..: Fotogalerie - detaily fotografie 743.008-5 :..
 

743.008-5


743.008-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Desná - Tanvald
 - Datum: 27.3.1993
 - Autor: Jiří Vaněk  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5913x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
06.01.2013 (0:11)  
joki:

Poté co BRamy přestaly být masívně využívány v motorových rychlících, byly některé využívány coby pojízdné jídelny pro železničáře na rozlehlých nádražích. Např. Přeov, Olomouc, Praha Vršovice (vždy po jednom kuse). Nějaký čas ještě v původním laku, v případě Oc a Pv později přetřeny do laku celooranžového. Jídelny fungovaly ještě v první pol. devadesýtých let. Prostě, když se blížil čas oběda, tak se vůz zapřáhnul posunující zálohou, která to měla i v náplni práce, nafasovalo se na určitém místě jídlo nejspíš ve várnicích a pak se jelo dle technologie na smluvené místo někde na ranžíru, možná i na více míst postupně, kde se v určenou zaměstnanci (hlavně od posunu, vozmistři, výpravčí nastřídačku apod.) postupně naobědvali. Tím se vyřešila dlouhá docházková vzdálenost do jídelny zpravidla až ve stanici (pokud vůbec).

Bohužel, obecně k těmto myslím vkusným a praktickým vozům se (jak už to bývá zvykem) dráha moc pěkně nezachovala, neboť vlastně nezažily nějak moc dlouhou kariéru. Na to, že jich bylo vyrobeno 10, jich přežilo v činné službě (myslím pro cestující) dvacet let svého věku tak možná max.polovina. Většinou pak nejezdily vůbec, byly různě poodstavovány a chátraly. Propadlé revize a celkové chátrání jim dost ublížily. Snad někdy koncem devadesátých let byly ze dvou vozů (jak píše NIcKON) rekonstrukce na 054, pak už snad zbyly jen 2 červené, z nichž ten 000 se jako jediný podařilo zachránit a vrátit mu jeho zcela původní vzhled.
registrovaný uživatel Davson  mail  
Počet komentářů uživatele341 »fotek 0
05.01.2013 (14:05)  
já jen doplním pro zvědavce jako jsem já, pár fotek:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_055(BRn).php (nejak zlobi tento primej link tak si to klasicky zkopirujte, ale musi tam byt opravdu cela adresa)

A ve vlastnictví Carga:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CDC_SR-004.php
05.01.2013 (10:29)  
Z Prahy sice na rychlících jezdil též Bram, ale ten na zubačce nikdy nejel.

Tento byl tuším, že evidenčního čísla 010, tedy poslední. Obsluhoval ho personál z Pardubické chaty. Už netuším, jak dlouho zde jezdil. Dokonce byl (funkční) na výstavě s T426.001 a 743.010 v žst. Nymburk město. Později byl odvezen libereckou 753.090 do DYKA Kolín, kde dlouho postával, než byl převezen na rekonstrukci na vůz 054.
05.01.2013 (10:45)  


BRam na výstavě v žst. Nymburk město si pamatuju:) I ten guláš, co tam prodávali. Byl jsem tam 12.9.93 a počasí moc nepřálo:(
05.01.2013 (9:52)  
NIcKON: Tak jestli byl jediný, tak o tohle prvenství zřejmě přijde, páč http://www.zelpage.cz/razeni/13/vlaky/cd-4287 bude mít taky restaurační vůz. Ale tam se najíst asi nikdo nestihne i při seberychlejší obsluze.
05.01.2013 (1:31)  
laminát: Nebyl to špatný způsob, jak si ukrátit tehdy ještě skoro dvouhodinovou cestu z Prahy do MH :)
joki: Přinejmenším dvě hospody byly rekonstruovány na 054, jsou na první pohled k poznání podle atypických, různě širokých sloupků mezi bočními okny na jednom konci. Fotky k nalezení i ve zdejší galerii.
registrovaný uživatel joki  mail  
Počet komentářů uživatele11 »fotek 0
05.01.2013 (0:17)  
Taky bych se zeptal kde skončilo 7 BRamů ? Dnes BRn 1ks Hradec podle mne není turnusován, 1 má Lužná muzejní kus a 1 má Cargo. A zbytek? Kde jsou oddílové Bn pův Bam a Aam 5 a 10 ks ? 2ks jsou depa Liberec a jsou ůdajně odstavené v Turnově, a zbytek ja asi šrotiště, nebo je ještě někde něco? Myslím že tyhle vozy mohly projít rekonstrukcí, tak jako Btn nebo Bdtn. Ještě nějakou službu by určitě odsloužily, myslím při nedostatku hospod, vlastně asi není zájem jinak by tak bylo...
04.01.2013 (23:42)  
NIcKON: Člověče, tak Vy jste na to kápnul!!!
Blahopřeji, čekal jsem, kdo na to přijde první!

Hospoda skutečně byla soukromá, bylo to v době, kdy soukromníci byli vítáni v euforii tehdejší doby... Co se týká vozu, snad se nepletu, musel bych najít zápisky z té doby, snad to byl vůz ev.č. 008, který pak myslím skončil v depu Děčín? Třeba někdo doplní... V té době už moc BRamů v provozu nebylo, pamatuji si dobře čísla 000 (dnešní muzejní), 002, 008.
04.01.2013 (16:51)  
Možná bude vodítkem, že tou dobou pravidelně jezdil i na pražsko-turnovsko-tanvaldských spojích po 070, které tou dobou už nebyly spěšňáky a ještě ne rychlíky (žeby jediný osobák s jídelním vozem na světě?). Libeňské depo v něm mimo JLV provozovalo soukromou hospodu s teplým občerstvením a točeným pivkem za 10 korun. Viděl bych to tak, že stejně v Tanvaldu stál, tak proč by se neprojel nahoru a neudělal další kšeft? Uvnitř se dalo normálně sedět.
04.01.2013 (15:45)  
Krásné, s tou šraňkou!
BRam jezdil skutečně tehdy pravidelně, ve voze se dalo za půlhodinu z Tanvaldu do Kořenova dobře najíst, personál byl rychlý, vzpomínám si, že guláš byl chutný... :-)))
04.01.2013 (15:05)  
BRam jezdil na Zubačce jeden čas pravidelně, zkusím zapátrat proč...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko