Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
814.040-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Kolinec - Mokrosuky - GPS: 49°17'42.349"N, 13°26'41.212"E » - Datum: 28.7.2017 - Autor: Richard Weber - Zobrazeno: 3423x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
ŠRT - širokorozchodná trať. Obecně zaužívané označení spojnice Užhorodu a Hanisky pri Košiciach, určené k dovozu železné rudy z Ukrajiny do Východoslovenských železáren bez nutnosti překládky či převazování. Proto je stavěna podle bývalých sovětských norem, tzn. s větším jízdním průřezem, větším zatížením na nápravu, větší délkou souprav a rozchodem 1520 mm. Měří 95 km a provoz zajišťují dvojité širokorozchodné lokomotivy 125.8 s automatickými spřáhly. Provoz je organizován odděleně od ŽSR a je výhradně nákladní. Jedná se neuvěřitelně zajímavý relikt stále v plném provozu (trať je dlouhodobě vysoce zisková), technická výbava a organizace provozu odpovídá zhruba 60. létům na ČSD, výhybky jsou místně stavěné. A kromě zmíněných dvojiček jsou v běžném provozu stroje, které jinde už neuvidíte.
Nejsem tak znalý - ŠRT je ,prosím, co ? Já jen , že z dostupných pramenů je daná maximální traťová rychlost ( 65 km/hod ) jakousi relikvií 1. republiky a prvních poválečných let.....
Rychlost 65 km/h byla před rekonstrukcí na většině úseku Bludov - Hanušovice.
Úplná rarita to není, pětašedesát se jezdí například na celé ŠRT.
Téměř přesně v půli cesty mezi Klatovy a Horažďovicemi předměstí. Na této trati je povolena maximálka 65 km/hod, což je taková rarita. Vzpomínám si, že občas i M 131 s motorem z T 111 občas valily 70 km/hod ( hlavně z kopce :-))
- tam bylo možno z druhého stanoviště strojvedoucího rychlost přímo sledovat. To se připojený Balm houpal jako na moři :-). Myslím, že některé úseky by snesly rychlost vyšší.........ale jinak - hezká vzpomínka na dětství....
- tam bylo možno z druhého stanoviště strojvedoucího rychlost přímo sledovat. To se připojený Balm houpal jako na moři :-). Myslím, že některé úseky by snesly rychlost vyšší.........ale jinak - hezká vzpomínka na dětství....
Krátké ohnisko dodává dynamiku i takovému vehiklu, jako je regionova. Klidně bych si fotku dokázal představit jako propagaci železnice nějakým šotospolkem typu Svaz cestujících ve veřejné dopravě.
Není tím důvodem nadhled a ohnisková vzdálenost? To je jediný důvod, čím si to mohu vyložit. Nebo jsem na omylu?
Přiznávám, že mi fotka nesedí. Konkrétně mám dojem, že levý dolní roh (Motorový vůz a kolej před ním) mi připadají nějak příliš velké. Samozřejmě vím, co je to perspektiva :-), ale tohle mi připadá skoro jako by v tom prostoru byl nějak nepřiměřeně přifouklý objektiv.
Ale ukrutně se mi líbí zvlněný terén, ten se podařil excelentně.
Ale ukrutně se mi líbí zvlněný terén, ten se podařil excelentně.
03.08.2017 (7:24)
sto lidí, sto chutí ;-) na dronu je kamera s pevným ohniskem 20mm a když s tím člověk létá 10-20m nad zemí tak už je ta deformace znát. V photoshopu jsem fotu rovnal, aby tam nebyla flaška, tak možná proto to působí "přifoukle".
Zajímavá a hezká perspektiva.
02.08.2017 (16:07)
děkuji, je to zde moje první fotka z dronu, bohužel na tomto místě a takto to jinak ani nejde. Mám tu ještě foto z druhé strany když se slunce navečer otočí. A pak že se s dronem musí fotit z co možná nejvyšší výšky :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko