..: Fotogalerie - detaily fotografie 560.006-9 + 560.005-1 :..
 

560.006-9 + 560.005-1


560.006-9 + 560.005-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Sokolnice-Telnice - Brno-Chrlice
 - Datum: 31.5.2016
 - Autor: malard  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4395x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
05.06.2016 (19:02)  
M 474 003: přesně tak, sáhlo se k osvědčené koncepci vozů Y, poté co se ukázalo, že skříně 451 mají nedostatečnou tuhost, což dokázalo pár ošklivých smrtelných nehod :-(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
05.06.2016 (18:23)  
05.06.2016 (17:30)  
Nejsou to podvozky typu Y, žádné podvozky typu Y neexistují, jsou to podvozky VÚKV, nemíním hledat kterého čísla, skládají se ze 2 půlrámů a zaručují rovnoměrné rozdělení hmotnosti na 4 kola. Tyto podvozky nebo podobné měly všechny 4 nápravové vozy ze Studénky od roku 1962 do roku 1974. Jsou odvozeny od podvozků tramvaje T1. To co je pod vozy z NDR je podvozek Gorlitz případně GP200. Od roku 1984 dávala i Studénka pod vozy GP200.

El. jednotky 560 a 460 byly vyvinuty pro méně zatížené tratě tam, kde v dohledné době nepřipadala stavba vysokých nástupišť a byly vyráběny v době, kdy se začaly projevovat problémy s tuhostí skříně u 451 zejména v oblasti dveří.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
05.06.2016 (15:33)  
Dovoluji si podotknout, ze jde o podvozky typu "Y". Byly vyvinutu v NDR/Görlitz a dle tohoto typu se pak leckde v RVHP stavelo.

Vitam i rozhodnuti CD, posvedcene MD, dodrzovat 1000 mm jako hranu sedadel. :-)
Zkraceni dle pozadavku DB, pozehnane EU - je dobre tak akorat pro podvizivene lidi. Na delku vagonu umozni vnutit "tam" jeste jedno (dvoj)sedadlo. Trochu laicne...:-(

Vyvysena nastupiste povazuji za nutnost 21. stoleti. Zpozdeni vystavby u nas, u jinych pohrobku K.u.K. Monarchie, je fakt, historicke dedictvi. A z tohoto pohledu naziram na nase "pantaky".
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
05.06.2016 (15:17)  
743 010-1: Bdmtee je bohužel koncipován jako lazaretní vůz, proto k normálnímu cestování dost nevhodný.
Bt a Bdt jsou dobré vozy, akorát oproti 460 horší v tom, že nemají střední nástup, centrální zavírání, blokování dveří (i když jsou novější). Úrovňový nástup je hezká věc, ale za cenu zhoršení kapacity, průchodnosti, snížení tuhosti skříně, zhoršení rozmístění trakční výzbroje (nutno umísťovat ve strojovnách uvnitř vozu, nebo na střeše /regiopanter/ a tím zvýšení těžiště a další technické problémy s kompenzací těchto parametrů, mající zá následek neklidný a tvrdý chod).
05.06.2016 (14:04)  
Honza:

Skvosty typu Bdmtee - je to děs a hrůza. Škoda dost slušných podvozků na tak zkaženou skříň.

Bt, Bdt - podobné, technicky snad ještě zastaralejší, snad už je taky brzo setřeseme.

Bdtn, 854 - celkem souhlas, ale mělo to být jako koncept vratné soupravy 854 - Bdtn - 954. Ten není špatný, má široké dveře, plošinu, prostor na kočárky, kola. Problém je, že ne vždy je řazen spolu s výše uvedenou soupravou. Nebo spíš té soupravě chybí. Asi je jich málo. Takže zase velice oblíbená koncepce nekoncepce.

Tím, že vyjadřuji kritiku 460/560, nevzdávám hold vozům podobných vlastností. Porovnával jsem s 451 a vyzdvihoval úrovňový nástup, který je třeba brát jako trend moderního cestování osobním vlakem.
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
05.06.2016 (13:18)  
A další věc, pořád se jen nadává na 460/560 a že vozy Bt, Bdt, Bdtn, 854 jsou konstruované úplně stejně, navíc nemají stření nástupní prostor, že ještě ve velkém počtu jezdí vozy Bdmtee (a dlouho budou), které kromě vysokého nástupu jsou navíc naprosto otřesné a k cestování skoro nepoužitelné, to asi nikdo nevidí a nadává se stále jen na panťáky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
05.06.2016 (13:12)  
460/560 jsou přímo vozy typu Y.
Já myslel, že řeč je o tom, z čeho se líp nastupuje/vystupuje u neperonizovaných nástupišť, což jednoznačně z vysokopodlažních, protože i když mají poslední stoupačku stejně vysoko jako podlahu nízkopodlažního, nemá se tam po čem vyšplhat.
Proč byly 460/560 dělané jako vozy Y se řešilo už stokrát a nerad bych se opakoval.
Jen zopakuju, že tyto jednotky jsou jednodušší konstrukce a v JEDNÉ úrovni, což výrazně usnadňuje pohyb nejen vlkavedoucích.
Zajímalo by mě, jak by dopadl žabotlam po té srážce s autem v Prostějově, co byla asi v roce 2011. 460 měl jen rozbité světlo a pomačkaný pluh a auto na maděru, řidič na místě mrtvý.
05.06.2016 (12:49)  
Nelze upřít tomu vlaku šarm, ALE:

Lidi zlatý, přestaňte už tak bezbřeze adorovat 460/560. Stoupa a jeho životní moudrost nám ukazují cestu, jak má vypadat moderní a smysluplná osobní jednotka. Vysoký peron, nízká podlaha, úrovňový nástup. Panťák 451 byl (je) z hlediska komfortu nástupu jednoznačně lepší, řekl bych, že v té době zcela revoluční. A hlavně to byla určitá koncepce - provoz na trati s peronizovanými stanicemi. To je ostatně i filozofie dnešní moderní osobní dopravy všeobecně.

460/560 jsou proti tomu jen obrysově obkreslené vozy Y s přidělanými dveřmi uprostřed. Promiňte, ale tohle ve 21.století na osobácích NE. To, že se 460/560 rychle a pěkně rozjíždí, to zajímá fíru a ne tolik cestujícího. Brzdí to třeba dost šíleně, bez zacpaných uší není radno při příjezdu pobývat na krytém nástupišti. A to už cestujícího štve víc.

Nepopírám ani určité estetické aspekty - tvarování čela, retro nátěr toho přerovského... Ale to cestujícímu s břemenem nebo invalidovi pohyb neusnadní.

V každém případě díky Malardovi za pěknou fotku, konečně z jeho dílny sem přicházejí velmi cenné kousky.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
05.06.2016 (9:22)  
pro Honza :

Drahy Jene, Hortulana ma zcela pravdu. Jsou nadrazi, ba i zeme, kde peronazice byla normalni jiz koncem 19. stoleti. Technicke reseni (nejen) vozu s podozky a la "Y" tomu odpovidalo. Tak jako drevene schody u Rybaku jsou optimalni pro zdraveho cloveka u sypaneho nastupiste (viz vykresy). Rada 451 na peronizaci byla konstruovana, dodana. A peronizace probihala dle moznosti v prdstihu (napr. Praha-Vrsovice). Z tohoto pohledu byla Rada 460 krokem zpet. Ano, mel jsem tu vyhodu, zit dominantne ve mestech a ve stanicich, kde peronizace byla. S omezenim pohyblivosti to pocituji jen o neco silneji. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko