít původní motor, s tím tak úplně nesouhlasím. To je jako bych měl Tatru 87 ale narval do ní motor z Favorita...historická hodnota nula...
Nehledě na to, že stejné motory jako 852/3 má 850/1. Takže není pravda, že by byl jediný..
10.08.2016 (9:05)  
Mirek.S: A i kdyby byla jedna hydra ponechaná jako muzeální kousek bez denního nasazení, bylo by moudré v ní nechávat původní motor jakožto poslední exemplář? A proč vlastně? Ve zvuku rozdíl nepoznám (nejvíc kraválu dělá převodovka, která je původní), tak jen proto aby pár lidí mohlo říct že tenhle kousek je skutečně historický? Mně na muzejních hydrách vadí právě akorát to, že motoráky i vleky jsou rozlítané v různých obězích (ačkoliv ČD na začátku tvrdily zjevný nesmysl, že budou jezdit v jedné soupravě), teď třeba na odkloněných švejcích na hrbaté vídám hydru v najbrtu s polomáčeným vlekem, a to je vážně trochu pěst na oko.

A kdy že bylo z čeho brát? V době sériovch rekonstrukcí na 854 poptávka spíš rostla (zavádění a zahušťování taktové dopravy na 070, 030, 040, 032), nově se hydry dostávaly do Brna, na osobáky na Liberecku, rychlíky na Chomutov... takže třeba na trati 210 dožívaly poslední 853 a po reko už se tam nikdy nevrátily.
10.08.2016 (8:41)  
Mirek.S: to víš, srovnávat 750.308 s hydrou v najbrtu, to se fakt nedá..:) Ale nátěr ZSSK na brejlovcích - ten se zas nelíbí mně. Mašinu půlí v nepřirozeném místě, bez ohledu na její tvar, orámování brejlí ve stejné barvě tomu taky nepřidá a na linii na vozech to stejně nenavazuje...
09.08.2016 (20:41)  
Martin Klecán: souhlas, že v ucelené soupravě to samozřejmě tak nebije do očí, ale stejně se mi to nelíbí. Je to samozřejmě věc vkusu každého z nás a už se to všude možně řešilo. Celkem se mi líbí na modernějších vlacích, vypadá pěkně na Railjetu, na Elefantech, Panterech, celkem sluší Brejlovcům. Ale na motorácích mi nějak nesedí všeobecně, ne jen na hydře. Líbilo se mi, že naše železnice je pestrá, koneckonců to bylo něco, co zajímalo i fanoušky v zahraničí, pestrost našich lokomotiv. Chápu, že dneska se jede na korporátní barvy a dopravce chce být jasně identifikovatelný, ale mohli si zkrátka vybral alespoň jiné odstíny. Pravda je, že všeobecně nemám rád modrou, nechtěl bych ani modré auto, ale na těch vlacích pak na mě v krajině působí strašně uměle a studeně.
Nedávno tu byla fotka Brejlovce ze zubačky, krásný červený lak doplněný žlutým bleskem, originální, v krajině to působí tak nějak přirozeně. Kdyby byl modrý, působilo by to na mě chladně a uměle. Ale jak říkám, to je věc vkusu. Daleko více se mi líbí červeno bílé zbarvení slovenských železnic.

Nickon: jasně, to chápu. Myslel jsem to spíše tak, že mohla jedna 853/852 zůstat opravdu jen jako muzeální kousek bez denního nasazování. Tehdy ještě bylo z čeho brát. Sice tyhle motoráky byly zastaralý už když se vyrobily, ale svůj kus významné historie tu nepopiratelně mají..
09.08.2016 (17:39)  
Takhle to vypadá docela pěkně, i když ta trať tam je nic moc. A je to mimořádnost. :-)
09.08.2016 (16:35)  
Mirek.S: tak já bych zas řekl, že na těch hydrách ten najbrt zas tak hrozně nevypadá. Né že by to bylo hezčí než klasika, ale pokud je souprava v najbrtu celá tak je to celkem OK, ne? Třeba plechovky jsou na tom znatelně hůř. Ale je to jako vždy věc názoru.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/854/854156.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/854/854344.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/854/854137.html
09.08.2016 (16:32)  
Výluka na trati 070, úsek Vysočany - Neratovice, NAD, ale něco málo jelo takhle dvouhlavě s úvratí přes Kralupy.

V sobotu 1146, 1149 a 1151 přes Kralupy, v neděli pak 1148, 1146, 1149 a 1151, vždy dvouhlavě.
09.08.2016 (16:24)  
Btw, copak to bylo za odklony?
09.08.2016 (16:22)  
Vysvětlení, proč aspoň v jednom katru nezůstal původní motor, je jednoduché. Rekonstrukce stála poměrně dost peněz a všechny musejí jezdit. Denně, pokud možno ekologicky, ekonomicky a bez závad. A mají si spolu rozumět ve vícečlenném řízení. Nedovedu si rovněž moc představit, které depo by si kvůli jedinému kusu ponechávalo vybavení na opravy zcela odlišného motoru, který navíc ani v dobách své největší slávy nebyl právě vzorem spolehlivosti a po třicetileté službě už se nacházel v bůhvíjakém stavu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko