..: Fotogalerie - detaily fotografie M 131.101 :..
 

M 131.101


M 131.101Informace o fotografii:
 - Místo focení: Dolní Lipka (Dolní Lipka)
 - Datum: 14.8.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Při čekání na 354.1 jelo
často i tohle...
 - Zobrazeno: 6313x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
02.04.2011 (15:25)  
Úžasné. Škoda, že 131ky jsezdí jen při historických jízdách
registrovaný uživatel T435 
Počet komentářů uživatele316 »fotek 0
27.09.2009 (22:57)  
MirekOH: jasně,poplet jsem to. Zmotalo se mi to dohromady s tim autem. Měl jsem přidělenou totiž 111 na vojně.
24.09.2009 (21:23)  
T435 - Ano M 131 měly vidlicový dvanáctiválec T 111, ale převodovku měly Mylius.
registrovaný uživatel Shunt 
Počet komentářů uživatele2 »fotek 0
24.09.2009 (20:47)  
Ahoj Drahoši. Nemáš prosím tě nějaké fotky z doby výstavby koridoru mezi Blanskem a Brnem??? Dělal jsem ti tam tenkrát vlakoša na vrtání v tunelech.
24.09.2009 (22:09)  


Páni,je tohle možný??No ale musím Tě bohužel zklamat,v té době už jsem železnici prakticky nefotil,začal jsem znovu až teď nedávno,ale jen trochu,především bardotky a taky trochu brejlovce,protože tyto řady časem skončí.Ale možná bych věděl o někom,kdo by to mohl mít,napiš mi na mail.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
24.09.2009 (10:35)  
Prostě krása, konečně i historie motorů :)
23.09.2009 (13:58)  
Skvostné také bylo, když Balm byl v soupravě jako poslední, sedět v zadním čele a koukat dozadu.
23.09.2009 (13:31)  
Fotista:No to bohužel nevím,Vlasto.Byla to velká náhoda,že jsem to vůbec cvaknul.Původně jsem ani nechtěl,ale když to přijelo blíž,všiml jsem si,že je to ta první vyrobená.Takže taková rychlovka.
Jinak jsem rád,že to udělalo tolika lidem radost.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
23.09.2009 (12:02)  
Skvostné, protože vzácné.
Hank: Myslím, že pak následovalo období, kdy přeprava poklesla a Dolní Lipka - Hanušovice jezdila jen M240.0 sólo. V neděli večer byla situace, kdy vyjela z Hanušovic sólo a v Dolní Lipce se připojila M240+Balm zepředu a Balm+M240 zezadu. V Ústí byl přípoj na zrychlený studentský osobák z Třebové do Prahy, sestavený z rozmlácených Bp, z nichž některé svítily jen za jízdy. Později tento vlak jezdil jen do Pardubic, kde se přesedalo na to, čemu dnes říkají žabotlam.
23.09.2009 (8:47)  
Tohle jezdilo Kralupy-Most, někdy jenom jeden M131+Balm. M240 mají údajně nižší tažnou sílu než M131. Mám fotografie z nějaké slovenské trati, kde jezdil buď M240+Blm nebo M131+Balm. V roce 1978 jsem zahlédl na trati Jičín-Hradec Králové M131+Baim (053)+M131, nevím zda to tam jezdilo pravidelně.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
22.09.2009 (19:34)  
Taky pamatuju...

V těch letech byly standardní soupravy na trati Ústí n. Orlicí - Letohrad - Hanušovice M 240.0 - Balm - M 240.0 (norma hmotnosti Dolní Lipka - Hanušovice pro dva M 240.0 = M 35 tun) a při nedostatku M 240.0 občas na jednom konci zaskakovaly M 131.1 (norma hmotnosti pro dva M 131.1 kupodivu taky M 35 tun). Prázdný Balm vážil 23 t, dva už by do kopce 18 promile neuvezly a jeden motor jeden Balm taky ne. Jeden pár vlaků ráno jel pravidelně do Hanušovic a zpět sólo M 131.1 (pobyt v Hanušovicích cca od 7 do 7:30). Do Štítů ale jezdily M 131.1 a 1x BDlm/Blm (norma hmotnosti M 18 t pro jeden motor) a na vytížené školní a dělnické vlaky Letohrad - Králíky a zpět pravidelně nasazovali soupravy jako na obrázku.

Pravidelný společný provoz letohradských motorů M 131.1 a M 240.0 na uvedených tratích se odehrával v letech 1969 - 1978. Po většinu z uvedeného období byly z každé řady v turnuse 4 ks a letmo 2 ks, přičemž turnusový počet M 131.1 stačil na štíteckou i rokytnickou lokálku, zatímco pro M 240.0 byla "hlavní" trať z Ústí do Hanušovic.

Na fotce by mohl být např. MOs 5276 Králíky - Dolní Lipka - Letohrad - Ústí, podle GVD 1978/79 (jiný sešitový JŘ z té doby se mi bohužel nedochoval) v Dolní Lipce pobyt 13:53 - 13:56. Do Králík to najíždělo jako MSv 15223, odjezd z Dol. Lipky 13:15. V téže denní době mohl Drahoš čekat v Dol. Lipce na 354.1 mezi Mn 80140 (příj. 12:07) a Mn 80143 (odj. 14:10).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko