Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
749.006-3 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Mšeno - Kanina - Datum: 22.9.2019 - Autor: Chary - Zobrazeno: 2785x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
25.09.2019 (9:56)
Mno, těch okresek jsem takových mnoho nepotkal, pravda. Ovšem při cestách po jižních Čechách jsem ještě před deseti lety zažil silnici do vsi s prašným povrchem.
Ta infrastruktura je víceméně popsaná dobře, ale úplně přesně totéž je v okolí Slaného, Kladna, Kralup...obecně vizitka Středočeského kraje. Je to kraj, kam se člověk podívá, ale nevrátí. Fotograf zde většinou zápasí s nějakým motivem na pozadí. Provozně nic zajímavého, vyjma těchto rekreáků a občasného carga. Oblast, kde historii psala řepa, tedy nikoliv pivovary, ale spíš cukrovary. !!! Jenže ten úpadek krátkých lokálek přišel velmi brzo, což o mnohém svědčí.
Zachování osobky je poměrně diskutabilní. Z Katusic do MB lze hovořit o ZDO, ale taky nutno dodat, že nově vznikající výstavba = nikoliv příliv lidí do vlaku, ale do aut, stejně jako oblast Hostivice. Názorná ukázka bylo zavedení osobky přes Chýni, kde první týden jela 810+010+810 a dnes tam jede prázdná 810. Zde je to podobný.
Zachování osobky je poměrně diskutabilní. Z Katusic do MB lze hovořit o ZDO, ale taky nutno dodat, že nově vznikající výstavba = nikoliv příliv lidí do vlaku, ale do aut, stejně jako oblast Hostivice. Názorná ukázka bylo zavedení osobky přes Chýni, kde první týden jela 810+010+810 a dnes tam jede prázdná 810. Zde je to podobný.
Asi jo, ale tady je ta živoucí historie zvlášť patrná. A okresky z kočičích hlav u nás, na rozdíl třeba od východního Německa, už zdaleka běžné nejsou. Nebo jich znáš hodně? :)
24.09.2019 (23:33)
Zadumané obce s atmosférou počátku 20. století, odlehlé kouty, klikaté a úzké okresky, místy z kočičích hlav...
Tímto jsi popsal velkou část naší země, zejména tedy Čech :)
Tímto jsi popsal velkou část naší země, zejména tedy Čech :)
Magický, odlehlý kraj rozlehlých holin, střídaných nečekanými dramatickými údolími. Horní Slivno, Dolní Slivno, Slivínko, Horní Cetno, Dolní Cetno, Bezno, Mšeno, Vrátno, Vtelno, Bukovno, Sušno, Hřivno, Hlavno, Skramouš. Zadumané obce s atmosférou počátku 20. století, odlehlé kouty, klikaté a úzké okresky, místy z kočičích hlav, ospalé pivovary. Tenhle zvláštní kus země, jakoby zakonzervovaný a chráněný před moderní dobou, tahle předehra k intenzivnímu Kokořínsku stojí za pozornost a za obnovu mšenské lokálky lze jen a jen děkovat.
A propos Stoupo Jaroslav Foglar a železnice....
Zde: https://www.bohousek.cz/clanek_tisk-2008100023-akademie-jaroslava-foglara-tenkrat-na-vychode-tabor-u-sinoviru-1938.html
fotokopie kroniky, kde popisuje tábor u Siněviru v roce 1938. Nemalou část věnuje líčení útrap, které zažil při jednání s dráhou stran zařazení "zetky" do soupravy elitního rychlíku Přaha -Košice-Jasnina. Ve zkratce - dráha ten to vůz na takový rychlík odmítla dát....A tak se po značné protekci přes rodiče členů oddílu pracujících v příslušných drážních kancelářích obě strany shodli na vskutku raritním polohytláku "řady" CDs. Kupátka pro cestující uprostřed a po obou krajích oddíly pro ložení spěšninou :-) Pro dopravení táborníků včetně veškerého vybavení z A do B by to bylo i dnes velmi rozumné uspořádání. Na tehdejší dobu to musela neuvěřitelně logisticky náročná.....Kdoví jestli by to dneska šlo uskutečnit :-) A ve vztahu k fotce....Kolik tak ten rychlík mohl mít vozů? Dnešní (zde vyobrazená norma) = 2 kusy to nebyly ani přibližně - to byla norma posunu v Košicích :-) :-)
Zde: https://www.bohousek.cz/clanek_tisk-2008100023-akademie-jaroslava-foglara-tenkrat-na-vychode-tabor-u-sinoviru-1938.html
fotokopie kroniky, kde popisuje tábor u Siněviru v roce 1938. Nemalou část věnuje líčení útrap, které zažil při jednání s dráhou stran zařazení "zetky" do soupravy elitního rychlíku Přaha -Košice-Jasnina. Ve zkratce - dráha ten to vůz na takový rychlík odmítla dát....A tak se po značné protekci přes rodiče členů oddílu pracujících v příslušných drážních kancelářích obě strany shodli na vskutku raritním polohytláku "řady" CDs. Kupátka pro cestující uprostřed a po obou krajích oddíly pro ložení spěšninou :-) Pro dopravení táborníků včetně veškerého vybavení z A do B by to bylo i dnes velmi rozumné uspořádání. Na tehdejší dobu to musela neuvěřitelně logisticky náročná.....Kdoví jestli by to dneska šlo uskutečnit :-) A ve vztahu k fotce....Kolik tak ten rychlík mohl mít vozů? Dnešní (zde vyobrazená norma) = 2 kusy to nebyly ani přibližně - to byla norma posunu v Košicích :-) :-)
Pěkně se tam vyjímá, není moc míst, kde se dá takto Vrátenská hora napasovat. Ještě to jde od Katusic na Bukovno.
pro Chary:
... az o dráze do Msena napsal knihu i pan Foglar.:-) 5*
... az o dráze do Msena napsal knihu i pan Foglar.:-) 5*
Polomené hory je geologické území, které se rozkládá zhruba na území mezi obcemi Štětí, Úštěk, Doksy a Mšeno. Na sever od posledně jmenovaného města se nachází podokrsek Housecká vrchovina, jejímž nejvyšším vrcholem a dominantou Mšenska je Vrátenská hora.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko