Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
162.011-1 + 162.001-2 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Praha Masarykovo nádraží - GPS: 50°5'15.542"N, 14°26'10.731"E » - Datum: 16.11.1991 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu - Zobrazeno: 6640x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Pro Keprt:
Dík za uřesnění. Život je krutý - Vznik Holešovic (i díky přestupu na metro C) měnil mé dopravní toky a "přezíravost" k soudobým Os z Ústí v Praze vídala, jen Źabotlamy a pak Městské Slony. EM 488 se severu nejčastěji "až" v Roudnici, spíše vyjímečně v Kraluech, nevylučuju Vraňany. (Tam jsem viděl točit i 498.0 - jakési výročí trati do Lužce - asi 1988). (Ergo: případná závada je na našem přijímači.) :-)
Dík za uřesnění. Život je krutý - Vznik Holešovic (i díky přestupu na metro C) měnil mé dopravní toky a "přezíravost" k soudobým Os z Ústí v Praze vídala, jen Źabotlamy a pak Městské Slony. EM 488 se severu nejčastěji "až" v Roudnici, spíše vyjímečně v Kraluech, nevylučuju Vraňany. (Tam jsem viděl točit i 498.0 - jakési výročí trati do Lužce - asi 1988). (Ergo: případná závada je na našem přijímači.) :-)
Pro Miloš, Honza:
Ústí nebýval můj preferovaný směr na Os., ale mám za to, že se po cestě lámaly (měnilo se to - Kralupy, Roudnice, Lovosice) a až "s dostatkem" městských slonů se jezdí po dlouhé době skrz až do Děčína (tuším takt 2 hodiny). Přitom 460 (EM 488.0) až do Prahy spíše omylem, tady byly doma Panťáky / Žabotlamy.
Ústí nebýval můj preferovaný směr na Os., ale mám za to, že se po cestě lámaly (měnilo se to - Kralupy, Roudnice, Lovosice) a až "s dostatkem" městských slonů se jezdí po dlouhé době skrz až do Děčína (tuším takt 2 hodiny). Přitom 460 (EM 488.0) až do Prahy spíše omylem, tady byly doma Panťáky / Žabotlamy.
honza - zkus si porovnat jeden z dochovanych starsich jizdnich radu: http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_540-551.pdf
s aktualnim: http://portal.idos.cz/Data/vlakpdf/2013-09-02/k270t.pdf
to jen k te tehdejsi narvanosti rychliku, proc dnes nejsou, kdyz o tolik rychleji dnes nejsou.
jako maly jsem v tech letech jezdil s rodicema relaci praha - pardubice z devadesati procent pantakem, do rychliku jsme se vesli v tech deseti procentech a to byl svatek
-----------------
btw praha - usti zde: http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_266-275.pdf
s nejmensim zdrzovanim ve stanicich to zvladal napr vlak c.9612 ze neco malinko pres tri hodiny
s aktualnim: http://portal.idos.cz/Data/vlakpdf/2013-09-02/k270t.pdf
to jen k te tehdejsi narvanosti rychliku, proc dnes nejsou, kdyz o tolik rychleji dnes nejsou.
jako maly jsem v tech letech jezdil s rodicema relaci praha - pardubice z devadesati procent pantakem, do rychliku jsme se vesli v tech deseti procentech a to byl svatek
-----------------
btw praha - usti zde: http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_266-275.pdf
s nejmensim zdrzovanim ve stanicich to zvladal napr vlak c.9612 ze neco malinko pres tri hodiny
_lt_ : Tak pokud vám to takhle vyšlo, OK, beru.
Stejně by mě zajímalo, za jak dlouho tenkrát zvládla třeba 460ka trať Ústí - Praha. Dnes je to něco přes 2 hodiny ešusem i s předjížděním.
Stejně by mě zajímalo, za jak dlouho tenkrát zvládla třeba 460ka trať Ústí - Praha. Dnes je to něco přes 2 hodiny ešusem i s předjížděním.
Honzo, tebe jsem zrovna nemyslel. Ale když už, tak ti odpovím. Dneska by to i bez těch přestupů nebylo v Bohumíně rychleji. Opačně lze soudit, že i tenkrát by to bylo v Bohumíně rychleji, stejně jako by to mohlo být dnes. Ale nikdy to tak nebylo a ani nebude z prostého důvodu. Osobák vždy plnil funkci dopravy regionální a taky jí plní i dnes. Dřív ten osobák v každém větším centru stál tak půl hodiny, protože z každého většího města se odjíždělo v určitý čas a tak musí souprava počkat do času. Stejně tak tomu je i dnes, akorát že soupravy se točí mezi městy a musí se přestupovat. Ten přestup odpovídá zase těm dřívějším půlhodinám apod.
Čistě hypoteticky, pokud by Os dřív nebo dnes nemusel po celé trase Praha - Bohumín stát do času, tak by to vyšlo asi nastejno. Proč? Nebylo na trati tolik rychlých vlaků jako je dnes a tak dnešní takový osobák by více stál z technologických důvodů (předjíždění), opačně dnešní osobní vlak urazí kratší cestu především mezi Třebovou a Zábřehem.
No dal jsem si tu práci a otevřel na netu tehdejší JŘ a dnešní. Dřív Os prostál jenom na velkých nádražích cca 120 min. Dnes je to cca 170 min při přestupech.
Za těch dvacet let se akorát opravila trať a nepatrně se zrychlila, to ale na osobní vlaky nemá žádný vliv (tu rychlost stejně nevyužijou). Proto nechápu jak se někdo může divit něčemu, co dnes funguje za téměř stejných podmínek. Jenom je to rozkouskované.
Čistě hypoteticky, pokud by Os dřív nebo dnes nemusel po celé trase Praha - Bohumín stát do času, tak by to vyšlo asi nastejno. Proč? Nebylo na trati tolik rychlých vlaků jako je dnes a tak dnešní takový osobák by více stál z technologických důvodů (předjíždění), opačně dnešní osobní vlak urazí kratší cestu především mezi Třebovou a Zábřehem.
No dal jsem si tu práci a otevřel na netu tehdejší JŘ a dnešní. Dřív Os prostál jenom na velkých nádražích cca 120 min. Dnes je to cca 170 min při přestupech.
Za těch dvacet let se akorát opravila trať a nepatrně se zrychlila, to ale na osobní vlaky nemá žádný vliv (tu rychlost stejně nevyužijou). Proto nechápu jak se někdo může divit něčemu, co dnes funguje za téměř stejných podmínek. Jenom je to rozkouskované.
Ještě něco: dvě lokomotivy na tomto vlaku jsem viděl víckrát. Bylo to nějak dané oběhem nebo se tímto vlakem také převážely lokomotivy do dílen do Vrútek (nabízelo by se to)?
_lt_: To jste mě asi úplně nepochopil. "Nesmyslné" trasy, kvůli oběhům, jsou přece běžné i dnes. Jen ta jízdní doba mi nějak nesedí.
Bez těch 4 přestupů by dnes asi i tím osobákem to bylo v Bohumíně o dost dříve než jen o půl hodiny, ne?
OJakup: No jestli je panter pohodlnější než Bdt, to asi ne, ale pro mě určitě zajímavější. Má to hezký zvuk a výhled a dobře to vypadá. Než rychlíkem bych asi jezdil taky panterem, ale pokud Bdt, tak ty by asi po ránu vyhrály.
Největší problém ale je, že 130ka potřebuje urychleně nějakou generální obnovu, protože jet tam tím panterem, je pro otrlé. Fakt hrůza.
Bez těch 4 přestupů by dnes asi i tím osobákem to bylo v Bohumíně o dost dříve než jen o půl hodiny, ne?
OJakup: No jestli je panter pohodlnější než Bdt, to asi ne, ale pro mě určitě zajímavější. Má to hezký zvuk a výhled a dobře to vypadá. Než rychlíkem bych asi jezdil taky panterem, ale pokud Bdt, tak ty by asi po ránu vyhrály.
Největší problém ale je, že 130ka potřebuje urychleně nějakou generální obnovu, protože jet tam tím panterem, je pro otrlé. Fakt hrůza.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko