..: Fotogalerie - detaily fotografie 362.008-5 :..
 

362.008-5


362.008-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Štrba - Štrba zastávka
 - Datum: 4.12.2010
 - Autor: Richard Weber  Poslat email autorovi
 - Pozn.: R601
 - Zobrazeno: 7124x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

20.12.2010 (17:47)  
IR, Jasné, pohodička vrtol si on, opätoval som mu to.
Každopádne stále sme Česko-slovensko, či sa to dakomu páči alebo nie, tých prepojení ostalo našťastie veľmi veľa.
A som rád, že sa aj TV programy (talentmánia a pod...) natáčajú opäť spoločné. Je to vítaná forma zblíženia aj tých neskôr narodených.
Beztak, naše sú vaše mašiny, vaše sú naše Tatry. :-)
17.12.2010 (22:14)  
Chary: Neklikal... :-) Jardo, díky. A vidím, že klikat je třeba. Ale stejně mi vyhovuje více to "zarámování" vlaku mezi těmi vrcholy dle p. R. Webera. I když teď v porovnání vidím, že by to foto možná sneslo o chloupek více oblohy. No a p. "Johník" měl v r. 2007 štěstí na lepší počasí (bez přízemního oparu). Samozřejmě se mi to foto líbí taky. A teď bych nevěděl, kterému dát vyšší hodnocení. Jen ten ořez (je-li nějaký) toho nového fota mi sedí nějak lépe. Na tom starším mi připadne, jako by to táhlé úbočí Kriváně způsobovalo větší volnost fota na levé straně (ale chápu, že to úboči při téhle kompozici asi nejde v půli uříznout) a naopak jako by posunovalo/natlačilo ty vrcholy doprava...
17.12.2010 (22:53)  


mám fotku i z druhého dne na tom samém místě, kdy ta viditelnost byla o dost lepší, ale přes noc tolik nemrzlo a sluníčko bylo intenzivnější a tak ty stromy už nebyli tak krásně bílé od sněhu a mrazu viz. http://www.flickr.com/photos/___riky___/5266569799/sizes/l/in/photostream/

A co se týče kompozice, po levé straně jsem to chtěl mít uzavřené těma stromy, v originále to mám podobné jako Johník ;)

Jinak všem děkuji za kladné hodnocení a jsem rád že se fotka tolik líbí :)
registrovaný uživatel LONG 
Počet komentářů uživatele22 »fotek 0
17.12.2010 (21:52)  
Zimní romantika se železnicí pod Tatrami.
Nááááááádhera............
17.12.2010 (20:29)  
Aniž bych chtěl zpochybňovat Ivovo nadšení, o jedinečnosti... ééé... zkoušel někdo klikat na Štrba zastávka a hledat fotky z okolí? :D

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/350/350540.html
17.12.2010 (19:35)  
362.001,TTtrain: Já to bral tak, že je to od TTt takový trošku provokativní vtip, ale stejně jsem si říkal, že bych na Slovensku jako host tohle raději moc nezkoušel. No a s odpovědí od 362.001 pak tedy nelze než souhlasit. Mmch, ten počet každoročně "zahlušených" Čechů v Tatrách mě už nejen děsí, al i celkem štve. Důsledkem je, že Češi by měli mít pro pobyt v Tatrách dražší pojištění. Nevím, jestli to stále platí, ale když jsem před 4 lety začal (opět) pravidelně jezdit do V.T., upozorňovali mě "profesionální turisté", že pro pobyt nad 1.000 m je tam třeba mít pojištění pro vysokohorské a rizikové sporty (tedy kryjící výjezd H.S. a lety vrtulníků). Takže i když bych šel fotit na Štrbské Pleso zubačku nebo električku TEŽ, tak i na stanici (kde můžu za hokrého dne pochodovat bezpečně i v kraťasech a v žabkách) bych měl mít tohle pojištění(?).
Ale k fotu: Přímo mě nadchlo. Je totiž nádherně "zarámované" mezi Kriváněm a Baštami a (např.) pravý bok mašiny, podvozky soupravy až po ten příhradový sloup a vrchol Soliska tvoří trojúhelník (v němž jsou "vetknuté" ještě ty krásně Mrazíkovské stromy). A dalo by se básnit ještě dál, ale... jednoduše řečeno, kompozice toho snímku mi přijde prostě jedinečná.
17.12.2010 (11:11)  
TTtrain: Ono to bolo celé inak.
Hory tu boli oveľa skôr ako Česi, Slováci, starí Slovania, Kelti či neandertalci. Každý mal slobodu výberu, len nie každý mal ochotu osídliť klimaticky drsnú oblasť pod horami. Že dnes to považuješ za šťastie, my sme sa skrátka rozhodli žiť tu, veď každy mal tú možnosť, neviem prečo žiješ inde... no ono treba zároveň podotknúť, že z krásy sa tu na nenajem ani nezohrejem, trošku ťažšie sa tu žije ako fotí. Čiže nie šťastie, život tu sme si museli každý deň skrz ťažkosti zaslúžiť.

Koľaje ani koľajnice nie sú z Čiech ale z Moravy, presnejšie zo severného Sliezska, ktoré vyrábajú Oravskí a Kysuckí robotníci, ruda na ne je pôvodom z Ruska. A teraz už koľajnice z´daleka nekupujeme iba v Třinci. O drôtoch a trakčných stožiaroch platí to isté.
Rušne boli vyrábané v Škodovke, pritom projektmenežer tejto firmy študoval vysokú školu v Žiline (čiže aj na takej 380 je použité slovenské duševné vlastníctvo), veľa súčiastok na nich je zo Slovenska, okrem iného také vzduchojemy a ďalšie komponenty "na "českom" rušni 362.OO8 sú dokonca z pod Tatier, z Tatravagónky a zo Spišskej Starej Vsi.
Vozne A/Bmpeer nie sú z Rakúska, ako vaše Bmz, okrem podvozkov je tam všetko Slovenské, vrátane vývoja a projekčnej činnosti.

Takže vrátim sa k tomu šťastiu a horám, v jednom musím dať za pravdu; slovenská letecká záchranka ATE Poprad má akurát jediné šťastie, že v Tatrách sa zahluší každý rok veľké množstvo neopatrných Čechov, ktorí to šťastie našťastie pre nás nemajú, nuž aspoň naši záchranári majú istú robotu.
---------------
Prepáčte, nechcel som byť sprostý, ale nedalo sa.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
Počet komentářů uživatele323 »fotek 0
16.12.2010 (9:05)  
Fotka pěkná, jako ostatně většina z těchto krajin. Při pohledu na vlak pod Tatrami mne vždycky napadne trochu kacířská myšlenka.Čím si domácí zasloužili takovou krásu? Tatry stvořil nejvyšší, koleje, dráty, loko atd, jsou z Čech, vozy asi z Rakous, sníh taky zařídil nejvyšší.Zkrátka štěstí :-)
15.12.2010 (20:25)  
Velmi dobrý obraz! Krásne Tatry!
15.12.2010 (16:18)  
Krásny násvit, krásna mašina , krásne Tatry. Nádherná fotka

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko