..: Fotogalerie - detaily fotografie 749.107-9 :..
 

749.107-9


749.107-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Poříčí nad Sázavou-Svárov - Poříčí nad Sázavou
 - Datum: 1.4.2017
 - Autor: Richardisko 
 - Zobrazeno: 3281x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
12.05.2017 (8:00)  
Otázka, jak dlouhé to bude mít trvání. S koncem GVD se uvolní docela dost strojů z českobudějovického depa. Bude zajímavé sledovat, kam se ty vozidla rozdělí.
10.05.2017 (22:01)  
Of: 754 byly a jsou pronajaty Polakum kvuli vyrovnavce vykonu. Driv proti Husarum co sem jizdili ted nejspis kvuli EP09 co jezdi myslim do Prahy.
janick: ja televizi nesleduju, tak tohle mi uniklo. Diky.
10.05.2017 (21:52)  
Lapil: Dnes už je to Euro-Nisa-Ticket, stojí 160 Kč a platí v Libereckém kraji, ZVONu a kousku Polska (dá se jet Zgorzelec - Szklarska Poreba). A samozřejmě na té úzkokolejce.
registrovaný uživatel of 
Počet komentářů uživatele8 »fotek 0
10.05.2017 (20:28)  
Richardisko: trochu je pak ale zvláštní, proč ČD pronajímají několik 754 Polákům...
10.05.2017 (21:52)  


Protože i přes to všechno je z toho pronájmu větší vejvar...
10.05.2017 (19:55)  
Jo, to byla ta jízda jak zdechla...
10.05.2017 (21:51)  


Ano, foceno s cca 35minutovým zpožděním.
10.05.2017 (17:47)  
Co se týče prodeje tak naposledy byla odprodána 749.006 KŽC.
10.05.2017 (16:50)  
Ono to s tím dojením rozpočtu nebude tak žhavé. Barča jako stará mašina má (skoro?) nulovou cenu v účetnictví, skoro nulovou cenu při případném prodeji a úplně nulovou cenu ve smyslu odpisů (už je dávno zaplacená). Naopak bude asi dost drahá provozně - předpokládám, že je dost náročné udržet ji v chodu (i když je možné, že těch pár strojů, které přežily dodnes, hned tak něco nerozhází) a dost bych se divil, kdyby spotřeba nafty nebyla několikanásobkem spotřeby regionovy. Pro stejnou trať a stejné cestující, samozřejmě.
Koupí-li dráha mašinu novou (nebo i starou; prostě nějakou, kterou dosud nevlastnila), máte sice levnější provoz všeho druhu, ale musíte vypláznout mnoho desítek miliónů, aby vám mašinka říkala pane. Pronájem to neřeší, tím jedině dokážete, že mašinu zaplatíte a "pane" bude nakonec říkat někomu jinému.
Myšlenka historických strojů na pravidelných turistických spojích se mi moc líbí. Svého času jezdil o víkendu parní vlak z Valašského Meziříčí do Rožnova, normálně v pravidelných časech podle jízdního řádu. Nebo úzkokolejka Zittau - Oybin, ta je dokonce dostupná z Liberce a širokého okolí tuším za paušál 160,-Kč na osobu a den (tuším Libnet se ta oblastní jízdenka jmenuje.
10.05.2017 (15:23)  
->Richardisko
Tak tak... a je přece skvělé s něčím, co nemá žádnou hodnotu, dojit veřejný rozpočet, užitečné vozidlo vyšetřit na jiný výkon a ještě vypadat za dobráka :)
V.
10.05.2017 (14:19)  
Není asi žádným tajemstvím, že dráhy dlouhodobě trápí nedostatek provozních lokomotiv. Záměr udělat z původně vyřazených lokomotiv turistické lákadlo v Posázaví tu situaci s provozními stroji malinko vylepšil. Trochu si říkám, jestli dráhy na tuhle šotolinku nekývli jen proto, že neměli pořádně s čím jezdit. Že by si uvedomovali hodnotu strojů... To asi ne. Jediná hodnota, které si hledí, je ta účetní a ta u těchto strojů je minimální, ne-li nulová.
10.05.2017 (12:08)  
Moony: nedávno byla v ČT reportáž, že se České dráhy rozhodly, že zbylé zamračené rušit nebudou a že budou pravidelně nasazovány na některé víkendové turisticky zajímavé vlaky. Vedení dle reportáže prý pochopilo hodnotu těchto strojů, a jako příklad bylo zmíněno, že za nimi jezdí nadšenci z celé Evropy a hlavně z Velké Británie.
Dokonce schválili obnovu laku na jedné z nich, která tu tuším minulý týden byla už s novým lakem vyfocená (slavná vršovická, které její četa na setkání v Lužné před asi dvěma lety přes noc natřela rám kolem dokola ze šedivé na tmavě modrou...) Tož asi tak, a já říkám zaplať pánbůh za to.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko