..: Photo Gallery - Photo details 363.100-9 :..
 

363.100-9


363.100-9Informace o fotografii:
 - Section: Dubnica nad Váhom - Trenčianska Teplá
 - Datum: 6.7.2011
 - By: Miroslav Just 
 - Zobrazeno: 3930x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

04.12.2011 (12:07)  
Dovolím si malou vzpomínku, doufám že mi pan Just odpustí...
Rok 1994, jedna nejmenovaná třída jedné nejmenované SPŠS vyráží na exkurzi do ZŤS Dubnica nad Váhom. Nasedají v Brně na rychlík směr Trenčianská Teplá, autor těchto řádků ještě mezi Křenovicemi a Slavkovem v duchu zamává své rodné vesnici a už se více méně soustředěně kouká z okna. Onen vlak má ve svém názvu slovo rychlík uvedeno spíš jen kvůli malému počtu zastávek než kvůli rychlosti. Cesta pěkně ubíhá (mimochodem v kuřáckém vagonu, ale nesmí nás chytnout třídní- dnes jej podezírám z toho, že mu bylo jasné, jak to tam vypadá, vůbec nedošel), po Nesovice je to známé, pak už premiéra na této trati (z pohledu pisatele). Uvízlé vzpomínky si dnes už trochu hůř vybavuje, ale Veselí nad Moravou a pak smyčky tratě mezi Pitínem a Bylnicí zůstaly dobře v paměti. V prvém případě kvůli velikosti stanice, na jakou nebyl moc zvyklý, v druhém případě kvůli užaslému pohledu na trať, před chvíli projetou, která se najednou objevila o několik desítek výškových metrů níže. Pak pasová kontrola při přejezdu hranic (teda v rámci bývalé federace pouze kontrola "občanková"). A už příjezd do TT, výstup z vlaku a následující překvapivá informace o změně plánu- místo okamžitého přestupu a cesty do Dubnice na exkurzi se tato odkládá na druhý den, se dnes pojedeme podívat Do Trenčianské Teplé. A jak jinak než vlakotramvají :-) Autor je nadšen, spolužáci brblají, jak je to namáčklé...
Po cca třech hodinách (a obědě) následuje přesun do Dubnice- na nádraží zastavuje osobní vlak, v čele lokomotiva, která je autorovi mírně povědomá (263.XXX) a za ní novotou zářící vagony s odsunovacími dveřmi, umístěnými nezvykle daleko od okrajů vagonů- copak je to za modernu? Nastupujeme a .... žasneme. Ale spíš v negativním smyslu- co to je za sedadla, vždyť se tam čtyři študáci nikdy nevejdou. To je pro vietnamce? No nic, už jedeme. Ale co to, ono to jede nějak rychle! A ještě to zrychluje! (autor má pocit, že tehdy zahlédl i rychlostník s údajem 120, ale tím si není zcela jistý). Dubnica nad Váhom, vystupovat! To už jsme tady? Tak rychle?
Už to bude 18 let, ale tento výlet beru jako jeden z nejlepších železničních zážitků z let devadesátých. Pane Just, díky za fotografii, která mi jej připomněla...
04.12.2011 (19:59)  


Rado sa stalo :)
Na zaciatku 90-tych si spominam,ze na robotnickom osobaku, ktory zacinal priamo v areali zbrojovky v Dubnici sa jeden GVD objavovala rada 263, a kedze vlecka do fabriky nie je elektrifikovana, tak ten osobak bol vedeny az po Trenc.Teplu v zostave 753 a 263, a z Teplej smerom na Bratislavu to uz viezla iba princezna 263
Inak si nespominam,ze by uz potom niekedy 263-ky zachadzali az do Trenc. Teplej. Teraz je stastie v Teplej uvidiet laminatku, na vsetkych vlakoch su 363/362/350. A ohladne laminatok si spominam,ze som ju raz videl v Puchove, ked do Puchova doviezla na volnobeh naklad, a to bolo okolo roku 89-90.
Registered user igisek  mail  
Number of user's comments107 »fotek 0
03.12.2011 (19:25)  
mám rád tuhle trať a jakkákoliv fotka z téhle trati mě těší :)
03.12.2011 (18:19)  
Taková vzdušná, jednoduchá - mně se to líbí! 5*

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko