..: Fotogalerie - detaily fotografie 749.039-4 :..
 

749.039-4


749.039-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Praha hlavní nádraží - Balabenka odbočka
 - Datum: 4.12.2011
 - Autor: Martin Chýle 
 - Pozn.: Poslední nedělní turnusová
jízda berty na R 1144. Čest
jejich památce...
 - Zobrazeno: 5829x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.12.2011 (9:44)  
Drahos Svestka: Souhlasím plně s Vaším komentářem! A není těch blamáží s kundály trochu víc? CZ loko nám lže, že se kundály dělají z odstavených zrušených lokomotiv, ale ono je to jinak, že? Všechny jsou z plně provozních strojů, které dílny nevyžadovaly... Co z toho laik usoudí? Že tu máme zase jeden kšeft na míru, jeden takovej tunýlek. Třeba nám to někdo v diskuzi osvětlí??? Třeba pan BS? :-)))
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
18.12.2011 (20:17)  
Zhruba se dá říct, že volnoběžná spotřeba je úměrná zdvihovému objemu. Tady jsou na tom 310 špatně. Kdysi v 80. letech, po ropné krizi, v ČKD a následně u ČSD proběhla kampaň, kdy se kvůli tomu volnoběžné otáčky snižovaly. Odborníci na dynamiku strojů a únavu materiálu celou hnací soustavu přepočítávali, aby se ujistili, že někde nedojde k rezonanci a z toho vyplývajícím problémům.
18.12.2011 (12:57)  
Ve spotřebě se výrazně liší akorát na volnoběžných otáčkách, což zas až tak nikoho nevytrhne.

...no já osobně bych řekl, že volnoběžná spotřeba je v drážním režimu velmi důležitá. Kolik procent motohodin běží ten 750.7 na plný výkon a kolik na volnoběh?? Řekl bych, že zejména v zimě drtivě převažuje ten volnoběh. Něco jiného jsou samozřejmě centrály a podobné záležitosti, které běhají víceméně pořád naplno, ale na dráze bych s tímto tvrzením nesouhlasil. Máte-li někdo možnost, napište nám sem porovnání volnoběžné spotřeby 749 vs. 750.7
V plném výkonu bude spotřeba různých motorů vždycky podobná, vydaná energie bude víceméně úměrná spotřebě.
18.12.2011 (12:36)  
Pikehead:já zase naprosto odmítám ty vaše argumenty.Spotřeba paliva byla u kampaně kolem kundálů prezentována jako hlavní přednost.Nakonec se ukázalo,že šlo o neskutečnou blamáž a lež,ostatně jako u všech podobných "zakázek" v této zemi.Že motor "nové generace" neušetří oproti 40 let starému motoru ČKD ani deci nafty,považuji za výsměch.AVV se zajisté na trati Staré Město-Luhačovice taky bohatě využije...
18.12.2011 (12:51)  


Tak tak, plně souhlasím s Vámi. V čem teda je přednost toho motoru? Že váží půlku toho co ten původní a musí se to pak dobalastovávat? To je opravdu absurdní.
Podobné to před nějakými pěti šesti lety bylo s regionovami. Prý že ten nový motor Liaz(dneska už Tedom) bude tišší, úspornější atd. To vidíme! I nezávislé testy ukázaly, že je regína až o 5 decibelů hlučnější než stará dobrá krabička. A s tou úsporností to bude podobné. A žluto-zelená barevná kombinace také na reprezentativnosti soupravy moc nepřidá... :)
17.12.2011 (23:07)  
Ta idea byla zrejme takova, ze nejake zbytkove mnozstvi dieselu v osobce bude potreba i po doslouzeni 754 a kdosi spocetl ze reko 754 vyjde levneji nez novy Herkules. Nasazeni na Svejky bych proto nebral jako finalni stav, tam melo jezdit Desiro a doufam, ze jednou i bude...
17.12.2011 (22:18)  
zase na sezonní vlaky jsou 749 dobré - ČD neplatí odpisy, mašiny stojí - víceméně "nic" to ČD nestojí oproti stání např. herkula - tedy je levnější jezdit chvilkově za draho než jezdit 3 měsíce v roce s drahou lokomotivou. Jako záloha - ano, proč ne. Raději vyjet draze jednou za čas, ale hned > stojí to nakonec méně než vyjet pozdě... Problém brejlovců je ten, že nejezdí na naprosto adekvátních výkonech, je to mašina na 6 vozové vlaky a ne na 3 vozové "hraní si". Viz Švejky, rychlíky do Jeseníků.. vlaky Ústí - Liberec... Adekvátní výkony jsou rychlíky Brno - Jihlava, přetahy do Luhačovic, Zlína... možná ještě silné příměsto v okolí Brna, Klatovy - Železná Ruda vzhledem k horskému terénu - více mě nenapadá... ale příměsto se opět dá nahradit jednotkami... Tedy porovnávejte spíše spotřebu 749 s tříčlánkovou lehkou jednotkou...
17.12.2011 (22:06)  
No, ergonomie rekonstrukce je ciste na CD - co si objednaly a uhlidaly, to maji (podobne problemy a stiznosti jsou prakticky na vsechny rekonstrukce). Stiznosti z OKDD/AWT na forech nevidam.

Ostatni argumenty odmitam uznat uplne. Spotreba je asi dana vyssim vykonem agregatu proti 749. Vse ostatni: na radu 749 asi tezko naroubujete EDB, uz vubec nezajistite Euro4 a hlukove normy. Stejne tak nespravite vsemozna potrubi do stavu tesneho, coz je ekologicke, ale i pozarni riziko. Nove nahradni dily na 749 jsou asi kusova zakaznova vyroba, nevim, co z toho se da zbastlit na dilne. AVV je taky plus...

Porovnavat to s elektrikou, a jeste Re 4/4 mi prijde postavene na hlavu - zaprve elektriky maji obecne delsi zivotnost a zadruhe Re 4/4 mely o pulku vetsi vykon nez zdejsi laminozazrak plus dalsi vymozenosti typu rekuperace, diky kterym moralne zastaraly mnohem pomaleji...

Jinymi slovy, 749 mel byt uz 10 let v muzejnim statusu...
17.12.2011 (21:41)  
Ač se mi tyhle stroje líbí, tak si myslím, že kdyby na to ČD měly, tak už tu dávno nejsou. Tim nechci říct, že jsou špatný, ale holt doba jde dál a stroje už to nejsou nejmladší...
17.12.2011 (21:37)  
Pan D. Švestka:
Těší mě, že se tu objevil příspěvek nějaké nepřitelné autority, jejíž postoje snad většina považuje za dostatečně relevantní.
Netušil jsem, že ve věci spotřeby nafty jsou ř. 749 a 750.7 dokonce v takovém vztahu. S reko Brejlovci jsem se setkal pouze u příležitosti návštěvy CZ Loka, ale na Bárách jsem nějaký čas, byť neoficiálně, jezdil a jako stroj mě, coby člověka vzdělaného v oboru, neskutečně oslovil. Jak jsem již naznačil, žejména v kontextu toho, že dnes, na pozadí nesrovnatelně širších možností a technologického zázemí jak ve vývoji tak výrobě, není již nikdo, kdo by zde vyvinul něco alespoň srovantelné úrovně.
17.12.2011 (20:23)  
12.12. jsem ji viděl v Břeclavi s vozem TÚDC - DIGNOSTIKA ERTMS.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko