Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 478.2069 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Obora odbočka - Křinec - Datum: 18.6.2017 - Autor: Chary - Zobrazeno: 3515x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
A pak taky bylo období (cca půlka devadesátek), kdy se hytlák na Os dával doprostřed soupravy. Takhle to jezdilo aspoň kolem Mácháče...
U osobáků Ostrava - Kojetín (přes VM) na konci 80.let bylo pravidelné řazení,a to tak,že z Ostravy za brejlákem byly 4 čtyřdvéřové "baiky"(původní ř.Bai, v 80.letech ř.Bp),pak byl ten hytlák BDs,a potom 2 čtyřdvéřové Bp.
V září 1990 jsem jel v pátek z Ostravy kolem poledne a "kojetíňáku" byly ještě další 2 Bp připojeny,které se ve Frýdlantu odvěsily.Krásně 9-vozová souprava,ale ten brejlák asi s tím měl co dělat.Ještěže to před kopečkama odvěsili.
Ještě si vzpomínám,že jako náhrada jezdívaly osmidveřáky,ale spíše zřídkakdy.Častěji se objevovaly jako náhrady i kupéčkové B.
V září 1990 jsem jel v pátek z Ostravy kolem poledne a "kojetíňáku" byly ještě další 2 Bp připojeny,které se ve Frýdlantu odvěsily.Krásně 9-vozová souprava,ale ten brejlák asi s tím měl co dělat.Ještěže to před kopečkama odvěsili.
Ještě si vzpomínám,že jako náhrada jezdívaly osmidveřáky,ale spíše zřídkakdy.Častěji se objevovaly jako náhrady i kupéčkové B.
Nickon: jednou tu nějaký pamětník vzpomínal, že to pravidlo hytlák za loko původně platilo i u osobáků, ale časem se z toho postupně slevovalo (60. léta a dále) - přecejen u těch osobáků to bylo dost práce to přešíbovat při každém obratu. Někde taky na osobákách jezdily soupravy, kde hytlák byl uprostřed.
NIcKONe, pamatujete si to dobře. Samozřejmě existovaly v různých obdobích různé výjimky - např. kolem r. 1980, kdy jsem jezdil coby průvodčí u JLV, tak např. půlnoční R 623 měl z Prahy hned za lok. řazen lůžkový kurs Praha - Gottwaldov (Zlín), zatímco na konci pak lůžko Praha - Bohumín, to kvůli snazší manipulaci v Přerově i Bohumíně. R 623 pak pokračoval už bez postelí do Košic coby raně-dopolední spojení (v Košicích byl někdy před polednem). Zpátky pak byla bohumínská postel na R 622 vpředu za lok., v Přerově k tomu přidali tu zlínskou a obě se tak dostaly na konec soupravy. V pozdějších dobách byly obě postele zrušené pro značně se snižující zájem (ta zlínská možná dříve, tou jezdilo opravdu hodně málo lidí) a R 623/622 vozil mj. také postele DR/Mitropa Drážďany - Košice. Jak se dostaly z Drážďan do Prahy a zpět už nevím, ale určitě by se to dalo dohledat...
R 649/648 Hron s postelemi do Zvolena byl tehdy z Prahy řazen přesně, jak píšete - tj. dvojky, jedničky, lehátka, lůžka. Tuším, že skupina dvojek byla od jedniček a postelí oddělena právě hytlákem, takže ten byl někde uprostřed... A dodnes si pamatuji hukot té krysy a po úvrati za Přerovem jekot nulkové bobiny :)
R 649/648 Hron s postelemi do Zvolena byl tehdy z Prahy řazen přesně, jak píšete - tj. dvojky, jedničky, lehátka, lůžka. Tuším, že skupina dvojek byla od jedniček a postelí oddělena právě hytlákem, takže ten byl někde uprostřed... A dodnes si pamatuji hukot té krysy a po úvrati za Přerovem jekot nulkové bobiny :)
1. I když nesvítilo slunko,tak bylo docela dost světla,takže myslím,že snímek se docela povedl.
A jinak krásná mašina a taky souprava.
2.Ten web s řazením souprav znám dlouho a jak se můžete přesvědčit,tak ne vždy byly ty jedničky jenom na začátku či na konci vlaku.Viz třeba v 80.letech R 524/525 Bečva a další.
Co nemuselo být úplně dodrženo byl počet vozů a to zejména 2.tř.,neboť jezdilo hodně lidí a podle potřeby se nějaký přidal aniž by to v tom řazení bylo uvedeno.
Jako student si třeba pamatuju lichou Bečvu jako 15-vozový,ale papírově mělo být 14.Taky u R 622 Liptov bylo papírově na úseku Košice - Bohumín 16,já jsem kdysy na Štrbě napočítal 17.
A jinak krásná mašina a taky souprava.
2.Ten web s řazením souprav znám dlouho a jak se můžete přesvědčit,tak ne vždy byly ty jedničky jenom na začátku či na konci vlaku.Viz třeba v 80.letech R 524/525 Bečva a další.
Co nemuselo být úplně dodrženo byl počet vozů a to zejména 2.tř.,neboť jezdilo hodně lidí a podle potřeby se nějaký přidal aniž by to v tom řazení bylo uvedeno.
Jako student si třeba pamatuju lichou Bečvu jako 15-vozový,ale papírově mělo být 14.Taky u R 622 Liptov bylo papírově na úseku Košice - Bohumín 16,já jsem kdysy na Štrbě napočítal 17.
20.06.2017 (19:44)
http://www.vagonweb.cz/razeni/ (starší GVD vlevo dole)
Od rychlíku výš bývalo normou ve výchozí stanici řadit hytlák na začátek vlaku, pokud jela pošta, byla ještě před ním a spěšniny zase před poštou. Býval to na wilsonce majestátní pohled - hučící krysa v čele 20vozové soupravy. Když to vjíždělo od jihu a na vršovickém zhlaví byla ještě desítka, tak vagony vytékaly z tunelu přes dvě minuty. Jednička jezdila na konci, oddělená hospodou, když jela. A případné spací vozy zase za jedničkou, zpravidla první lehátka a až potom lůžka. Jestli to tak bylo předepsané, nevím, ale platilo to skoro vždy s výjimkou případů, kdy se po cestě odpojovaly či připojovaly jiné kurzy. Cestou zpátky pochopitelně v opačném pořadí.
Osobáky jezdily, jak se právě narodily, ale hytláky mívaly taky na začátku/konci.
Pokud si to pamatuju blbě, nechť mě někdo opraví, takový pamětník ještě nejsem :)
Osobáky jezdily, jak se právě narodily, ale hytláky mívaly taky na začátku/konci.
Pokud si to pamatuju blbě, nechť mě někdo opraví, takový pamětník ještě nejsem :)
Kdyz uz to tu JvS nakousnul, byvalo driv nejaky ustaleny obvykly razeni, nebo to bylo jako noty na buben - jak to zrovna vyslo, tak to bylo na vlaku?
Co jsem patral, tak prvni znamky systemovyho razeni jsem nasel az u definice kategorie EC/IC ...
Co jsem patral, tak prvni znamky systemovyho razeni jsem nasel az u definice kategorie EC/IC ...
Pecka :) spíš než nějakej hytlák mi přijde škoda že nesvítilo, nechybělo moc.:) I tak parádní záber.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko