..: Photo Gallery - Photo details T 47.018 :..
 

T 47.018


T 47.018Informace o fotografii:
 - Section: Hůrky - Albeř
 - Datum: 20.10.2012
 - By: Jan Oliva  Send mail
 - Comm.: Smíšený fotovlak ke 115
letům tratě JH-NB
 - Zobrazeno: 3747x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
01.12.2012 (15:08)  
Zeptal bych se autora fotografie na názor k úzké části vzrostlého stromu vpravo. Nebylo by lepší bez něj či výrazněji s ním než takto?
01.12.2012 (15:23)  


Nepůsobí tam nejhezčeji, ale myslím, že zrovna nejhší to není.
01.12.2012 (10:50)  
M 474 003: vzhledem k tomu, že podvalníky byly dodávány už při začátku provozu, tj kolem roku 1897, tak kolik by tomu panu Průšovi muselo být, když to patentoval až v roce 195x? Takže bych řekl, že podvalníky určitě nevymyslel, když se dodávaly i jinam než do ČSR... ;)
Koleys: těch statísíce tun zboží, co se tímto způsobem za dobu existence přepravilo a počet nehod svědčí o tom, jak je to "nebezpečný způsob" dopravy ;)
30.11.2012 (23:05)  
M474 003:
Asi v těch podvalnících nemáte jasno...
http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/87/87657.pdf
První podvalníky se začaly používat již se vznikem drah,postupně se dodávaly další série. Všechny normálněrozchodné vozy ve vlaku jsou na podvalnících z Vagonky v Trebišově, vyráběných v osmdesátých letech (starší se nepoužívají).
30.11.2012 (19:58)  
Viděl jsem také vozy v Zillertalu a vyškový rozdíl byl docela velky.Jinak tamní uzkokolejka spíše skivlak jezdí bezva a nikterak pomalu takých 50-60 jede....
30.11.2012 (19:40)  
Tyhle podvalníky jezdí již hezkou řádku let, a nevymyslely je děti ve školce, ale jistý pan Průša, výpravčí v Jindřichově Hradci, a ty brzdící vozy vymyslel taky. Ještě nikdy se nestalo, že by se vinou konstrukce podvalníků vozy převrhly. Podvalníky by ovšem nebyly použitelné pro vozy s kotoučovými brzdami. Ten výškový rozdíl je několik centimetrů, nejlepší by bylo si to prohlídnout na mistě, já jsem se setkal se vstřícným přístupem, mohl jsem být u nakládání vozů na podvalníky, pravda, psal se rok 1982. V Německu byl jiný systém, vozy najížděly na plošinový vůz, na něm byla normálněrozchodná kolej, tam byl opravdu výškový rozdíl. Zda to někde jezdí, není mi známo.
30.11.2012 (19:05)  
Ad Koleys (17.54):
Nejlepší by bylo, kdyby jste si dal mokrý hadr na hlavu, než něco podobného napíšete.
30.11.2012 (18:07)  
Pane Miloši, pokud je Vaše otázka směřována na mě, nemohu Vám bohužel s jistotou odpovědět, neboť jsem při návrhu technického řešení transportu na podvalnících nebyl přítomen. A ani v Internetu se mi nepodařilo získat ověřenou informaci, kterou bych mohl podložit případnou odpověď na Vaši otázku.
Mlhavě si však vzpomínám, že můj bývalý spoluškolkák, Karel Matoušek, zhotovil "po O" jistý výkres kolejového dopravního prostředku, zda se však jednalo o návrh a výpočet dynamických sil pro provoz vlaků s podvalníky, si nejsem schopen po tak dlouhé době vybavit.
30.11.2012 (17:59)  
Koleys: Ony ty podvalníky vymýšlely děti ve školce, že?
30.11.2012 (17:54)  
Tyhle vlaky s podvalníky by neměly jezdit, hrozí zvýšené riziko vyšinutí v oblouku tzv. překlopením soupravy na bočnice!!
Úzkorozchodné tratě se podle mého soudu měly stavět jen v městských parcích pro děti, pro české vlaky jsou úzkokolejky nedůstojné, co do jízdních dob a celkového vzezření.
30.11.2012 (16:23)  
Jak je ta lokomotiva oproti vagonům drobounká.. to jsou normálněrozchodné vagony na podvalnících?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko