..: Fotogalerie - detaily fotografie 460.021-9 :..
 

460.021-9


460.021-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Lužná u Vsetína - Lidečko
 - Datum: 13.2.2014
 - Autor: Jan Zelenda 
 - Zobrazeno: 1282x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Málo hodnocení pro Rating uživatelů

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

11.01.2022 (23:44)  
Cimrman nml.: Rovněž jsem zastáncem dostavby Baťovy železnice. Zlínský kraj si kdysi nechal udělat studii, která z alternativních tras k "Baťovce" by byla ekon. nejvýhodnější, a prý vyšlo, že ta původní trasa Baťova. Trať byla projektována na 80 km/h, takže dnes průjezdná 85/90, některé úseky 90/95 a podstatná část (přímého) úseku Vizovice - Jasenná min. 100 km/h. Trať by umožnila kapacitní a ekologické spojení se Vsetínem. Byť delší než bus trasa, tak je rychlejší. Dále by umožnila přesměrování některých nákladů od Přerova na Slovensko a uvolnila by přetížený úsek Přerov - Hranice. Rovněž by umožnila přesun kontejnerů ze Slovenska do terminálu Želechovice na vlak, objízdnou trasu v případě havárie či opravy na trase Vsetín - Hranice - Přerov, expresní spojení Praha - Zlín - Slovensko, po reko tratě Kojetín - Hulín též Brno - Zlín - Slovensko. Žel, k této dostavbě nikdy nedojde, protože není politická vůle, tedy přesněji že stavební velkofirmy o to zatím nejeví zájem. A stovky miliard ročně letí "oknem" přes hranice, takže na to stejně nikdy nebudou prachy... :-(
11.01.2022 (21:25)  
...A fotka mě potěšila.
11.01.2022 (21:25)  
IR: tak ještě dopadly tyto dráhy lépe, než dráha Baťova, kdy základy jednoho z jejích úseků, a to z Vizovic do V.Polanky byly vybudovány, avšak divoká historie...Dnes, kdy by stálo stále ještě za to, tuto trať dobudovat, byla tato varianta prý nedávno zavržena při jednání o budoucnosti trati z Otrokovic do Vizovic. Podle mne škoda, neboť by to přineslo jak výhodné železniční spojení Zlína a Vsetína, tak by to možná využil v nákladní dopravě i Metrans, čímž by to také oživilo skomírající tranzitní dopravu na Hornolidečské trati.
11.01.2022 (12:12)  
Díky za krásný, byť standardní, ale perfektně vyvedený pohled z naší Dráhy presidenta Masaryka. Jak tato podoba viaduktů, tak "panťák" jsou tu už ale minulostí. Zatímco oba paralelní viadukty byly nádherně zrekonstruovány, tak "panťáky" už končí ve Vsetíně, anžto většinu provozního souboru valašských drah převzala (s nezanedbatelným přispěním pana Čunka) německá Arriva, tedy vlastně německé státní dráhy DB. Navíc s touto změnou náš "protektorát" úplně přerušil přeshraniční osobní dopravu na Slovensko. A to i autobusovou (i bus dopravu v příhraniční oblasti v prvním roce po tomto "převzetí" provozovala Arriva; dnes většinou Transdev). Je smutně příznačné, že dopravu (nejen osobní, ale i část nákladní) právě na Dráze presidenta Masaryka (Vsetín - Bylnice) i trati M.R.Štefánika (H.Lideč - Púchov) dnes provozují cizinci, povětšinou Němci. Mám tušení, že oba hlavní protagonisté vzniku samostatného Československa se musejí v hrobě obracet... :-(

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko