..: Fotogalerie - detaily fotografie 753.720-2 :..
 

753.720-2


753.720-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Hlízov - Kolín
 - Datum: 7.5.2021
 - Autor: Jiří Navrátil  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 2923x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

31.05.2021 (10:20)  
Jiří Navrátil: tady je věčná škoda, že novostavba Brno - HB zůstala torzem. Ale to by nesměla přijít WW II. Podle původního plánu měla novostavba pokračovat z HB na Prahu, zhruba paralelně se Sázavou, ale ne údolím, nýbrž po náhorní rovině, zhruba paralelně s již tehdy rozestavěnou D1. Zaústění do Prahy patrně nějak souběžně s benešovskou tratí. Vyžádalo by si to určitě mnoho mostů a tunelů a bylo by to jistě neskonale drahé, ale dnes jsme mohli mít kvalitní koridor Praha - Brno.
30.05.2021 (19:59)  
JB: Přesně to samé se stalo i v Brně-Kr.Poli, když jsem tamať nedávno jel, ale teda tam ten rychlík stojí, takže to zase není taková hrůza. Zrovna Josefodol je celkem záhul ale například od Brna do Žďáru už chybí jenom úseky Kuřim (mimo)-Tišnov (včetně), Vlkov u Tišnova(včetně)-Křižanov(mimo) a žst Ostrov nad Oslavou..jinač to tam pěkně fičí po novém, idkyž teda občas s těmi postrky..
30.05.2021 (22:01)  


Ono trať Kolín - HB je úplně něco jiného než relativně mladší novostavba HB - Brno, kde se dá aspoň částečně rozumně zvyšovat rychlost.
Bohužel v době dostavby druhé koleje v úseku Čáslav - HB nebyl žádný velkorysejší plán, než prostě dodělat druhou kolej vedle první :)
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
30.05.2021 (8:28)  
18 promile je holt 18 promile. Drobnost ze včerejška: R976 předjížděl ve Vlkově odbočkou vlak s Volkswageny, od kterého odstupoval postrk a do jiné než 2. staniční koleje se nevešel. Přes Třebovou se takové věci nedějí... vrchol trati přes Třebovou je (u Lačnova) v nějakých 405 m n. m., přes Vysočinu (u Žďáru) cca 580 m n.m.

Oblouky jsou taky výrazné mínus, i když se některé trochu zvětšovaly, stále např. přes Světlou-Josefodol je 65 km/h.
30.05.2021 (22:04)  


Malé délky staničních kolejí jsou aktuálně problémem téměř na celé SŽ, málokde se s tím hýbalo i při stavbě koridorů, což je celkem škoda.
Ale např. v rámci přípravy modernizace pravobřežky se toto už celkem intenzivně řeší... ono jezdit běžně s vlaky např. MTR s délkou, co se nevejde téměř do žádné stanice, je docela naprd.
28.05.2021 (16:22)  
Je pěkné, jak to tam po dlouhé době zase přes Vysočinu žije..Nevíte o nějakých informacích, jaké jsou klady a zápory za současného stavu oproti provozu přes Třebovou, a zda je možné, že po zprovoznění koridoru zde ještě nějaká, dnes odklonová nákladní doprava zůstane?(Nemyslím tu, která zde jezdila za normálního stavu.)
28.05.2021 (19:09)  


Hlavním mínusem trati přes Havlíčkův Brod jsou nepříznivé sklonové poměry, jinak je trať kilometricky téměř stejně dlouhá a kapacita bych řekl že je podobná (ve většině úseků autoblok). Samozřejmě kapacita přes Třebovou je z velké části vyčerpána všemožnou osobkou, takže přes Vysočinu krom úseku u Brna je to výrazně volnější. Občas dokonce projede náklad celou trasu prakticky bez zastavení,což se přes Třebovou dařilo vlastně jen v noci.
A zpět k těm sklonovým poměrům - problém je především stále v nemožnosti provozovat elektrické mašiny ve dvojicích, aktuálně už mimo vectronů (a lamin odjakživa). Proto tudy za běžných okolností soukromníci nejezdili, nebylo to vlastně často ani technicky možné.
Proto byla vypsána soutěž na dotované postrky, které se myslím velmi osvědčily. Pokud by postrky pokračovaly i po ukončení výluk, věřím že by nákladní doprava na této trati zůstala.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko