..: Fotogalerie - detaily fotografie 781.578-0 :..
 

781.578-0


781.578-0Informace o fotografii:
 - Místo focení: Ostrov nad Ohří (chomutovské zhlaví)
 - GPS: 50°18'12.245"N, 12°57'51.911"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 8.2.2003
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z DIA, mimořádné
nasazení místo 2x751
 - Zobrazeno: 6418x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
10.08.2011 (1:55)  
Rambo: Díky za ten odkaz na ten pořad. Tenhle díl je názornou ukázkou toho, proč už se na ty "Zašlapané projekty" nedívám. Je to snůška demagogie, dojmologie a mediálních manipulací. Je až děsivé, k čemu se ČT (už zase!) propůjčuje a kolik je mezi námi (opět! (nebo stále?!?)) lidí, kteří jsou ochotni tlouct ostatním do hlavy tyhle ideologické klíny.
Vzhledem k tomu, že jsem prožil za socializmu 31 let, tedy dětství, dospívání, školy, vstup do zaměstnání, čili řadu etap, kdy člověk vnímá intenzivně své okolí, je radikální, vnímá intenzivně všechny úspěchy, nezdary, ale i nespravedlonosti, tak mám velmi silně vrytou do paměti tu tehdejší frazeologii, tehdejší mediální a ideologické postupy. Jak jsem byl šťastný, že jsme se tohohle rokem 89 zbavili. O to víc mě děsí, když vidím, jak ti dnešní televizní manipulátoři používají dnes úplně stejných postupů, úplně stejných frází jako tehdy, jen jaksi s cílem obráceným o 180 stupňů. Tedy od USA (tehdejšího úhlavního nepřítele) k SSSR, nynějšímu Rusku (tedy úhlavnímu nepříteli dnešnímu). Jak jsou (i v tomto pořadu o lokomotivách!) agrsivně zaměření proti komunistům, zejména našim. Inu, jako by i tenhle pořad jakoby o lokomotivách zapadal do celkové vlny boje proti komunistům, která však pod rouškou spravedlivého antikomunizmu jen odvádí pozornost od těch podrazů, které na nás ti naši pseudopolitikové chystají.
Je až tragikomické, jak v tom pořadu kulturně, kultivovaně, objektivně hovoří tehdejší konstruktéři, ba i pracovník ministerstva. Jenže autoři z jejich projevů pouštějí vždy jen ty pasáže, které se dají vhodně zasadit do daného kontextu. A do toho nám buší do hlavy ideologické fráze redaktor pořadu, pak jakýsi mladík, který odříkává naučené textíky prokládané frázemi jakoby zdůrazňujícími rádobyosobní postoje ("podle mého názoru", "mám dojem", "podle mě"... (tedy ve skutečnosit čistá dojmologie - žádná fakta)) a pak "publicista" Martin Hejl. To je od pohledu člověk, kterému nevěřím ani nos mezi očima. Přesně ten typ, který vám sugestivně, s osobním zaujetím tvrdí do očí zjevné polopravdy, ba i očividné lži (a žít o 30 let dřív, činil by úplně totéž, jen nepřítele by měl jiného). Opravdu mě zaráží tahle novodobá aplikace toho socialistického schématu, kdy vás pořadem provázel jakoby objektivní moderátor (redaktor pořadu), který vás ale sugestivními větami "strhával do děje", hlavními vstupy do toho přispíval ideolog ÚV KSČ (zde M. Hejl) a jeho myšlneky podporoval (vždy předem naučenými proslovy) jakoby nadšený a radikální svazák...
Omlouvám se, že dnes na stránky ŽP tahám politiku, ale nebyl jsem to já, kdo s tím začal. Za hlavní původce tohoto svého úletu považuji ty televizní manipulátory, tkeří ke svým cílům zneužili zajímavých lokomotiv z nelehkých dob našich drah. Naštěstí i na ŽP již zaznělo o sergejích, pomerančích i kyklopech od zasvěcených lidí dostatek skutečně objektivních informací o tom, proč byly dovoz, proč zastavení výroby, proč výroba ani nezahájena. Kdo chce a kdo "neklouže" jen po povrchu, ten si ty informace najde.
Nicméně i tak doporučuji všem, aby ten odkazovnaý pořad shlédli. Fakt to stojí za to. Jen to - prosím vás - neděljete jako já, tedy po půlnoci. Starší a pokročilí by z toho mohli mít těžké spaní :-)
registrovaný uživatel Rambo  mail  
Počet komentářů uživatele438 »fotek 0
07.08.2011 (12:45)  
ad BBvk něco už pamatuji, třeba právě ty manipuláky na Lichkov o kterých se zminuje Antonín Němeček, i když tu tahaly i delší soupravy na Polsko. Ten dokument je z České Televize, takže si myslím, že by mohl být objektivní, soudě i podle odborníků, kteří tam mluví. Netvrdím taky, že vlečka do Milovic vznikla rukou Rusa,ale kasárna, z kterých se dnes skláda skoro celé město vzniklo za okupace.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061004/video/
06.08.2011 (13:59)  
Dost zde již zaznělo, nicméně přispěju i já s troškou do mlýna. Hlavně jde (šlo) o to využití těchto strojů. Např. vozba Mn vlaků někam směr Lichkov byla spíš šaškárna. Ovšem třeba na trati Plzeň- Domažlice nebo Plzeň - Žatec dokáza tato řada nemalé kvality. To samé platí v případě Ohře. Následovala hromadná likvidace sergejů a nasazování 2x753, následně 2x751 až k dnešním 2x742. Jenže úmrtnost třeba na Ohři byla značná! Navíc to co vzal jeden sergej, muselo vzít dvojče brejláků a nebo bardot.
Sergej byl určený na těžký vlaky a hlavně na to,aby jel a ne postával nebo jezdil přískoky. Pak se z něj stával naftožrout. Nicméně dvojčata 753 a nebo trojče ne-li čtyřče! 742 na tom nebude o moc lépe (co se týká celkové spotřeby) a o správkovém stavu, který je nutno započítat do finálních nákladů nemluvě.

Proto třeba ČDC šlo cestou oprav ř.750, neboť dvojče brejláků je mnohdy lepší a výhodnější než utrápené dvojče 742 jedoucí na max.výkon.
05.08.2011 (23:30)  
Pikehead: Spotřebu znovu komentovat nebudu, buď mě neposloucháte, nebo mi nevěříte, a máte k tomu dobrý důvod (zajímalo by mě jaký). Sergej olej nežral více než čtyřtaktní lokomotivy, naopak měl účinné odlučovače, které se po šichtě vylévaly. Co se s tím (znehodnoceným) olejem dělo dál, nebyl problém lokomotivy - některá prasata v depech byla schopná ho nalít zpět do motoru. A ještě něco - 118 tun je běžná hmotnost šestinápravové lokomotivy pro tratě třídy C. A rozhodně nevznikla použitím ruských technologií.
05.08.2011 (21:26)  
Ad Rambo:
Nevím, kolik je vám let a nevím jaký dokument jste viděl, ale ve vašem textu je teda dobře "zvláštních" názorů.
Proč si myslíte, že 600, resp. 599 strojů bylo přebytečných? Uvědomujete si, kolik bylo neelektrifikovaných hlavních tratí v době kdy byly Sergeje na vrcholu své vozby a kolik na nich převezly nákladů za den. A na osobní vozbu opravdu nebyly, proto neměly el. topení, proč zvyšovat hmotnost něčím, co nebude využito? Určitě, než budete publikovat unáhlené závěry, doporučuji si nastudovat příslušnou literaturu, ať jsou to knihy a články od Corony nebo Nadaturu, i mnoho dalších jiných a ne na základě jednoho dokumentu udělat jasný závěr... Asi to mimo jiné svědčí o kvalitě onoho dokumentu, že jste z něj vyvodil takové nesmyslné závěry.
A o Milovicích by taky chtělo zjistit víc. Vojenská vlečka už tam byla za první republiky...
Ad Astartoth: myslíte si, že kdyby nebylo Sergejů, že vydrží parní provoz déle, tak to je taky super názor. Uhlí bylo v době plánovaného hospodářství potřeba úplně jinde než v kotlích parních lokomotiv, proto se tak masivně rušil parní provoz. A kdyby nebylo sergejů, tak by bylo Pomerančů nebo Sulzerů nebo úplně něčeho jiného a parní provoz by stejně nebyl...
A porovnávat podovozek Ludmily a Sergeje a porovnávat německé rovinaté tratě s našimi obloukovitými a z toho vyplývajícími provozními podmínkami... A ještě německou údržbu tratí a naší (ač o důvodech lze sáhodlouze diskutovat, ale určitě ne pod touto fotkou, ale třeba pod nějakým odborným textem)
Taky divočina :-)
A raději už končím :-)
05.08.2011 (20:16)  
Pikehead: Ještěže jsi přispěchal uvést věci na pravou míru.
Proč vždy ti, kdo vědí nejméně, jsou nejagilnější?? "Jako správný dvojtakt žere i olej" - tím má být řečeno co? Nemyyslíš tím snad, že se motor maže směsí. Možná by bylo namístě jen na okraj poznamenat, že samotný motor byl vyráběn dle francouzské licence. A československými technologiemi vyrobený Čmelák váží kolik? Nebo soudíš, že lokomotiva v provenení "ultralight" je ideálním snem konstruktérů (taková adheze vůbec nesouvisí s hmotností....)? Vhodnost pro zdejší poměry je možná diskutabilní, ale své opodstatnění ve své době měla. Navíc, nemyslíš si, že dva brejlovci odvezou 600 tun na druhý konec země za kanystr nafty...
Popremýšlej o tom u nějaké pěkné dálnici za zvuku a vůně západních "kamiónních" technologií....

S omluvou za OT: snímek je velmi poutavý, osobitý, krásně se na něj dívá :-)
registrovaný uživatel Rambo  mail  
Počet komentářů uživatele438 »fotek 0
05.08.2011 (18:53)  
Tuhle sem viděl dokument o Pomerančích hlavně, ale byla tam zajímavá zmínka o Sergejích. Do tý doby mi nedocházelo, jak přebytečné tyto stroje v počtu !!!600!!! kusů pro nás byly a že si je sem vlastně rusáci zřejmě nasadili pro vlastní potřebu pro případ potřeby převozu své vojenské techniky Např. město Milovice vzniklo s větší části rukou Rusa s vlastní vlečkou pro převoz techniky. Dyt tyto stroje neměli ani vytapění souprav, takže se ani na ososbní přepravu nehodily. Nic proti Sergejům, já osobně je mám za nejoblíbenější, ale dodání 600 kusů, kdy sme myslím sami měli dost vlastních strojů, se mi zdá dost přemrštěné.
05.08.2011 (16:16)  
topic: Nekdo rekne lajdacka udrzba, jiny rekne, koho napadlo pustit Sergeje do polomeru oblouku < 200m. Coz bude asi take pripad Trebovice - Chornice.
05.08.2011 (15:17)  
Tak mam pocit, ze tu vznikaji nejake nemistne legendy o teto popelnici...

Ano, ten kram zral jako zjednany, dokonce jako spravny dvojtakt i olej. Totez palil a totez se dychalo podel trati.

Ano, ten kram diky ruskym technologiim vazil 118 tun cimz byl na ceskoslovenske klikate a neudrzovane trate mimoradne "vhodny"...

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-781.html
05.08.2011 (14:33)  
Fotka krasna, atmosfericka, Sergeje samotne vsak rad nemam - diky nim sly stokry do srotu. Nebyt jich, mohla parni trakce s pomalym, prirozenym ustupem diky elektrisaci a utlumu prepravy na mene vyznamnych tratich prezit mnohem, mnohem dele.
Co se tyce rovnani koleji, tak to prece nemuze byt tak zle, kdyz Ludmilly, ktere jsou jeste delsi a tezsi, si Nemci nechali a renovovali a jezdi s nimi po jejich udrzovanych tratich.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko