..: Fotogalerie - detaily fotografie 749.256-4 :..
 

749.256-4


749.256-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Ovesná - Nová Pec
 - Datum: 28.9.2011
 - Autor: Bruno  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Os 8126 za zastávkou Ovesná
 - Zobrazeno: 4985x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.10.2011 (23:36)  
1984 to jsem ještě tahal kačera, resp. modleovou bobinu po kolejišti TT :D
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
09.10.2011 (0:31)  
Ten rekreační vlak v 13h z ČB min do roku 1985 končil místo v Nové Peci v Horní Plané. A jak cestou tam, tak i zpět si min. půl hodiny postál v Kájově (ani nevím proč)
A ještě pár historických postřehů (včetně odchylek od řazení):

1984: nevím, zda byla výluka, ale 6.8. jel vlak v 15h z ČB v řazení M152.0+2-3*Baafx+M152.0. Takže toho dne bez klasik!
Stejně tak 8. a 9.9.1984. A to byl prosím víkend! Pár 8119/8106, co býval o víkendu v klasice, byl veden řadou M152.0. Odpolední pár též (takže to postihlo i ten odpolední rekreační vlak do HP. A ten cestou nazpět dostal v Kájově na přípřež 2*T478.1. Takže kdyby byla klasika, tak dojela do ČB s 3 lokomotivami. 9.9.1984 na 8105/8120 ovšem klasika jela.
A je2ště stále 1984: 4.11.(?) v 15h z ČB opět M152.0 místo T478.3.
1985: Nově zavedeno přímé spojení do HP i ráno. Z tištěného JŘ se dalo dedukovat, že by to jako měla být též klasika. V reálu to měla být sólo M152.0. Sólo proto, že se nevědělo, jak se ranní spojení uchytí. Ta M152.0 měla být navezena do Kájova na závěsu klasiky. To se provedlo 2.6.1985. Jenže pak si uvědomili, že je divné vézt tu 810 do Kájova i zpět na závěsu. Takže ať aspoň jednu cestu jede celou aktivně. To se provedlo 8.6.1985 (klasika až na dalším vlaku - před 9:30 zČB). Druhý den na to zapomněli a jelo se dle plánovaného schématu. Ale už 15.6.1985 se jelo zase správně: v 7:45 M152.0+2*Baafx+M152.0 a v 9:18 T478.1+BDms+3*Bhm.
1986:
- květen: dobíhal GVD 85/86. Díky depeši se však do HP začalo jezdit přímo o 2 týdny dříve, než začal nový GVD. Takže Os 8133 Kájov-HP ( což bylo pokračování 8119), který měl jet jen 2.6.-25.8.1985, byl dle depeše nakonec navíc zaveden 17.,18.,24.,25. a 31.5.1986. 8119 tím pádem byl opět s M152.0 a 8103 s T478.1 nebo T478.3.
- toho léta bylo mnoho výluk (nejvíc v souvislosti s rekonstrukcí přejezdu u Jižní zastávky), a tak pracovní dny v květnu až listopadu byly bez klasik na 194.
1987: Ačkoli 8105 byl v klasice běžně jen v neděli, tak 14. a 15.7. byl veden T478.1+BDms+3*Bhm. Toho 15.7. na závěsu navíc M475.0(?)+D.
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
09.10.2011 (0:00)  
Bakiy:
S tím 13.9.2001 jsem tušil, že asi ano, jen jsem si nebyl jist, nejjistější jsem si s tím 18.9.2001.

Přestupy v Kájově byly zrušeny v roce 1991. Pak se tam přestupovalo jen u Os 8105 a 8108. V létě v 6,+ a v zimě v N.
( JŘ 1991/2), Pak ještě měl ten přestup být v JŘ 1992/3 celoročně v 6 i +, v reálu to bylo jen do 20.9. (utlo se to o týden dřív, než by se dalo logicky očekávat).
Klasika ČB-Nová Pec nebyla v pátek. Bylo to o víkendu a to jen v létě. Šlo o vlak kolem 13h z ČB. Když jel, nejel ten v 15h.
Do roku 1982 to bylo v sobotu i neděli. V r. 1981 a 1982 odj. z ČB v 12:54. V letech 1983 - 1987 v 13:04 z ČB a jen v letní neděle. V letech 1988 a 1989 to nebyla klasika, ale M152.0+3*Baafx+810! Akorát to zapomněli zohlednit v JŘ.
Tam měla u 8110 být symbol pro "přeprava cestovních zavazadel omezena" s upřesněním, že je to do 18.9.(1988) resp. 17.9.(1989). V r. 1990 už vlak v 13:04 nejezdil vůbec, celoročně se jezdilo v 15h.
registrovaný uživatel Bakiy 
Počet komentářů uživatele99 »fotek 0
08.10.2011 (1:37)  
IvoP: Nedalo mi to a zalovil jsem v archivu. 750.330 to skutecne byla, ale na fotce (mozna, ze bude prvni, se kterou se tady pokusim "pochlubit") mam uvedeno datum 13.9.2001. Jelo to na vlaku ve tri odpoledne z CB, prvni fotku mam v Polny, do Kajova totiz prselo, na Sumave bylo pocasi "naruby" a svitilo slunce.
V 80. letech brejlovci do Kajova opravdu bezne (turnusove) jezdily, ale z Kajova dal ne. Jizdni rady z te doby nemam, ale pamatuju si, ze priblizne v roce 1988 byly zruseny prestupy v Kajove (uz je mame zpatky...), coz nasvedcuje tomu, ze zari 1988 byla spis "ctyrmesicni setrvacnost", nez "predcasne utnuti". Klasika dal na Sumavu v 80. letech udajne tez zajizdela a to jedenkrat tydne na patecnim odpolednim spoji z CB do Nove Pece (do Kajova to jezdilo denne).
Tedy v roce 2001 to byla s temer 100% jistotou premierova jizda pro radu 750 v useku Kajov - Volary, pro brejlovce obecne v useku Nova Pec - Volary. Od te doby se zde v osobni doprave brejlovec neobjevil.
Co se tyce nakladni dopravy, tak letos zde zacala jezdit rada 753.7, na "Budejckem" vykonu, tedy dostala se nejdal do Polecnice, a pred cca tremi lety zde projel s brejlovcem nejakej soukromnik. Tusim, ze se tenkrat vezly prazce/kolejova pole na nejakou vyluku (nova pokladka v Horni Plane?). O teto jizde ale opravdu vim jen to, ze se uskutecnila a ze se jelo od Volar smerem na CB. Mozna se tu brejlovec s nakladem "prohnal" jeste vicekrat, s osobnim vlakem opravdu ne.
P.S.: V Novem Udoli brejlak asi opravdu jeste nebyl... :-)
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
07.10.2011 (16:52)  
K roku 2001: nejedná se o jediné nasazení, pouze o nasazené po pauze.
V 70. a hlavně 80. letech T478.3 na Kájov běžně jezdily.
A to do září 1988. Ani nevím, jak to bylo, jestli to v tom září 1988 skončily v ČB na osobce předčasně, nebo naopak měly skončit v květnu 1988 a oproti očekávání se to protáhlo o 4 měsíce. Nevím jestli tehdy zbyly v ČB ty dva čtyřkové (T478.4008 a T478.4020), ale trojkové odešly určitě. Pak se párkrát Brejlovec na kájovské ukázal začátkem léta 1989
(16.6.1989 ve tři odpoledne z ČB, druhý den taktéž a navíc i v 9.30 z ČB, 8.7.1989 před polednem z ČB a 14.7.1989 opět v 15h).
4.11.1990 jel před polednem Zdický(!!!) Brejlovec s 6*Bdmtee (tehdy Bymee). I ty vozy byly mimořádně, normálně to byly Bh.
V roce 1991 na chvíli (na 3 roky a kus) do ČB nějaké brejlovce přišly. Tentokrát už nulkové. Např 750.311. Jezdily na Dvořiště a Velenice. Ale i na Kájov 2x mimořádně vyjely. Obojí v roce 1992. A sice 26.4. a 17.5. před polednem z ČB (tehdy jela klasika jen právě před polednem z ČB a v půl čtvrté z Kájova zpět, a to v létě o víkendu a v zimě v neděli).
Toho 17.5.1992 cestou tam to jelo v sestavě Brejlovec+Pielstick+A+4*Bh+B. Zpátky to táhl jen ten Brejlovec (a na závěsu klasiky byla 810, což bývalo ovšem pravidelně.)
07.10.2011 (9:21)  
Bakiy: s tím jedinej brejlovec v cele osobniho vlaku se tu objevil v lete 2001 bych byl opatrný, vzpomeňme na léta 70. a 80. a T 478.3 tehdy bydlící v Budějovicích. Jestli na Kájov jezdily pravidelně s osobáky, si nepamatuju, byl jsem malé dítě, ale nasazení v nákladce na této trati poznamenalo jednoho brejlovce přímo fatálně. Najde se tu nějaký pamětník, který by objasnil, zda tam brejlovci byly v turnusu v osobní dopravě?

Fotka za mě 5*
06.10.2011 (20:00)  
Nádherná fotka ze Šumavy,navíc s lokomotivní řadou,jejíž osud je zpečetěn.Místo co by někdo pochválil,jak mistrovsky je to zachyceno,řeší se tu neochota jedné pokladní,zpoždění(to bych ještě chápal...jenže co se s tím dá dělat,když na zastávkách jsou minutové pobyty a všude davy cyklistů)a co už vůbec nechápu...to jestli navazují proužky na sousedních vozech.Tohle snad dokážou jen Češi.
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
06.10.2011 (12:33)  
Bakiy: Byla to 750.330. Byl to opravdu rok 2001. Bylo to v září. 18.9. jela na odpoledním páru a 23.9. na dopoledním.
Možná také jela 20.9.2001.
05.10.2011 (21:34)  
Bakiy: Ale jo, to chápu. Zpoždění jsem nemyslel na Šumavě, ale spíš obecně. Můj příspěvek byl směřován ale hlavně k "přívětivosti" té pokladní...:)
05.10.2011 (19:29)  
Mustafa - Nikoliv. Pokladní patří výhradně pod ČD, a.s. SŽDC, s.o. zajišťuje pouze smluvní prodej v několika desítkách menších stanic, kde je prodávají výpravčí. Ti jsou ale zpravidla ochotnější a přívětivější, než ti pokladní.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko