Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
475.179 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Skovice - Datum: 21.7.2018 - Autor: Chary - Zobrazeno: 5073x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 5 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Stále premýslím vlastní hlavou, v cem je prítos techto výmen. Zástavbová celkový délka nádrazí - a co dále? Nicméne, za foto decínské slechticny "s modrým koleckem" 5*. :-)
30.07.2018 (19:50)
Dvojitá složená výměna (nebo jinak i trojcestná nebo trojitá) byla dříve poměrně oblíbeným řešením v malým staničkách nebo vlečkách, dnes již téměř vymizela. Tuším, že např v Německu je to věc výrazně častější (viz. i spousta modelových zpracování např. PIKO). Ikdyž tam se většinou jedná o trojcestnou s paralelnímy jazyky, narozdíl od téhle, kde jsou jazyky řazené za sebou.
V ČR lze takovou najít třeba i v Uhřicích u Kyjova, ale nejsem si jistý, zda je ještě funkční.
V ČR lze takovou najít třeba i v Uhřicích u Kyjova, ale nejsem si jistý, zda je ještě funkční.
Železniční vlakové nádraží Skovice, které se nachází na středočeském Kutnohorsku, skýtá jeden jedinečný unikát ve dvou kusech. Na obou staničních zhlavích, jak východním žlebském, tak západním čáslavském, se nachází pozoruhodná zajímavost. Jedná se o tzv. dvojité složené výhybky. Tato neobvyklá zvláštnost je na naší železniční síti drážních tratí neobyčejně nezvyklá. Oproti běžné klasické výhybce, která v rámci své stavební konstrukce umožňuje jízdu jen dvěma směry (typicky rovně přímo a do odbočky stranou), a pro případ rozvětvení staničního kolejiště do tří staničních kolejí je nutno použít na každém zhlaví na konci stanice výhybky dvě (jedna přímo rovně a doprava, druhá dále přímo rovně a doleva), tyto dvojité složené výhybky umožňují jízdu třemi směry zároveň z jednoho konstrukčního celistvého celku najednou.
Jak vidíte, při pohledu na vyfotografovaný snímek zespodu nahoru, místa co nejblíže fotografovi/pozorovateli dále směrem do vlakového nádraží, první mechanismus umožňuje jízdu přímo rovně, a do odbočky stranou vpravo, a přitom zároveň ještě než celá technická konstrukce této části výhybky končí, uprostřed v její půli začíná vlastně jakoby takříkajíc druhá výhybka, která se s ní v dílčích místech částečně kříží a jízda odbočkou do strany vlevo probíhá přes technické části první výhybky (konkrétně centrální středovou část), které vlastně v tu chvíli vedou na opačnou stranu doprava.
Tento spojeně složeně uspořádaný systém kolejnic v rámci jednoho konstrukčního celku železniční kolejové výhybky je na naší tuzemské železniční síti drah unikátně jedinečný.
Stanicí zrovna projíždí Svatoanenský expres vedený parní lokomotivou z Prahy-Braníka do Žlebů.
Jak vidíte, při pohledu na vyfotografovaný snímek zespodu nahoru, místa co nejblíže fotografovi/pozorovateli dále směrem do vlakového nádraží, první mechanismus umožňuje jízdu přímo rovně, a do odbočky stranou vpravo, a přitom zároveň ještě než celá technická konstrukce této části výhybky končí, uprostřed v její půli začíná vlastně jakoby takříkajíc druhá výhybka, která se s ní v dílčích místech částečně kříží a jízda odbočkou do strany vlevo probíhá přes technické části první výhybky (konkrétně centrální středovou část), které vlastně v tu chvíli vedou na opačnou stranu doprava.
Tento spojeně složeně uspořádaný systém kolejnic v rámci jednoho konstrukčního celku železniční kolejové výhybky je na naší tuzemské železniční síti drah unikátně jedinečný.
Stanicí zrovna projíždí Svatoanenský expres vedený parní lokomotivou z Prahy-Braníka do Žlebů.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko