..: Fotogalerie - detaily fotografie 242.285-5 :..
 

242.285-5


242.285-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Dolní Loučky - Tišnov
 - Datum: 17.4.2014
 - Autor: Jan Jaroš 
 - Zobrazeno: 5876x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

21.01.2015 (20:47)  
Jen mimochodem, nepíše se tam něco také o havlíčkobrodském tunelu? Určitě tam Němci také něco vyráběli a oni i nuceně nasazení byli podrobováni leteckému bombardování náložemi na vozíkách.
21.01.2015 (20:45)  
jackcomputer: Napadá mě hláška z jednoho filmu:
Ale vždyť o tom tu už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!
Psal o tom totiž před Vámi už Zd.Šindlauer :-)

Ještě na tohle téma existuje jedna knížka, jmenuje se Tunely pro Messerschmitty od Vladimíra Ustohala. Obě se vzájemně dobře doplňují a jsou v nich i jiné fotky (mimo těch notoricky známých).
Jinak z dnešního pohledu může působit značně komicky dobová poznámka, že v době stavby největšího oblouku loučského viaduktu nebyly v celém Československu k sehnání lešenářské trubky! A navíc při určitém úhlu pohledu byla konstrukce pod mostem neprůhledná. Co naplat, prostě Most míru... :-)
21.01.2015 (11:53)  
Tak nemůžu dát nic jiného než za 5 je to můj rodný kraj a rád se na ta místa u Dolních Louček vracím.O tomto mostě a jeho stavbě a o místní bývalé uzkorozchodné drážce která byla postavena pro potřeby továrny Diana kde se vyráběly v tunelech mezi Níhovem a Dolními Loučkami letadla typu Messerschmitt Bf 109 pojednává kniha pana Miroslava Vaňka http://www.fortifikace.net/odb_lit_m_vanek_diana.html a je opravdu poutavě napsaná ze spousty fotodokumentace.
21.01.2015 (11:19)  
No vida, to mě ani nenapadlo, že takových případů mohlo být klidně víc. A přitom stavby, na kterých nejmodernější technologie musela ustoupit aktuálním požadavkům, nejsou až tak vyjímečné. Typicky v rozvojových zemích může být parta nosičů efektivnější než jeřáb, ale třeba i taková brněnská přehrada, stavěná za krize v 30. letech, měla zadání "zaměstnat lidi" a byla postavena prakticky ručně; údajně v dobách největší mechanizace tam běžely dvě míchačky na beton; odhaduju, že nějaké průmyslové, přeci jen hráz vyžaduje nějakou kvalitu, kterou s lopatou v kalfasu sebepoctivější chlap nedokáže.
20.01.2015 (18:54)  
Nezbývá než opět odkázat na vynikající knížku M. Vaňka "Diana, továrna na smrt". Neznám lepší dílo, které by laikovi jako jsem já tak srozumitelně a tak napínavě popsalo stavbu železničních mostů s železobetonovým obloukem.
20.01.2015 (16:05)  
byly ve stejné době stavěny i mnohé velké mosty na německých dálnicích

Perfektně je to vidět na stavbě "Talbrücke Wommen" na dálnici A4 u Eisenachu. zde odkaz http://de.wikipedia.org/wiki/Talbr%C3%BCcke_Wommen
20.01.2015 (13:09)  
Lapil: zajímavé, že obdobnou technologií, tj. jako pilířové obloukové mosty (analogické k bližší části mostu na fotografii) byly ve stejné době stavěny i mnohé velké mosty na německých dálnicích. Úspora oceli hrála v Německem ovládané Evropě značnou roli - bylo jí více třeba na výrobu bojové techniky...
20.01.2015 (11:34)  
Mně se to líbí. Jen mi přijde ta bílá moc bílá, protože když jsem ho viděl naposledy, byl klasicky opršelý. Samozřejmě nepochybuju, že si barvu autor nepřibásnil.
Čímž se ale stalo, že jsem se jal hledat, maje dojem, že ty krátké oblouky jsou cihelné, a na Wikipedii našel zajímavé čtení.

Stručně: původně navržený ocelový most na betonových pilířích byl za války změněn (úspora oceli) na pilířový obloukový (již tehdy dost starodávný způsob), leč nedostavěn. Při dokončení koncem 40. let zase došel cement, lidi i žula (obklad pilířů), takže byl navržen a posléze postaven železobetonový oblouk, toho času nejdelší žb. železniční oblouk ve střední Evropě), načež došlo pro změnu dřevo na bednění, i bednilo se za pomoci lešení (162km ocelových trubek); taky docela unikát.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko