Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
350.004-8 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Melčice - Trenčianske Bohuslavice - Datum: 7.6.2012 - Autor: Juraj Michalka - Pozn.: IC 504 "Tatran" (Košice - Bratislava hl. st.) - Zobrazeno: 4092x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Ešus: zajímavý článek, ale v praxi člověk vidí, že za deště se jezdí na zadní, stejně jako za sucha a když jede za sucha přípřež, má přední mašina přední sběrač (a to většinou i v případě, že ta zadní mašina je "motorová").
A taky je tam dobrá zmínka o "RoLa", když se jezdilo na přední (a to můžu potvrdit,že jezdilo), tak ten přední by měl mít vetší přítlak, jak se tam píše a stejně to jiskřilo až hrůza.
A taky je tam dobrá zmínka o "RoLa", když se jezdilo na přední (a to můžu potvrdit,že jezdilo), tak ten přední by měl mít vetší přítlak, jak se tam píše a stejně to jiskřilo až hrůza.
No a já zase slyšel (četl) variantu, že otočením sběrače "kloubem vpřed" se snížil přítlak, který by byl na 25 kV ~ moc silný (lano na střídavině je tenčí než drát na stejnosměru) a při vysokých rychlostech a tlaku by mohlo dojít k nadlimitnímu rozmitu troleje a jejímu stržení. U ostatních lokomotiv (např. 371) je to řešeno sběračem s proměnlivým přítlakem. Otočení sběračů měl být jeden z předpokladů schválení provozu na 160 km/h na střídavině se stávajícími sběrači.
Jako další důvod se uvádí, že při orientaci "kloubem dozadu" je při závadě trolej nadzdvihnuta a zvyšuje se riziko stržení i několika polí. Při orientaci "kloubem vpřed" je riziko nadzvižení sníženo a závada má menší dopad na trolej.
Otočení sběračů však má své negativum - lyžina předního sběrače se dostala příliš blízko čelu a je vzdušnými víry příliš přitlačována k troleji, což právě způsobuje nebezpečný rozkmit při vyšších rychlostech, proto je rychlost na přední sběrač omezena na 120 km/h. Toto omezení platí právě pro konstrukčně lehčí řešení troleje 25 kV ~.
Nechť znalejší doplní či opraví.
Jako další důvod se uvádí, že při orientaci "kloubem dozadu" je při závadě trolej nadzdvihnuta a zvyšuje se riziko stržení i několika polí. Při orientaci "kloubem vpřed" je riziko nadzvižení sníženo a závada má menší dopad na trolej.
Otočení sběračů však má své negativum - lyžina předního sběrače se dostala příliš blízko čelu a je vzdušnými víry příliš přitlačována k troleji, což právě způsobuje nebezpečný rozkmit při vyšších rychlostech, proto je rychlost na přední sběrač omezena na 120 km/h. Toto omezení platí právě pro konstrukčně lehčí řešení troleje 25 kV ~.
Nechť znalejší doplní či opraví.
Honza: Tady je zdroj: http://www.atlaslokomotiv.net/page-sberace.html - uprostřed stránky je nadpis "Počasí:"; "2. Déšť"
06.08.2012 (5:42)
Výrobcům "čtyřklepetových" strojů - bombardier, siemens nic jiného nezbylo. Mluvit o funkčnosti nebo subjektivním vkusu posuzovatele je zbytečné. Proste na Slovensku mají "špecifické" podmienky pro přítlak i vkus tak to nechte tak.
eurostar: tak až někdo vymyslí stroj času, tak to vědět budu, ale dokud ne, tak mi ani facka nepomůže.........
06.08.2012 (1:22)
Tiež by som radšej prijal k fotografii komentáre typu - či sa páči, či sa nepáči, čo sa nepáči... Veď na diskusiu o 350tkach tu máte fórum, na ktoré sa akosi zabudlo, nie? ---> http://www.zelpage.cz/forum/rada-350-zssk-t3.html
06.08.2012 (1:04)
eurostar: Tak mi Honza odpověděl, a tobě to vadí?
Honza: Mat tu 1400 komentov a vyhovorit sa ze vtedy som nezil tak neviem... to presne hovori o ''kvalite'' tvojich komentarov. Ja nie som ded vseved ale ked nieco neviem tak si radsej plesknem po prstoch a nezas..ram to tu zbytocne.
Konecne je tu nasa koridorovka s ICckom a nie iba s osobakmi. To su zas domienky a perly tu. Zaujimave ze az teraz po 12tich rokoch ste si to vsimli ze maju gorily zberace naopak a zaj...vate s tym zbytocne vlakno. Mne osobne sa to napriklad paci daleko viac takto a podciarkuje to vynimocnost goril. A co sa tyka pritlaku je to uplne jedno ako su, vid napriklad zberace na TGV.
Ešus: to jsem neviděl, ani jsem o tom neslyšel, že by se při dešti jezdilo na přední.
Na přední se pokud vím jezdí když za sebou veze auta, aby je tolik odletující sa**ajt neza**al, nebo když jede jako přípřež, aby byly sběrače obou lokomotiv co nejdál od sebe kvůli přítlaku na trolej.
Na přední se pokud vím jezdí když za sebou veze auta, aby je tolik odletující sa**ajt neza**al, nebo když jede jako přípřež, aby byly sběrače obou lokomotiv co nejdál od sebe kvůli přítlaku na trolej.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko