..: Fotogalerie - detaily fotografie 753.720-2 :..
 

753.720-2


753.720-2Informace o fotografii:
 - Místo focení: Hranice na Moravě
 - GPS: 49°33'48.262"N, 17°44'9.483"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 15.11.2009
 - Autor: zirecek 
 - Pozn.: Provádění
aluminotermického svaru při
výměně LISu.
 - Zobrazeno: 5103x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.11.2009 (12:06)  
zirecek: ...Byla snaha rovnat vyraznou flasku, protoze se neslo vyhnout sirokouhlemu zaberu, navic z nizke pozice...
Dovolím si nesouhlasit. Kdybys vyfotil scénu takto, jak je nakonec oříznutý snímek. tak bys rozhodně nemusel fotit na tak široké ohnisko a vyhnul by ses deformaci nebo by nebyla tak výrazná.
19.11.2009 (13:44)  


Ano, pravda; nevhodně jsem zvolil původně zamýšlenou kompozici. Avšak byl jsem rád i za to vzhledem k okolnostem a jsem rád za tvou radu k vylepšení kompozice.
19.11.2009 (9:06)  
Zirecek: Jo, díky za vysvětlení. Já si říkal, že to muselo být brané dost z blízka. Tak to je fakt, že to se člověk nějakému "kouzlení" s fotkou prostě asi nevyhne. Ale nezeptal jsem se na podstatnou věc (odborníkům je to nejspíš jasné...): Předpokládám, že na tom místě došlo k nějakému "lomu", který bylo potřeba akutně spravit(?). A tuším, že je to na docela frekventovaném místě...(?)
19.11.2009 (9:27)  


Jednalo se o výměnu lepeného izolovaného styku starého za nový s jeho vevařením. Místo je v oblasti hlavní koleje č. 1.
19.11.2009 (7:46)  
ta atmosfera je dobra, ale ty linie tam vskutku litaji dost neprijemne
19.11.2009 (1:04)  
Pardón, už mě něco napadlo - není to všechno kvůli tomu sloupu vpravo? Asi bych celý snímek malinko, nenápadně natočil doleva, aby se ten pravý sloup srovnal s vertikálou/pravým okrajem snímku. On asi patří k tomu kolejišti vpravo od budovy a pokud je tam "převěs", tak bude ten sloup asi už věkem ohnutý doprava...(?).
19.11.2009 (6:45)  


Byla snaha rovnat vyraznou flasku, protoze se neslo vyhnout sirokouhlemu zaberu, navic z nizke pozice. Vysledek je deformovany, padajici doprava. Zminovany stozar patri k brane vlevo a je "novy" 10 let.
19.11.2009 (0:32)  
Ten snímek má krásnou nočněpracovní atmosféru. Takovou trochu alchymisticky tajemnou. A k tomu krásné světelné efekty...
Jen se ale pro zajímavost zeptám: To čelo brejlovce... připadá mi, jako by bylo trošičku zdeformované; nebyly na fotu sloupy dost rovnané do vertikály? Malá vzdálenost objektivu od lokomotivy by tomu trošku též nasvědčovala...
Ale to je jen taková hnidopišská poznámka, nebo spíš jen moje zvědavost. Na kráse snímku to nic nemění... :-)
18.11.2009 (23:49)  
Ážetďák - dovolím si oponovat. Nás tento způsob spojování kolejnic, jak na prumce tak na vysoké učili jako SVAŘOVÁNÍ TERMITEM. Popravdě bych ani přípravek kterým se udržuje směs mezi kolejnicemi nenazýval kokilou...
18.11.2009 (21:26)  
V tomto případě nejde o sváření, ale lití do formy. Na kolejnice se nasadí specielní dvoudílná kokila a vnitřek se plamenem hořáku rozžhaví do světle červena. Potom se v trychtýři nad kokilou zapálí směs termitu a železných pilin. Tavenina propálí zátku trychtýře a vyplní koilu. Ta se, ještě za červena,sundá a vzniklý spoj se opracuje, nejprve kovářsky a následně zbroušením. Důležité je, aby v místě spojení nezůstala žádná dutina, nebo struskový vmetek.
18.11.2009 (21:25)  
zirecek: pro doplnění informace i video. http://www.youtube.com/watch?v=eiz0RMdeuqI Svařování je od 4:20
18.11.2009 (20:46)  
Velmi pěkná fotka,opravdu mě zaujala. Dávám 5*!
18.11.2009 (19:58)  
Nejedná se o sváření či svařování klasické (na principu zkratu), nýbrž o "svar" aluminotermický, kdy je předepsaná spára mezi kolejnicemi vyplněna vytvořenou směsí z nálevky (obrys je vidět nad kolejnicí). Jedná se v podstatě zhruba o odpich jak při výrobě železa. Okolní efekt je spíše světelný a kouřový.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko