..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.021-4 :..
 

754.021-4


754.021-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Lipová Lázně - Horní Lipová
 - Datum: 9.10.2010
 - Autor: Pavel Martoch  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Sp1800
 - Zobrazeno: 3883x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
22.10.2010 (21:50)  
to Vlakař:
To byl asi vlak R1401/Sp1706, ne? Brejle z ranního R1401 jedou do Glucholaz pro Sp1802 a pak přejdou na 1706. A ted v topnou sezonu v Jeseníku nemá co topit klasiku a tak tam jezdí Bmx. Nemám u sebe oběhy, domnívám se, že by to tak mohlo být.
22.10.2010 (23:29)  


Domníváš se správně:-)
22.10.2010 (17:08)  
Ještě ke spěšákům Plomouc - Jeseník. Posledně když jsem tam jel, tak táhl brejlák tři vagonky od motoráku místo normálních zelených vysokých, které tahal celé léto. Nevíte proč? Jestli je to totiž zimní sestava, tak nevím, jak se v tom budou těsnat lyžaři. Nechápu.
22.10.2010 (15:14)  
Zdenda: od loňska je v Olomouci.
22.10.2010 (12:03)  
Brejle nebo barča je to plno zbytečných tun na víc. Účinost motoru to až tak moc neovlivní.
22.10.2010 (10:08)  
Skvělá fotka, ale jinak - je to fakt rentabilní spoj - jeden brejlovec na 1 vagon - trochu divné.
22.10.2010 (9:54)  
Chválím všechno na téhle fotce, je krásná. A propo, tenhle brejlovec patří ještě DKV Brno?
21.10.2010 (22:35)  
Honza Beránek:Napsal jsi to naprosto správně.Na kopcovitých,členitých tratích má barča navrch.Naopak,tam kde je potřeba jet rychle,sklízí body brejle.Je to dáno výkonem naftového motoru,trakční charakteristikou, a taky napětím na trakčním dynamu a s tím související regulací(např.šuntováním),i když tam už byly během provozu provedeny určité změny.
Pavel:Zase jsi zafrajeřil.Krásná fotka...samozřejmě,delší souprava by tam byla hezčí,ale i tak náádhera.
registrovaný uživatel Woky 
Počet komentářů uživatele263 »fotek 0
21.10.2010 (22:30)  
Honza Beránek: Při nedávné exkurzi ŽP do CZloko nám tamní pracovníci sdělili, že naopak Caterpillar v rekonstruovaném Brejlovci má o zhruba 10% vyšší spotřebu při stejném výkonu oporti původním Brejlovcům a to z důvodu použití vyšší teploty spalování, aby byly splněny exhalační normy EU, a následně i nutnému vyššímu výkonu chladičů s tím spojených.
21.10.2010 (20:34)  
Mně osobně se líbí kompozice této fotky. Pro mě je příkladem toho, že i z mírného podhledu se dá vyfotit krásný záběr. I barevně mi tato fotka lahodí oku. Zkrátka krásný podzimní záběr.

Velká škoda pro nás, co rádi fotí, že Spěšňáky do Polska končí. Tenhle byl unikátní hlavně díky soupravě.
21.10.2010 (18:46)  
Paya: spory o tom, jestli papá víc brejlák, nebo baruna, jsou staré jako ČD samy. Nebo ještě o kousek starší, protože nafta začala zdražovat už o něco dříve.

V polovině 90. let se na tohle téma prováděla spousta měření a srovnávaček, pokud se nepletu, nejvíc do toho bylo zapojené tehdejší DKV Jihlava, kde zkoušeli obě řady na stejných výkonech. Z výkonů na kopcovité a pomalé 240 jim vyšlo, že úspornější je 749.

Na nábřeží se toho chytili jak bezdomovec mědi a vypadalo to skoro na soumrak brejlovců, které začaly být vyřazované mnohem intenzivněji. Krom toho se začaly objevovat bizarnosti typu řady 752 (remotorizace 753). Remotorizace lokomotivy spojená s náhradou modernějšího motoru zastaralejším, to vše 30 let od výroby prototypu, už asi navždy zůstane celosvětovým primátem ČD.

Tohle podivné šílenství ustalo až okolo po roce 2000, kdy kompetentní pochopili, že brejlovci naopak na rovinatých tratích s vysokým procentem jízdy v plném výkonu baští méně. A krom toho už jim asi došlo, že oba motory z dílny ČKD si mohou se spotřebou i spolehlivostí víceméně podat ruce a že ke skutečnému snížení spotřeby povede spíš náhrada opravdu moderními motory. Například nové caterpillary mají měrnou spotřebu na 1 kWh asi o 15-20 procent nižší.

Snad jsem to popsal správně, přece jenom si to pamatuju jen jako dítě a ze stránek tehdejších železničních periodik.:)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko