..: Fotogalerie - detaily fotografie 460.059-9 :..
 

460.059-9


460.059-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Loučná nad Desnou - Loučná nad Desnou-Filipová
 - GPS: 50°3'25.935"N, 17°5'3.666"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 14.2.2017
 - Autor: David Maier  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Os 3733
 - Zobrazeno: 4365x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
09.03.2017 (16:20)  
janick: Živelnost? Jak jste na toto pojmenování přišel? Systémově je dáno, že se má bezbariérovost navrhovat v infrastruktuře i ve vozovém parku. To je prostě vrcholové rozhodnutí, slovo živelnost je trochu něco jiného. Bezbariérovost je obecně prospěšná i pro pohyb zdravých lidí. Nehledal bych v tom takovou vědu. Jestli preferujete chodníky s obrubníky a raději schody namísto ramp, bude lepší se přestěhovat někam jinam, :-).
Trochu nechápu přehnanost jednotek, kde se vyžaduje 100 % nízkopodlažnost. Ale myslím, že názorový vývoj šel dále a stačí určitý podíl nízkopodlažnosti. Myslím si, že nízkopodlažnost je trochu opodstatněnější požadavek než výhled z okna - můžete třeba užít podložku pod zadnici pro zlepšení kvality výhledu.
09.03.2017 (15:49)  
janick: Vysoké perony jsou samozřejmě super, ale bohužel v našich krajích k jejich zavedení historicky nedošlo a začít je budovat dnes? To by se muselo celé provozní rameno najednou vyřadit z provozu (málokde vyjde prostor na to postavit vysoké perony a zároveň mít v provozu klasické), přebudovat a zahájit provoz s novými vlaky. Ne že by to technicky nešlo, ale bylo by to dost organizačně náročné; teď se bavíme o místní osobní dopravou vytížených tratích v aglomeracích, kde má místní obsluha vlakem budoucnost. Přebudovat na vysoké perony třeba trať Kralupy - Louny by jistě organizačně nebyl problém, ale zase je to problém ekonomicky.
U nás praktikované zavádění NP vozidel a úprava infra (odstraňování onoho zmíněného kontrastu vozidlo-nástupiště) na provoz NP i VP jistě není ideální, ale je to ekonomicky a organizačně schůdné.

Crosswayem LE jezdím takřka denně a měřím stejně, ale zmíněný problém s výhledem nemám :-) Prostor na kočárky je samozřejmě důležitý, ale trvám na tom, že výška podlahy taky.

A plánovat svůj program podle pár spojů, no nevím, nevidím v tom problém... Jsou oblasti v ČR, kde o víkend nejezdí vůbec nic, natož nízkopodlažního a co můžou lidi dělat.

Koupit si auto? Jestli má být VHD atraktivní, musí nabízet vůči konkurenci - tedy IAD - nějakou přidanou hodnotu, nebo se aspoň snažit být co nejpřívětivější. V naší bohaté společnosti už nestačí spoléhat na to, že jisté % populace nemá jinou možnost, než tu VHD. Jestli si jako motivaci pro fungování VHD stanovíme sociální službu pro tu skupinu bez možnosti výběru, stačí fakt těch pár spojů denně. Jestli ovšem přidáme redukci počtu aut ve městech a snížení zátěže ŽP od IAD, musíme s VHD oslovit i ty, co možnost volby mají a na to pár spojů denně nestačí. Jsou oblasti, kde VHD má a bude mít jen tu sociální funkci, protože silnice tam auty nepřetýkají, životní prostředí jimi netrpí (atd. - prostě není důvod ty lidi z aut tahat "silou"), ale pak taky místa, kde to IAD fyzicky nezvládne a tam je třeba napřít v rozvoji VHD energii a prostředky.
09.03.2017 (12:05)  
Hortulana: jojo, to je přesně promyšlené řešení, ne kočkopes ale pravá bezbariérovost. Vždyť na hodně dnešních nových nástupištích je příjezdová rampa takového sklonu, že vozíčkář bez elektrického vozíku stejně nemá šanci na nástupiště sám vyjet...
09.03.2017 (12:00)  
keprt: Pár odpovědí:
První ostavec - ano, je to pravda, ale nebylo mým účelem jít proti proudu vývoje, ale poukázat na to, že se v této oblasti nejde koncepčně, ale formou "hurá akce". Jen aby nevzniklo nedorozumění, ke kterému to tuším směřuje.

Druhý odstavec - měřím 173cm, toto se mi stává hlavně v autobusech (jel jsi SOR CNG12 - příměstskou verzí nebo Iveco Crossway LE? Vyzkoušej.) Ale třeba ve žralokovi, kde jsou jedna okna výš, jedna níž není moc příjemný výhled... Srovnatelné Desiro je v tomto ohledu téměř dokonalé - prosvětlené, velká okna, příjemné prostředí.

Třetí odstavec - mám oboje, jak babičku, tak dítě v kočárku (tedy už vlastně ne, už chodí pěšky) ale raději jsem ho nakládal do C954, kde bylo víc místa než v Urbanwayi... A když jsem s ním jel na dovolenou do Tater, tak jsem ocenil hlavně velkoprostorové dveře ve služebním oddílu, výška podlahy mi byla v podstatě fuk...

Ale opravdu jsem nechtěl jít proti vývoji, ale proti živelnosti, kterou se vše zavádí, aniž by o tom někdo přemýšlel a měl zkušenosti z terénu. Třeba taková Regionova v nízké části na sypaném nástupišti je pro nástup daleko horší než klasické schody na kterých se dá daleko lépe přidržet - (kotrast vozidlo x nástupiště)

A plánovat svůj program podle pár spojů, no nevím, nevidím v tom problém... Jsou oblasti v ČR, kde o víkend nejezdí vůbec nic, natož nízkopodlažního a co můžou lidi dělat.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
09.03.2017 (10:34)  
pro "janicka":

Rozdíl je jen v tom, ze k tomuto poznání dospeli jinde o pár desetiletí dirve, nez v CR. :-)
09.03.2017 (10:31)  
Všimněte si vývojového posunu: před nástupem nízkopodlažní doby pokud někdo do vozidla nevylezl, byl to problém té osoby. Nyní, pokud někdo do vozidla nevyleze, je to problém provozovatele vozidla

Myslím, že je dobře, že naše společnost se posouvá směrem k vyspělejšímu světu. Naštěstí, komu to nevyhovuje, může si vybrta k životu minimálně ze sta zemí, kde hodnota jedince je takřka nulová a jeho omezení, třeba pohybové, musí vyřešit sám. Třeba tak, že sedí celý život doma. Mám známou, v 70. letech vyjela z ČSSR do Švýcarska a když se vrátila, konstatovala, že tam žije spousta invalidů, že tolik jich "u nás" není. No, byly, jenže celý život zavření ve svých bytech, nebo tehdy spíš ústavech. A ano, problém provozovatele toho vozidla to je, protože ten ja placen z veřejných peněz za to, že poskytuje služby cestujícím. Kdo platí, stanovuje pravidla.

když si sednu na sedačku v nízkopodlažní části, mám spodní rám okna ve výšce očí a to musím sedět pravdu rovně. Připadám si, že koukám ven z nějaké díry v zemi. Pokud si sednu do zvýšené části, často mám v úrovni očí madla a truhlíky na zavazadla, takže opět nevidím nic

Kolik měříš? Zdá se, že tvoje telesná výška je dost flexibilní.

Ano, NP vozidla mají na jedotku délky nižší kapacitu, ale to má i jiné řešení, než na NP zanevřít.

nemusí být dnes všechna vozidla nízkopodlažní. Stačí pár spojů za den

Máš starou babičku, nebo dítě v kočárku? Je skvělé, plánovat svů denní program podle pár spojů.
09.03.2017 (10:06)  
09.03.2017 (9:23)  
Všimněte si vývojového posunu: před nástupem nízkopodlažní doby pokud někdo do vozidla nevylezl, byl to problém té osoby. Nyní, pokud někdo do vozidla nevyleze, je to problém provozovatele vozidla, který je ihned v nevoli. Nehodnotím, jen konstatuji.

Z mého pohledu je třeba hledat kompromis. V žádném případě nechci upírat právo nemohoucích na cestování, třeba taky jednou budu nemohoucí, ale momentální epidemie nízkopodlažních vozidel je naprosto šílená, a nevím, jestli to připadá tak jen mně nebo ještě někomu, ale v mnoha případech díky zvyšujícímu komfortu nastupování se snižuje komfort cestování.

Mám na mysli třeba to, že když si sednu na sedačku v nízkopodlažní části, mám spodní rám okna ve výšce očí a to musím sedět pravdu rovně. Připadám si, že koukám ven z nějaké díry v zemi. Pokud si sednu do zvýšené části, často mám v úrovni očí madla a truhlíky na zavazadla, takže opět nevidím nic.

Zkrátka si myslím, že nutně nemusí být dnes všechna vozidla nízkopodlažní. Stačí pár spojů za den. Stejně tak si myslím, že většina konstruktérů nízkopodlažních vozidel jela s těmito vozidly možná tak patnácti minutovou zkušební jízdu, protože taková zvěrstva by jinak nemohla nakreslit. Toto se dá vztáhnout jak na drážní vozidla, tak na silniční vozidla hromadné dopravy. A dalo by se pokračovat...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
08.03.2017 (17:51)  
pro Milos:

No jo, ale ty vysoké perony mají leckde jiz od roku 1880... :-)

pro Dale Cooper:

ale ve slusných rodinách tu louci, nebo petrolejku nosil tzv. "svetlonos" :-)

pro Chary:

ale i F.L. Vek jezdil na prázdniny = vakace a ne na vagace! S tím konským povozem nezbývá, nez souhlasit. :-)

..aneb - prihozeno jest!
08.03.2017 (16:32)  
Budeme se trumfovat?
F. L. Věk jel ze školy k rodičům na vagace koňským povozem. Muselo mu to trvat "tak týden". Dneska by to jel pod tři hodiny, ale jsou v tom tři přestupy a vše je špatně.

Kdo si přihodí?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko