..: Fotogalerie - detaily fotografie 810.097-6 :..
 

810.097-6


810.097-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Stařeč - Kojetice na Moravě
 - Datum: 8.1.2017
 - Autor: Lenka  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Os 24813
 - Zobrazeno: 3634x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
04.02.2017 (16:02)  
Nejlepší sedadla měly vozy dodávané z Maďarska, velkoprostorové 21 18 XXX a oddílové 20 80 5XX a 20 10 5XX, dodávané od roku 1966 do 1974. Pokud je někdo pamatuje.
04.02.2017 (14:17)  
Nejlepší sedadla dycynky bývala v 830 a vozy echtovní béčka vytápěná v předu nadrážděným brejlovcem s Pegasem. Jen bylo záhodno z preventivních důvodů si sedat do prvního vozu za loko a vybrat si vlak, kde brejlovec nenajížděl na soupravu vymražený z depa pár minut před odjezdem....Příkladně v Liberci bylo možno při takové konstelaci možno očekávat první pokusy o dodávky tepla do kupé zhruba za Rychnovem ve směru k Turnovu :-) :-) EMU by býval měl stejně dobré sedačky, kdyby rozměrově (rozteč) nebyly zcela impotentní a kolejový svršek nebyl ve stavu jako dostihová dráha v pověstné Chuchli po prvním jarním dostihovém dni....Jako abych se kousnul v 80kmh do jazyka se mi stalo v Pantiho vlaku a ve vlaku obecně právě jedině při průletu Chuchlí, ostatně mám pocit, že na to kolejivo co tam bývalo byl jediný vhodný způsob odpružení...a to vznášedlo :-)
04.02.2017 (12:59)  
Pro laminát:
Objektivně vzato jsou "socialistická" koženková sedadla asi opravdu to nejměkčí, co lze v dnešních vlacích potkat, snad kromě těch kdysi rakouských vozů, ale zrovna tak je objektivní skutečností, že v šukafonu jsou ta pocitově nejtvrdší.
Možná bylo vhodnější použít ne kritérium tvrdosti, ale obecnějšího pohodlí, jenže to jsem nechtěl proto, že jsem se tu onehdy s povícero lidmi nepohodl právě v názoru "tento vůz je pohodlný, tento nikoliv".
Co se rozměrů týká: nepostřehl jsem extra rozdíl. Pominu žabotlamy, v tomto kritériu zvlášť obludné, dovolím si však připomenout rozdíl mezi čtyřmi místy koženkového typu a dnes standartními místy třemi. V kupátku, samozřejmě. Ve velkoprostorových vozech jsem žádný rozdíl nepostřehl.
A samozřejmě: i ta nejdřevěnější sedačka je pohodlnější, než větev. I když možná větev má měkčí pérování, než celý šukafon :-).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
04.02.2017 (11:50)  
pro Laminát:

Je to vec vkusu a pohodlí. Práve "originál" sedacky v Orchestrionu byly docela tvrdé, "zlaté" drevené, bombírované v M 131.1. A po roce 1990 bylo mozno modernejsi typy vozidel i na fujtajblovém Západe koupit.

Bez ohledu na to, paní Lenku je vhodné za brodení se ve snehu a výstup na strom jedine pochválit.
04.02.2017 (1:45)  
Lapil:

Dovolím si Vás opravit... Pokud se bavíme o dnešních nových vozidlech, potom nemluvme o "měkkých sedačkách". Těmi měkkými, pohodlnými, se vybavovala vozidla právě v dobách toho dnešní generací zatracovaného socialismu. Dneska, a mládežníci můžou plesat radostí, se vozidla vybavují nepohodlnými fatálně tvrdými sedadly s tvrdými opěradly, navíc mnohem menších rozměrů než dříve... Prostě úpadek, dobře na dráze už bylo... Pardon za off topic, ale je třeba přesně formulovati. Na těch dnešních "moderních" tvdosedadlech není o nic pohodlnější cestování než na dřevěných lavicích v rybácích. Jsem zvědav, kdy se začnou montovat superpohodlná sedadla z překližky, v tramvajích už to začlo... Paráda... :-(((

Samozřejmě fotka naprosto úžasná, jen nechápu schopnost ženského organismu v mínusových teplotách viset na stromě v takové výšce..., smekám...
04.02.2017 (1:07)  
Hele klíííd, v Anglii jim taky jezdí Pacery a taky na ně mají takový názor jako my na 810... Ono se to zas tak moc neliší: "Vyráběny v letech 1980 - 87 jako rychlé řešení nedostatku vozidel, s očekávanou životností 20 let ... slouží stále na mnoha tratích." Viz: https://en.wikipedia.org/wiki/Pacer_(train)
04.02.2017 (0:41)  
Je to tak - šukafony nikdy nebyly výkřik techniky a od té doby navíc zestárly, ale odpracovaly svoje a na řadě tratí věrně slouží. Určitě pro ně platí to, co pro cokoliv: šlo to udělat líp.
Rejpnu si ze směru, který mě samotného překvapuje: to se to dnes objednává klimatizace a měkké sedačky, jenže tehdy komunistům vlaky žádná EU nedotovala.
03.02.2017 (16:45)  
To co zmińuje kolega může bejt stoho to článku. Zde se opravdu píše o 810/M 152 jako o zachránkyni lokálek. http://www.keltoviny.cz/casopis/2012_08.pdf Ten člákek je na straně 13.
03.02.2017 (16:36)  
Byl to druhý pokus o náhradu M131, a tak je nutné tyhle vozy posuzovat. Co by vzniklo, kdyby nějaký výrobce dnes dostal za úkol vyvinout 2 nápravové vozidlo pro lokálky? Zase krabice na 4 kolech, možná by TO bylo uprostřed nízkopodlažní, zase by TO mělo nějaký diesel a nějakou hydromechanickou převodovku. Akorát by TO bylo plné elektroniky a výpočetní techniky, tudíž poruchové a nevypočitatelné. Tehdejší předpis vyžadoval přítomnost strojvedoucího na každém i dálkově ovládaném hnacím vozidle, tak se soudruzi z důvodu úspor na dálkové ovládání vykašlali, což je to jediné, co lze té konstrukci s ohledem na dobu, kdy vznikala vytknout.

Že to přetrvalo do dneška a že to jezdilo dlouhou dobu na výkonech pro které to nebylo vhodné, za to konstruktéři nemohli.

Vzpomínám si, že někde byl článek 810 zachránce lokálek, nebo Orchestrion zachránce lokálek, nebo tak nějak.
03.02.2017 (16:19)  
Navzdory všem kritykám jich ponašich lokálkách zatim jezdí stále dost a dost. Ne všude byla nahrazeny Ragionovama a jinejma. Někde proto že to tam kapacitně dostačuje a nic novějšího o podobné kapacitě zatim unás neni. Tj někde jsou proto nenahraditelný zvíše uvedeného.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko