..: Fotogalerie - detaily fotografie 434.2315 + 524.1117 :..
 

434.2315 + 524.1117


434.2315 + 524.1117Informace o fotografii:
 - Místo focení: Rumburk (Rumburk)
 - Datum: 27.8.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Takové jedno normální
prázdninové ráno v Rumburku
 - Zobrazeno: 7473x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
27.09.2009 (19:02)  
Bože, to je krása. Aspoň na chvíli se vrací mládí.
30.05.2009 (17:37)  
Vratil jsem se o 40 let zpátky, na té vanovce jsem jezdil jako fíra ve Vršovicích na lokálce. Díky za tu fotku.Hoši tu mašinku troch upravili, my jsme tam měli ty starší světla a velký, dokonce funkční reflektor. Ten znak škodovky na vaně je také navíc, ale bzla to dobrá mašinka.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
30.05.2009 (12:37)  
Monografie, na kterou odkazuje tvůj link, tj. Soukup - Vančura - Čížek: Životopisy M 284.0 a M 284.1, vyšla v roce 2000 v knižnici Životopisy kolejových vozidel ve vydavatelství Podbrdská železnice, Herrmannova 607/8, 143 00 Praha 4. Základní info o vozech M 284.0 a 1 je i v publikaci Caska: Motorové vozy z Královopolské, vydala v r. 2004 Lokálka Group, P.O. box 30, 337 01 Rokycany. Obě publikace jsou ještě k sehnání např. v Pragomodelu, Klimentská 32, Praha 1, www.pragomodel.cz, za 99 a 95 Kč.

Jestli ses ptal na prameny na netu, tak bohužel musím potvrdit, že to zřejmě není to správné místo, kde by se o nich něco dalo dozvědět.
29.05.2009 (15:04)  
hank > diky za vycerpavajici odpoved ... pokud muzu mit jeste prosbicku, netusis kde najdu nejake info o zminene rade M284? U strycka Googla jsem to zkousel a nasel jsem jen stranky eshopu, ktery prodava http://www.pshzd.cz/obchudek/photos/obrazek074.jpg
28.05.2009 (23:34)  
Díky,Libore i ostatní.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
28.05.2009 (18:49)  
K dotazu Sima:

Vozy Calm 4-7030 - 7191 z let 1939 - 1950 (později Bam 5070 - 5224 a 5-0163 - 179, ještě později Bnp 70 54 21-29 000 - 135 a 70 54 21-05 004 - 020) byly původně určeny k motorům M 284.0 a 1 objednaným v l. 1938 - 41 a vyrobeným až v l. 1947 - 52. V motorové dopravě moc nejezdily, většinou jen před r. 1960, do nástupu "krátkých" vozů Balm (později Bix). Původně měly nezávislé topení (naftové i uhelné kotlíky), které však bylo časem pro nespolehlivost a po požárech zrušeno a vozy byly řazeny do souprav s lokomotivou (proto také změna řadového označení na Bam).

Od počátku 70. let se vyskytovaly hlavně v dom. stanicích Plzeň, Zdice, Nymburk a Olomouc. Typickými hnacími vozidly, která bylo možno vidět na čelech jejich souprav v dobách parního provozu, byly stroje 477.0, 464.0, 475.1, 555.3, 524.1, na Moravě i 423.0 a 433.0.

Z pravidelné osobní přepravy začaly být převáděny do vojenských přeprav po r. 1983 (označení Bnp-k 60 54 21-01 a 21-03 a červený nátěr), masově rušeny byly až na přelomu 80. a 90. let. 7 vozů bylo po r. 2000 renovováno pro muzejní jízdy.

Více viz Svět železnice 4/2005, str. 20 - 28.
28.05.2009 (17:38)  
Miluju tyto historicke fota at uz zeleznice nebo MHD nedavno sem videl jak byl reseny Vaclavak nebo namesti vedle Bezrucova divadla v Ostrave. nevite nekdo o strankach zabivajicimi se prave temato historickyma fotkama z dob p5ed 50 a vice lety?
28.05.2009 (17:32)  
Luxusni snimek.

Netusite nekdo, do kdy byly v pravidelnem provozu nasazovany vagony rady Bam (puvodne Calm), z nichz jeden je zachycen v prave casti snimku? A pripadne ... k jakymu motoraku byly primarne urceny? Vim jen, ze se (zrejme diky sve hmotnosti) nakonec na motorakach nepouzivaly a ze se z nich stavely vlaky tazeny parou...
28.05.2009 (15:34)  
Nielenže sa občas naozaj vráti "rozprávka mladosti" ale v prípade 524.1117 bude platiť dvojnásobne a totiž, táto parná mašinka sa vráti späť do života. Od roku 2007 prebieha jej rekonštrukcia členmi spolku Výhrevňa Vrútky.
28.05.2009 (14:40)  
Moc pěkné! Díky za každou takovou starou fotografii. Je to doslova balzám pro duši.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko