..: Fotogalerie - detaily fotografie 742.239-7 :..
 

742.239-7


742.239-7Informace o fotografii:
 - Úsek: Štipoklasy - Černíny
 - Datum: 29.6.2010
 - Autor: Josef Gargula  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 2654x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 3
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
17.07.2010 (13:54)  
Děkuji všem za jejich příspěvky.
Pár odpovědí:
1. Souhlasím s tím, že je to jednoduchý námět. Na takovou lokálku, jakou bezesporu Kutnohorka je, je však tento Mn v tomto ročním období jasně nejlepším. Můžete potom fotit již jen osobní vlak s M 810, vlekem a občas postrkem.
2. Míst k focení v tomto směru moc není. Jedno místo bylo zkoušeno již v dubnu a květnu, bohužel pro určité nedostatky bylo správci galerie odmítnuto. Poličany jsou dobrou alternativou, ale je tam před kostelem sv.Trojice příliš mnoho dalších rušivých elementů a nebo je tu o něco níže možnost jen fotit boční záběr.
3. Mám sice zatím přístup k určitým informacím, ale zároveň musím říct, že ne ke všem a tudíž pro mě výlet za Černíny znamená 30 km jízdy autem a nevím, jestli zrovna jedou. Zase jsem mohl vyzkoušet, že se dá stihnout toto místo, odjezd Mn z Ledče n.S. směr HB (když pojedou dle JŘ) a také Mn na opačnou stranu u chabeřických skal ve Zruči n.S.
4.K více čelnímu záběru a využití kukuřičných liní jen tolik, že prostě nemám tu praxi, ten správný grif k tomu, to tak vidět. Zase připouštím, že mě už i Chary u předchozích snímků tohoto vlaku nabádal ke změně úhlu focení. Pod nohama jsem měl sedmi příčkový Al žebřík a fotoaparát tlačil směrem dolů tak, abych měl les v polovině záběru.
5. Hrůza, co z toho vylezla? Proč? Protože to nemá barvy? Modrá je modrou, červená je vybledlou hnědou a vozy jsou prostě bledě hnědé. Chcete, aby to zachytilo skutečnost a nebo to bylo zeditované do umělých barev? Já netvrdím, že by to nešlo více upravit, mě to takhle vyhovuje a výtky správců jsem snad jakž takž odstranil. Nejsem tak dobrý, jako jiní. Třeba časem budu aspoň o trochu lepší.
Děkuji a všem, kterým se tento záběr ne zcela líbí, se omlouvám.
registrovaný uživatel Duhák  mail  
Počet komentářů uživatele23 »fotek 0
17.07.2010 (13:34)  
Dovolím si také něco připsat. Fotek z trati 235 v galerii opravdu mnoho není a Mn už vůbec ne. Šotouši se to tu rozhodně také nehemží, proto je třeba pro mě tato fotka cenější než z Bezpráví. Hezká místa na focení jsou třeba mezi Zručí a Želivcem, ale tam Mn zase nezajíždí... Co vím tak na tomto Mn se objevila už i řada 731. Kompozice a kvalita je věc osobního vkusu.
17.07.2010 (13:11)  
Víc z čela nebo nechat víc místa na stranách, s tím souhlas. Otázka jestli bylo možno mít něco "pod nohy" protože ne všichni jezdí fotit jako Chary.

Výběr místa je zcela jasný, buď zde a nebo Poličany,kde asi bude kukuřice. Víc možností není. Osobně bych to dal raději zde,protože Poliřčany mohu dát i v pozdější roční době.

S tím přístupem k info bych si dovolil nesouhlasit. Není problém dát dotaz ve stanici (ty se také ptáš) za to ještě nikoho zaměstnaneci neukamenovali,pokud šotouš použije slušnou formu. Druhá možnost je sledování nakládky, návoz vozů. O to je pak foto vzácnější a cenější,když s tím je tolik práce.
17.07.2010 (12:47)  
Ďula: Já bych neřekl, že je až tak podstatné zda je na fotce Mn s banglí či rychlík s brejlema a jestli to jede tady nabo po 240. Pro některé brejlofily určitě ano, ale to nejsou všichni zdejší autoři a uživatele.
Zatím nikdo netvrdil, že se to dalo fotit jinde a jinak. Jenom já jsem podotkl, že autor má díky své profesi přístup k informacím o jízdě Mn, což je nesporná výhoda, která se dá zúročit například tím, že si mohl dát více práce s výběrem místa. Když už si vybral toto místo, mohl to brát o kousek více z čela, aby víc vylezly linie v louce (poli) a něco pod nohama by také nebylo k zahození, aby se horizont tak nebezpečně neblížil do poloviny výšky fotografie a před i za vlakem bych osobně také nechal trochu místa navíc. Tohle a lepší editaci bych od toho chtěl navíc a byl bych s tím spokojen.
Jestliže se někomu bangle s maňasem nelíbí, tak mi to může přijít divný, ale nic jiného s tím nenadělám.
17.07.2010 (11:26)  
Topič: spíš jsem reagoval na kritiku Andrewa...
Jednoduchý námět-co od toho víc chtít? Znáš tu trať a čas jízdy Mn? Nejspíš nikdo ze zde diskutujících. Jenže všichni pak chytře napíšou,že to šlo jinde,jinak...atd. Ano to je jak srovnání s 240kou. Zde prostě R jede co 2h a vždy tam je 754-tedy bez rozmyslu dávám 100% plný počet bodů,pokud je to od věhlasného autora,tak ještě přïtvrdím a dám znova 100%. Fotofleků plný kýbl,jen si vybrat...
Ale vraťme se k Mn. Pokud by nezvolil toto místo (hrady,zámky tu prostě nejsou) mohl ještě být v Poličanech - není-li už moc vzrostlá kukuřice. Zde by se to dalo poštelovat v rovině s kostelíkem v pozadí,ale to je spíš na jarní a podzimní námět. (kvůli času)
17.07.2010 (10:28)  
Ďula: Zkus někdy trochu více přemýšlet nad napsaným. Pokud Malape napíše:
I přes trochu jednoduchý námět se mi fotka líbí.
tak tím určitě nemyslí, že by na vlaku měl být brejlovec, jak tvrdíš Ty. Jednoduchým námětem je zcela jistě myšlem fakt, že je vlak zachycen na rovince bez něčeho navíc. Místopisně zcela anonymně. Pro osvěžení námětu nemusí být hned nějaký hrad či Ještěd, ale stačil by třeba pěkný strom nebo lepší využití linií na poli. Ostatně i Ty sám jsi nedávno zde u jedné fotky kritizoval, právě tuhle skutečnost, že je vlak vyfocen někde na polohopisně nerozpoznatelném místě.
I přes tuto výtku, Malape fotku pochválil.
Fotka je opravdu námětově jednoduchá, ale to nemusí někdy vůbec vadit, pokud se povedou barvy, světlo atd.
Vzhledem k tomu, že Jgcp je podobně jako Ty u zdroje informací a o jízdě Mn musel vědět, mohl zkusit jiný, zajímavější flek.
Takže všeobecná kritika na způsob "není to mimořádné nasazení 754 na 240 od známého autora" zcela určitě zatím nezazněla. :-)
17.07.2010 (9:02)  
Jenže zazněla jen všeobecná kritika - tedy něco na způsob "není to mimořádné nasazení 754 na 240 od známého autora"

Každý by to fotil jinak, já bych měl více místa na stranách, možná bych i více přiclonil.
16.07.2010 (23:28)  
Já fotku hodnotím velmi kladně. Nějakému provedení apod. nerozumím. Naopak velice vítám fotku nákladního vlaku na regionální trati. Fotka je cenným dokumentem nákladní dopravy na této trati.
16.07.2010 (21:12)  
Moc pěkná fotka a mně přijde i originální. Nasvícení mě vůbec nezajímá.
16.07.2010 (20:30)  
Andrew: Já nemuvil o násvitu ani písmenkem, pouze jsem reagoval na zmínky o "kresbě, barvách a námětu". Asi se shodneme, že za námět nějaká D90 nemůže. A pokud jde o barvy a kresbu, tak jsem se vyjádřil v předešlém komentáři. Takže správný násvit opravdu není jediným kritériem, podle něhož bych soudil na povedenou/špatnou fotku, jak by se snad mohl zdát z tvého komentáře.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko