..: Photo Gallery - Photo details 852.001-7 + 853.012-3 :..
 

852.001-7 + 853.012-3


852.001-7 + 853.012-3Informace o fotografii:
 - Section: Karlovice-Sedmihorky - Hrubá Skála
 - Datum: 26.8.2005
 - By: Pavel Šturm  Send mail
 - Zobrazeno: 3152x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.12.2018 (14:48)  
Jack Jag: Z přehřátí brzd určitě nemusela být obava. To nejhorší klesání 26 ‰ je jen 9 km z Rapotic do Zastávky u Brna, to znamená asi 9 min. jízdní doby. V dalších úsecích se brzdí tím stylem, že se trochu přibrzdí, rychlost mírně klesne a odbrzdíme. Takto se to v podstatě pořád opakuje. Větší obavu bych měl, aby vydržela dostatečná zásoba vzduchu.
22.12.2018 (14:28)  
Tak klobouk dolů před výkonem pana strojvedoucího. Asi je to praktik s dlouholetou zkušeností, který ví, co si může dovolit. Osobně bych to raději zastavil, protože bych měl obavy z přehřátí brzd, což by vedlo k situaci, že bych pak neměl vlak, čím zastavit. Vzduchové brzdy jsou dimenzované na úplné zastavení vlaku a ne na jejich půlhodinové nepřetržité zahřívání "na prvním zoubku". Asi v tomto pomohla ta dvě stoupání, kde mělo obložení čas trochu vychladnout.
21.12.2018 (22:43)  
To tedy ano. Díky za zajímavé povídání.
21.12.2018 (10:03)  
Když už jsme u toho brzdění, tak si dovolím napsat jednu historku, ovšem pravdivou, kterou mi vyprávěl asi před 9 lety jeden bývalý kolega strojvedoucí, ale tehdy už ve funkci kontrolora vozby. Jednalo se také o jednoho bývalého kolegu strojvedoucího. Kdysi vezl rychlík z Jihlavy do Brna. V Rapoticích mu zdechla mašina a on se mu podařil husarský kousek a dojel setrvačností až do Brna. Docela určitě to byl nějaký brněnský "brejlák". Štěstí bylo, že se to stalo až v těch Rapoticích, protože v úseku Kralice - Rapotice je stoupání až 25 ‰. Rychlíky v tom úseku už projíždějí a tak to bylo možno takto provést. Z Rapotic do Brna je to 32 km a jízdní doby jsou asi kolem 30 - 32 min. Celé je to z kopce, až na dvě vyjímky. Tou je asi 3 km úsek mezi Tetčicemi a Střelicemi, kde je to po rovině a mírně do stoupání. Další je z Brna - Horních Heršpic do Brna hl.n., kde je to rovněž po rovině a mírně do stoupání (3 km). Pokud má vlak dostatečnou rychlost, tak se to dá přejet. Oříškem tady bylo právě brzdění, respektive, aby vydržel dostatečný tlak vzduchu v hlavní jímce. Opakovaným brzděním a odbrzďováním se vzduch spotřebovává. Nejhorší úsek je z Rapotic do Zastávky u Brna, kde je klesání až 26 ‰. Jemu se to podařilo sjet tzv. na jeden zoubek, kdy je nastaven určitý brzdící účinek a nemusel často brzdit a odbrzďovat a vlak si udržoval přibližně konstantní rychlost. Dalším důležitým faktorem byla pravděpodobně těsná souprava. Do Brna přijel nejspíš s pár minutami zpoždění, ale pořád to bylo lepší řešení, než aby se čekalo na pomocnou lokomotivu. Za takový výkon všechna čest.
20.12.2018 (19:52)  
NIcKON: Nic se nemusí vypínat ani přepínat. V podstatě, pokud je napájecím potrubím propojen celý vlak, tak jsou propojeny všechny hlavní jímky všech hnacích vozidel.
20.12.2018 (15:59)  
Tohle jsme si vyjasnili už s kolegou, mě by zajímalo, co vše je třeba udělat na mašině, co vypnout, co přepnout, atd..
20.12.2018 (15:42)  
NIcKON: Pokud by zdechla čelní hydra a předpokládám, že je myšleno, že ta druhá je na postrku, tak pokud by ty vozy měly žluté (napájecí potrubí - hydry je mají), tak by tímto potrubím mohla být napájena hlavní jímka čelní zdechlé hydry a z hlediska brzdění by neměl být problém. Ovšem otázka je jak dlouho by vydržely baterie (když neběží motor a nejsou dobíjeny) na ovládání všech řídících okruhů. Ale na dojetí do nějaké vhodné stanice by to mělo být dostačující.
20.12.2018 (13:13)  
Čili, kdybych se vrátil k té vindoboně, tak za situace, kdy čelní hydra zdechne, by se muselo udělat co všechno, aby vydržela brzdit delší dobu než do vyfoukání hlavního vzduchojemu?
19.12.2018 (20:12)  
I když už nejsem na dráze hezkou řádku let, tak bych si dovolil napsat pár věcí ohledně brzdění vlaků.
Červené vzduchové potrubí je potrubí k ovládání brzd vlaku (používá se také "průběžné brzdové potrubí") a provozní tlak v něm je 5 bar. Žluté vzduchové potrubí je tzv. napájecí potrubí a je v něm tlak jako v hlavní jímce hnacího vozidla (až 10 bar v závislosti na použitém hnacím vozidle) a slouží k napájení jiných zařízení na vozidlech (myslím, že u některých vozů např. k otvíraní/zavírání dveří).
Brzda vlaku se ovládá z vozidla, které odpovídá za rychlost vlaku. Tou bývá první vozidlo v čele vlaku - vlakové, případně přípřežní, u vlaků s přípřeží. U sunutých vlaků to může být rovněž vlakové nebo přípřežní. Na ostatních hnacích vozidlech, než z které je ovládána brzda vlaku, musí být brzdiče, případně ovladače brzd v tzv. závěrné poloze, v které se nedoplňuje ani nesnižuje tlak vzduchu v průběžném potrubí. Průběžným potrubím se napájejí rozvaděče a pomocné vzduchojemy na jednotlivých vozidlech (i hnacích). To znamená, že i zdechlá mašina může brzdit. Tam už ovšem záleží jestli je obsazená, nebo ne. Na neobsazené se zpravidla nenechávají zapnuté baterie a proto se musí uzavřít kohout u elektropneumatického ventilu vlakového zabezpečovače (pokud je jím vozidlo vybaveno), aby nám neunikal vzduch z průběžného potrubí. Na obsazených vozidlech se ovladač vlakového zabezpečovače přepne do polohy "postrk". I když nejsou dobíjeny baterie, vydrží většinou několik hodin. Rovněž tak na ostatních činných hnacích vozidlech, než ze kterého je ovládána rychlost (brzda vlaku), se ovladač vlakového zabezpečovače přepne do polohy "postrk". V poloze "postrk" se neovládá tlačítko bdělosti strojvedoucího. Případné nejasnosti mohu doplnit.
Registered user (gp) 
Number of user's comments790 »fotek 0
18.12.2018 (21:25)  
To jde. Ale pak jsou poruchy, kdy to nepomůže (rozbitý brzdič nebo děravý hlavní potrubí) a vyměnit se s postrkem je nejrychlejší řešení.

M.S.: přesně to, že alergici a astmatici preferujou vzduch bez toho bordelu, kterej je dráždí. To znamená zavřený okna, filtry a klimu. Proč by měl bejt ve vlaku vzduch horší než ve Fabii?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko