..: Photo Gallery - Photo details 751.174-4 + 751.124-9 + 751.035-7 + 751.047-2 + 751.208-0 :..
 

751.174-4 + 751.124-9 + 751.035-7 + 751.047-2 + 751.208-0


751.174-4 + 751.124-9 + 751.035-7 + 751.047-2 + 751.208-0Informace o fotografii:
 - Section: Horná Štubňa - Sklené pri Handlovej
 - Datum: 7.3.2015
 - By: Jan Zelenda 
 - Zobrazeno: 3703x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
11.03.2017 (23:37)  
Jak tak koukám do příspěvků, tak taková souprava přes most běžně může. Necelých 80t bardotky na 16,5m (přes nárazníky) hodí necelých 5t/m < 8t/m vyhoví :-). Podobně je-li 90t wapka delší než asi 11,5m. A to je pořád řeč o "nejlehčích" mostech.
Dynamické zvětšení zatížení nezáleží k mému překvapení na rychlosti, ale jen na"náhradní délce - viz ČSN). Zajímavá může být také odstředivá síla v zatáčce - ta "kupodivu" závisí na poloměru oblouku, na rychlosti pak dokonce v druhé mocnině (nechce-li se někomu dumat: 2x rychlejší vlak vyvodí 4x větší sílu).
Zákaz přípřeže na mě dělá spíš než omezení dynamických účinků dojem potřeby omezení rozjezdových a brzdných sil. Nehádám se ale, nejsem mostař.
Docela by mě zajímalo, víte-li kdo, existují-li nějaká speciální omezení pro Sergeje. Ty mají (to vím) výrazně tvrdší pérování: "běžné" lokomitivy mají pružně uložená kola (nápravy?) proti podvozkům a podvozky proti skříni. Sergejům odpružení podvozek - skříň chybí.
11.03.2017 (20:50)  
Tuzemská Wapka má max. 80 t, takže víc než mráča a ta je navíc delší. Ta různá omezení typu "přes most XY nelze projet s přípřežím ale jen vlaková+postrk" atd. měla za cíl omezovat dynamické účinky.
11.03.2017 (16:15)  
Jedna naložená wapka koštuje zpravidla dobrých 90 tun. Taky záleží čím je naložená.
V Břeclavi jsem jednou sledoval jak se dvě 1216ky rvou, doslova, s 30ti nalozenýmy wapkami...pak jsem si spočetl že to bylo 2 700 tun.
11.03.2017 (12:11)  
Nevím, co koštuje naložená wapka, ale vím, že když se most počítá, pouští se na něj normalizovaný "zatěžovací vlak" */ a nechá se jezdit (není totéž, je-li například samostatná mašina nad pilířem nebo uprostřed pole). Netuším, jestli s tím sestavovači vlaků své vlaky porovnávají.
*/ Nejlehčí "český" je 4x 25t pravidelně rozložených do 6,4m a na obě strany od toho rovnoměrně 8t/m. Nejtěžší asi o 20% víc.
Viz na straně 26: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BL12-Betonove_mosty/BL12-Betonove_mosty_I--M01-Zakladni_principy_navrhovani.pdf.
Vysvětlivka: 10kN = 1 tuna.
10.03.2017 (21:22)  
Tak třeba to před každým mostem rozpojují, co my víme...
:-)
10.03.2017 (20:54)  
Ono 5 barun na most nesmí, ale 5 barun a 40 loženejch Wapek jo? Kde je logická pointa? Nechám se podat.
10.03.2017 (20:28)  
Co to je za pravidlo? Nečinných lokomotiv se snad může tahat kolik chce...
10.03.2017 (18:18)  
Jsou mosty, na které smí jenom 2 lokomotivy, tady to neplatí?
10.03.2017 (16:36)  
M 474 003 naráží asi nato že autor měl hledat fotogenetičtější místo. Tak já problém s výběrem místa nemám a umě za 5*.
10.03.2017 (15:52)  
Jsou, proč?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko