Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
163.048-2 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Biały Kościół (Biały Kościół) - Datum: 25.2.2011 - Autor: Marcin Jalowski - Pozn.: R 252 Wrocław - Pardubice - Zobrazeno: 7473x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 5 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nádherné jsou ty "semafory ksztaltowe", i když v Polsku oproti nám ještě naprosto běžné.
Ještě šílenější trolejové sestavy jsou k vidění v NL kvůli tamním 1500 V.
Velice pěkná fotečka. Pro zajímavost, na trati Moskva - Petrhorad a Moskva - Nižnij Novgorod jezdí jednotky Siemens Velaro RUS, které dosahují rychlosti až 250 km/h. Pro rozjezd je tento vlak vybaven trakčními motory o celkovém výkonu 8MW, takže si dokážete představit ten obrovský proud, který se při rozjezdu odebírá. Při rychlostech nad 200 km/h již nestačí jedna trolej (důvodem je zhoršení přestupu proudu z troleje na sběrač při vyšších rychlostech - u systému 3KV DC), a tak jsou tamější tratě vybaveny také druhou trolejí.
V tomhle úseku je jednokolejná trať, takže hlavní kolej má dva dráty a ta druhá v zastávce jeden.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=524&okno=przebieg Ale hodilo by se totam zdvoukolejnit. Hezký rovný úsek. A tahle Jadwiga je možná sv. Hedvika Slezská, vzhledem k tomu, kudy jezdí :) http://cs.wikipedia.org/wiki/Hedvika_Slezsk%C3%A1 Pěkná fotka mezi návěstidly.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=524&okno=przebieg Ale hodilo by se totam zdvoukolejnit. Hezký rovný úsek. A tahle Jadwiga je možná sv. Hedvika Slezská, vzhledem k tomu, kudy jezdí :) http://cs.wikipedia.org/wiki/Hedvika_Slezsk%C3%A1 Pěkná fotka mezi návěstidly.
22.11.2011 (18:39)
Česká mašina na polském území a od polského autora (soudě dle jména). Myslím, že by neškodila ani fotka polské mašiny na českém území. Asi před 14 dny jsem viděl v Děčíně polskou ET22. Jinak co se týče polských výrobků (včetně designu), tak si troufnu tvrdit, že to tam není tak hrozné. Sice si jejich EP09 z hlediska výkonu nic nezadá s naší 150, ale třeba svým výkonem svému účelu plně vyhovují. Také si myslím, že Poláci v posledním desetiletí vzali spoustu věcí za lepší konec, než Češi a to včetně dopravního strojírenství.
22.11.2011 (18:30)
Díky za objasnění :)
22.11.2011 (17:42)
Jeden trolejový drát na hlavních (traťových) kolejích je v Polsku ojedninělý jev.
Takže fotka je nejen hezká, ale zachycuje i něco neobvyklého:)
Takže fotka je nejen hezká, ale zachycuje i něco neobvyklého:)
Hodnotit design všech polských lokomotiv (které to jsou - vyrobené v Polsku nebo jezdící v Polsku???) nasypaných na hromadu je nesmysl - řada typů mašin, každý vypadá jinak.. Dtto pro "české" mašiny; zrovna peršingy a spol žádný design (=výtvarné řešení) nemají, jejich vzhled je čistě utilitární, daný konstrukčním řešením a aktuálně platnou "normou" nátěru. pozn: to že nějaký stroj není designově pojednaný neznamená, že nemůže být pěkný; mě se tyhle krabice taky líběj, ale oku estéta skutečně ničím lahodit nemůžou.
TTtrain: vyvarujme se nějakých všeobjímajících celonárodních stereotypů. Zrovna vůči Polsku a Polákům se jich v naší zemi drží mnoho a velká část neoprávněně. Ve skutečnosti si s Poláky můžeme podat ruce, nejsem o mnoho lepší ani horší. Je zajímavé, že Poláci mají Čechy vesměs rádi, sledují naší kulturu atd. Proč my jim pořád nasazujeme psí hlavu???
Matthias Braun: dva vodiče umožňují přenést větší proud než jeden. Na 1500 V systémech naprosto běžně, na 3000 V to má taky někde smysl - třeba ve stoupání (proto jen jedna kolej).
Edit: ha, G-BOAC mě předběhl. Poznámka k fotce: jedná se o dvoukolejnou trať.
TTtrain: vyvarujme se nějakých všeobjímajících celonárodních stereotypů. Zrovna vůči Polsku a Polákům se jich v naší zemi drží mnoho a velká část neoprávněně. Ve skutečnosti si s Poláky můžeme podat ruce, nejsem o mnoho lepší ani horší. Je zajímavé, že Poláci mají Čechy vesměs rádi, sledují naší kulturu atd. Proč my jim pořád nasazujeme psí hlavu???
Matthias Braun: dva vodiče umožňují přenést větší proud než jeden. Na 1500 V systémech naprosto běžně, na 3000 V to má taky někde smysl - třeba ve stoupání (proto jen jedna kolej).
Edit: ha, G-BOAC mě předběhl. Poznámka k fotce: jedná se o dvoukolejnou trať.
22.11.2011 (17:21)
R 206 Matthias Braun: Sestava se dvěmi trolejovými dráty se používá u většiny stejnosměrných systémů v Evropě. Výhodou je větší plocha styku trolej-sběrač a větší průřez sestavy. Nevýhodou je samozřejmě cena. V ČR se používá jeden trolejový drát a chybějící průřez se obvykle doplňuje zesilovacím vedením (lano AlFe 240mm2 nebo Cu 120mm2).
"Dvojitá trolej" je použita např. i na části širokorozchodné trati na východním Slovensku.
Předpokládám, že se jedná o jednokolejnou trať a dvojitý TD je jen na hlavní koleji. I v ČR je na hlavních kolejích sestava s větším průřezem.
"Dvojitá trolej" je použita např. i na části širokorozchodné trati na východním Slovensku.
Předpokládám, že se jedná o jednokolejnou trať a dvojitý TD je jen na hlavní koleji. I v ČR je na hlavních kolejích sestava s větším průřezem.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko