Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
434.2315 + 524.1117 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Rumburk (Rumburk) - Datum: 27.8.1977 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: Takové jedno normální prázdninové ráno v Rumburku - Zobrazeno: 7473x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
30.05.2009 (17:37)
Vratil jsem se o 40 let zpátky, na té vanovce jsem jezdil jako fíra ve Vršovicích na lokálce. Díky za tu fotku.Hoši tu mašinku troch upravili, my jsme tam měli ty starší světla a velký, dokonce funkční reflektor. Ten znak škodovky na vaně je také navíc, ale bzla to dobrá mašinka.
Monografie, na kterou odkazuje tvůj link, tj. Soukup - Vančura - Čížek: Životopisy M 284.0 a M 284.1, vyšla v roce 2000 v knižnici Životopisy kolejových vozidel ve vydavatelství Podbrdská železnice, Herrmannova 607/8, 143 00 Praha 4. Základní info o vozech M 284.0 a 1 je i v publikaci Caska: Motorové vozy z Královopolské, vydala v r. 2004 Lokálka Group, P.O. box 30, 337 01 Rokycany. Obě publikace jsou ještě k sehnání např. v Pragomodelu, Klimentská 32, Praha 1, www.pragomodel.cz, za 99 a 95 Kč.
Jestli ses ptal na prameny na netu, tak bohužel musím potvrdit, že to zřejmě není to správné místo, kde by se o nich něco dalo dozvědět.
Jestli ses ptal na prameny na netu, tak bohužel musím potvrdit, že to zřejmě není to správné místo, kde by se o nich něco dalo dozvědět.
hank > diky za vycerpavajici odpoved ... pokud muzu mit jeste prosbicku, netusis kde najdu nejake info o zminene rade M284? U strycka Googla jsem to zkousel a nasel jsem jen stranky eshopu, ktery prodava http://www.pshzd.cz/obchudek/photos/obrazek074.jpg
28.05.2009 (23:34)
Díky,Libore i ostatní.
K dotazu Sima:
Vozy Calm 4-7030 - 7191 z let 1939 - 1950 (později Bam 5070 - 5224 a 5-0163 - 179, ještě později Bnp 70 54 21-29 000 - 135 a 70 54 21-05 004 - 020) byly původně určeny k motorům M 284.0 a 1 objednaným v l. 1938 - 41 a vyrobeným až v l. 1947 - 52. V motorové dopravě moc nejezdily, většinou jen před r. 1960, do nástupu "krátkých" vozů Balm (později Bix). Původně měly nezávislé topení (naftové i uhelné kotlíky), které však bylo časem pro nespolehlivost a po požárech zrušeno a vozy byly řazeny do souprav s lokomotivou (proto také změna řadového označení na Bam).
Od počátku 70. let se vyskytovaly hlavně v dom. stanicích Plzeň, Zdice, Nymburk a Olomouc. Typickými hnacími vozidly, která bylo možno vidět na čelech jejich souprav v dobách parního provozu, byly stroje 477.0, 464.0, 475.1, 555.3, 524.1, na Moravě i 423.0 a 433.0.
Z pravidelné osobní přepravy začaly být převáděny do vojenských přeprav po r. 1983 (označení Bnp-k 60 54 21-01 a 21-03 a červený nátěr), masově rušeny byly až na přelomu 80. a 90. let. 7 vozů bylo po r. 2000 renovováno pro muzejní jízdy.
Více viz Svět železnice 4/2005, str. 20 - 28.
Vozy Calm 4-7030 - 7191 z let 1939 - 1950 (později Bam 5070 - 5224 a 5-0163 - 179, ještě později Bnp 70 54 21-29 000 - 135 a 70 54 21-05 004 - 020) byly původně určeny k motorům M 284.0 a 1 objednaným v l. 1938 - 41 a vyrobeným až v l. 1947 - 52. V motorové dopravě moc nejezdily, většinou jen před r. 1960, do nástupu "krátkých" vozů Balm (později Bix). Původně měly nezávislé topení (naftové i uhelné kotlíky), které však bylo časem pro nespolehlivost a po požárech zrušeno a vozy byly řazeny do souprav s lokomotivou (proto také změna řadového označení na Bam).
Od počátku 70. let se vyskytovaly hlavně v dom. stanicích Plzeň, Zdice, Nymburk a Olomouc. Typickými hnacími vozidly, která bylo možno vidět na čelech jejich souprav v dobách parního provozu, byly stroje 477.0, 464.0, 475.1, 555.3, 524.1, na Moravě i 423.0 a 433.0.
Z pravidelné osobní přepravy začaly být převáděny do vojenských přeprav po r. 1983 (označení Bnp-k 60 54 21-01 a 21-03 a červený nátěr), masově rušeny byly až na přelomu 80. a 90. let. 7 vozů bylo po r. 2000 renovováno pro muzejní jízdy.
Více viz Svět železnice 4/2005, str. 20 - 28.
28.05.2009 (17:38)
Miluju tyto historicke fota at uz zeleznice nebo MHD nedavno sem videl jak byl reseny Vaclavak nebo namesti vedle Bezrucova divadla v Ostrave. nevite nekdo o strankach zabivajicimi se prave temato historickyma fotkama z dob p5ed 50 a vice lety?
Luxusni snimek.
Netusite nekdo, do kdy byly v pravidelnem provozu nasazovany vagony rady Bam (puvodne Calm), z nichz jeden je zachycen v prave casti snimku? A pripadne ... k jakymu motoraku byly primarne urceny? Vim jen, ze se (zrejme diky sve hmotnosti) nakonec na motorakach nepouzivaly a ze se z nich stavely vlaky tazeny parou...
Netusite nekdo, do kdy byly v pravidelnem provozu nasazovany vagony rady Bam (puvodne Calm), z nichz jeden je zachycen v prave casti snimku? A pripadne ... k jakymu motoraku byly primarne urceny? Vim jen, ze se (zrejme diky sve hmotnosti) nakonec na motorakach nepouzivaly a ze se z nich stavely vlaky tazeny parou...
28.05.2009 (15:34)
Nielenže sa občas naozaj vráti "rozprávka mladosti" ale v prípade 524.1117 bude platiť dvojnásobne a totiž, táto parná mašinka sa vráti späť do života. Od roku 2007 prebieha jej rekonštrukcia členmi spolku Výhrevňa Vrútky.
Moc pěkné! Díky za každou takovou starou fotografii. Je to doslova balzám pro duši.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko