Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
749.039-4 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Praha hlavní nádraží - Balabenka odbočka - Datum: 4.12.2011 - Autor: Martin Chýle - Pozn.: Poslední nedělní turnusová jízda berty na R 1144. Čest jejich památce... - Zobrazeno: 5829x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 5 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Drahos Svestka: Souhlasím plně s Vaším komentářem! A není těch blamáží s kundály trochu víc? CZ loko nám lže, že se kundály dělají z odstavených zrušených lokomotiv, ale ono je to jinak, že? Všechny jsou z plně provozních strojů, které dílny nevyžadovaly... Co z toho laik usoudí? Že tu máme zase jeden kšeft na míru, jeden takovej tunýlek. Třeba nám to někdo v diskuzi osvětlí??? Třeba pan BS? :-)))
Zhruba se dá říct, že volnoběžná spotřeba je úměrná zdvihovému objemu. Tady jsou na tom 310 špatně. Kdysi v 80. letech, po ropné krizi, v ČKD a následně u ČSD proběhla kampaň, kdy se kvůli tomu volnoběžné otáčky snižovaly. Odborníci na dynamiku strojů a únavu materiálu celou hnací soustavu přepočítávali, aby se ujistili, že někde nedojde k rezonanci a z toho vyplývajícím problémům.
Ve spotřebě se výrazně liší akorát na volnoběžných otáčkách, což zas až tak nikoho nevytrhne.
...no já osobně bych řekl, že volnoběžná spotřeba je v drážním režimu velmi důležitá. Kolik procent motohodin běží ten 750.7 na plný výkon a kolik na volnoběh?? Řekl bych, že zejména v zimě drtivě převažuje ten volnoběh. Něco jiného jsou samozřejmě centrály a podobné záležitosti, které běhají víceméně pořád naplno, ale na dráze bych s tímto tvrzením nesouhlasil. Máte-li někdo možnost, napište nám sem porovnání volnoběžné spotřeby 749 vs. 750.7
V plném výkonu bude spotřeba různých motorů vždycky podobná, vydaná energie bude víceméně úměrná spotřebě.
...no já osobně bych řekl, že volnoběžná spotřeba je v drážním režimu velmi důležitá. Kolik procent motohodin běží ten 750.7 na plný výkon a kolik na volnoběh?? Řekl bych, že zejména v zimě drtivě převažuje ten volnoběh. Něco jiného jsou samozřejmě centrály a podobné záležitosti, které běhají víceméně pořád naplno, ale na dráze bych s tímto tvrzením nesouhlasil. Máte-li někdo možnost, napište nám sem porovnání volnoběžné spotřeby 749 vs. 750.7
V plném výkonu bude spotřeba různých motorů vždycky podobná, vydaná energie bude víceméně úměrná spotřebě.
18.12.2011 (12:36)
Pikehead:já zase naprosto odmítám ty vaše argumenty.Spotřeba paliva byla u kampaně kolem kundálů prezentována jako hlavní přednost.Nakonec se ukázalo,že šlo o neskutečnou blamáž a lež,ostatně jako u všech podobných "zakázek" v této zemi.Že motor "nové generace" neušetří oproti 40 let starému motoru ČKD ani deci nafty,považuji za výsměch.AVV se zajisté na trati Staré Město-Luhačovice taky bohatě využije...
18.12.2011 (12:51)
Tak tak, plně souhlasím s Vámi. V čem teda je přednost toho motoru? Že váží půlku toho co ten původní a musí se to pak dobalastovávat? To je opravdu absurdní.
Podobné to před nějakými pěti šesti lety bylo s regionovami. Prý že ten nový motor Liaz(dneska už Tedom) bude tišší, úspornější atd. To vidíme! I nezávislé testy ukázaly, že je regína až o 5 decibelů hlučnější než stará dobrá krabička. A s tou úsporností to bude podobné. A žluto-zelená barevná kombinace také na reprezentativnosti soupravy moc nepřidá... :)
Podobné to před nějakými pěti šesti lety bylo s regionovami. Prý že ten nový motor Liaz(dneska už Tedom) bude tišší, úspornější atd. To vidíme! I nezávislé testy ukázaly, že je regína až o 5 decibelů hlučnější než stará dobrá krabička. A s tou úsporností to bude podobné. A žluto-zelená barevná kombinace také na reprezentativnosti soupravy moc nepřidá... :)
Ta idea byla zrejme takova, ze nejake zbytkove mnozstvi dieselu v osobce bude potreba i po doslouzeni 754 a kdosi spocetl ze reko 754 vyjde levneji nez novy Herkules. Nasazeni na Svejky bych proto nebral jako finalni stav, tam melo jezdit Desiro a doufam, ze jednou i bude...
zase na sezonní vlaky jsou 749 dobré - ČD neplatí odpisy, mašiny stojí - víceméně "nic" to ČD nestojí oproti stání např. herkula - tedy je levnější jezdit chvilkově za draho než jezdit 3 měsíce v roce s drahou lokomotivou. Jako záloha - ano, proč ne. Raději vyjet draze jednou za čas, ale hned > stojí to nakonec méně než vyjet pozdě... Problém brejlovců je ten, že nejezdí na naprosto adekvátních výkonech, je to mašina na 6 vozové vlaky a ne na 3 vozové "hraní si". Viz Švejky, rychlíky do Jeseníků.. vlaky Ústí - Liberec... Adekvátní výkony jsou rychlíky Brno - Jihlava, přetahy do Luhačovic, Zlína... možná ještě silné příměsto v okolí Brna, Klatovy - Železná Ruda vzhledem k horskému terénu - více mě nenapadá... ale příměsto se opět dá nahradit jednotkami... Tedy porovnávejte spíše spotřebu 749 s tříčlánkovou lehkou jednotkou...
No, ergonomie rekonstrukce je ciste na CD - co si objednaly a uhlidaly, to maji (podobne problemy a stiznosti jsou prakticky na vsechny rekonstrukce). Stiznosti z OKDD/AWT na forech nevidam.
Ostatni argumenty odmitam uznat uplne. Spotreba je asi dana vyssim vykonem agregatu proti 749. Vse ostatni: na radu 749 asi tezko naroubujete EDB, uz vubec nezajistite Euro4 a hlukove normy. Stejne tak nespravite vsemozna potrubi do stavu tesneho, coz je ekologicke, ale i pozarni riziko. Nove nahradni dily na 749 jsou asi kusova zakaznova vyroba, nevim, co z toho se da zbastlit na dilne. AVV je taky plus...
Porovnavat to s elektrikou, a jeste Re 4/4 mi prijde postavene na hlavu - zaprve elektriky maji obecne delsi zivotnost a zadruhe Re 4/4 mely o pulku vetsi vykon nez zdejsi laminozazrak plus dalsi vymozenosti typu rekuperace, diky kterym moralne zastaraly mnohem pomaleji...
Jinymi slovy, 749 mel byt uz 10 let v muzejnim statusu...
Ostatni argumenty odmitam uznat uplne. Spotreba je asi dana vyssim vykonem agregatu proti 749. Vse ostatni: na radu 749 asi tezko naroubujete EDB, uz vubec nezajistite Euro4 a hlukove normy. Stejne tak nespravite vsemozna potrubi do stavu tesneho, coz je ekologicke, ale i pozarni riziko. Nove nahradni dily na 749 jsou asi kusova zakaznova vyroba, nevim, co z toho se da zbastlit na dilne. AVV je taky plus...
Porovnavat to s elektrikou, a jeste Re 4/4 mi prijde postavene na hlavu - zaprve elektriky maji obecne delsi zivotnost a zadruhe Re 4/4 mely o pulku vetsi vykon nez zdejsi laminozazrak plus dalsi vymozenosti typu rekuperace, diky kterym moralne zastaraly mnohem pomaleji...
Jinymi slovy, 749 mel byt uz 10 let v muzejnim statusu...
Ač se mi tyhle stroje líbí, tak si myslím, že kdyby na to ČD měly, tak už tu dávno nejsou. Tim nechci říct, že jsou špatný, ale holt doba jde dál a stroje už to nejsou nejmladší...
17.12.2011 (21:37)
Pan D. Švestka:
Těší mě, že se tu objevil příspěvek nějaké nepřitelné autority, jejíž postoje snad většina považuje za dostatečně relevantní.
Netušil jsem, že ve věci spotřeby nafty jsou ř. 749 a 750.7 dokonce v takovém vztahu. S reko Brejlovci jsem se setkal pouze u příležitosti návštěvy CZ Loka, ale na Bárách jsem nějaký čas, byť neoficiálně, jezdil a jako stroj mě, coby člověka vzdělaného v oboru, neskutečně oslovil. Jak jsem již naznačil, žejména v kontextu toho, že dnes, na pozadí nesrovnatelně širších možností a technologického zázemí jak ve vývoji tak výrobě, není již nikdo, kdo by zde vyvinul něco alespoň srovantelné úrovně.
Těší mě, že se tu objevil příspěvek nějaké nepřitelné autority, jejíž postoje snad většina považuje za dostatečně relevantní.
Netušil jsem, že ve věci spotřeby nafty jsou ř. 749 a 750.7 dokonce v takovém vztahu. S reko Brejlovci jsem se setkal pouze u příležitosti návštěvy CZ Loka, ale na Bárách jsem nějaký čas, byť neoficiálně, jezdil a jako stroj mě, coby člověka vzdělaného v oboru, neskutečně oslovil. Jak jsem již naznačil, žejména v kontextu toho, že dnes, na pozadí nesrovnatelně širších možností a technologického zázemí jak ve vývoji tak výrobě, není již nikdo, kdo by zde vyvinul něco alespoň srovantelné úrovně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko