..: Fotogalerie - detaily fotografie 130.002-9 :..
 

130.002-9


130.002-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Hoštejn - Tatenice
 - GPS: 49°51'48.365"N, 16°43'18.085"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 28.9.2014
 - Autor: David Maier  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3920x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
07.10.2014 (21:49)  
Prostou logikou by vykonnejsi elektrostroje mely sezrat vice (pac svych 5.6MW vyuzijou), ale zase prinosem je vyssi propustnost trati.
Jak pravil Honza S, ucinnost jiz beziciho zatizeneho elektromotoru, kdyz odhledmene od regulace a banalit jako loziska se od Krizika nezmenila.
07.10.2014 (17:16)  
Ad spotřeba: U spalovacích motorů došlo v posledních cca 20-30 letech k obrovskému vývoji (namátkou - přeplňování, elektronické řízení motoru, zvládnutí vyšší komprese, proměnné časování rozvodu, víceventilové rozvody, hybridní technika...) a to spolu s vývojem ostatních částí vozidel přispělo k současnému stavu, kdy, přes vyšší hmotnosti vozidel, vyšší provozní rychlosti i vyšší výkony motorů zůstala spotřeba na stejné nebo i na nižší úrovni než před cca 30 roky.
A teď laický pohled na spotřebu elektrických lokomotiv. Elektromotory mají všeobecně velkou účinnost a rozdíly mezi starými škopky a moderními mašinami bych viděl zejména při rozjezdech (přes odporníky) a v rekuperaci (pokud to infrastruktura umožňuje). Takže na rovinaté trati bude podle mého rozdíl menší a na dlouhých horských rampách s možností rekuperace ten rozdíl bude sakra velký.
A nyní k fotce - líbí se, mohla v kalendáři ČDC :-) Jen škoda, že tam není bílá krabice aby to hrálo národními barvami :-)
06.10.2014 (21:50)  
Ad spotřeba: Také by mně to zajímalo. Když porovnám spotřebu u auta. Kdysi s MB1000 jsme měli spotřebu 6 litrů/100km benzínu. Nyní s dvoulitrovým díslem 2x těžším mám stejnou průměrnou spotřebu město/venkov-50/50.

Ovšem podstatné je po čem se jezdí. Dneska jsem absolvoval Praha - Boží Dar za 4,6l/100km. Měření spotřeby na dráze je kokotina, protože 90% spotřeby určuje charakter trati, grafikonová plachta a neschopnost dispečerů. K čemu je měření na mašině? To by mělo být podkladem kolik musí provozovatel trati doplatit dopravci za zbytečná zastavení, či pomalé jízdy na shnilé trati.
06.10.2014 (21:25)  
Keprt + ostatní:

a dokázal by jste (alespoň velmi nepřesně) odhadnout, jak se může lišit spotřeba např. u 130 vs. Traxx u stejně těžkého nákladu???

tj. jde mi o to, zda rozdíl bude do 10 %, do 50 % nebo nad 50 %
06.10.2014 (14:07)  
Jackub: evropské i národní peníze se dají využít na financování vývojových aktivit, které nějakým způsobem povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti přijímající firmy. Poskytovatel (Evropská komise, u nás některá ministerstva a Technologická agentura ČR) si vymezí, jaký druh aktivit a oblastí chce podpořit, uspořádá soutěž a vybere z přihlášených projektů ty, které chce (spolu)financovat. V oblasti, o které se bavíme, to nebude vývoj celé mašiny/vagonu, ale spíš nějakého subsystému. Tím, že se výrobci takto pomůže, se má zvýšit konkureceschopnost jeho výrobků, jak přímo po technické stránce, tak po cenové - výrobek by měl být levnější, než kdyby firma celý vývoj financovala sama. U nás třeba CZLoko mělo projekt ministerstva průmyslu na vývoj podvozku použitého u 744.

Elektroměry na lokomotivách: dosadit se dá na jakoukoliv loko, i starou. ČDC to před pár lety deklarovalo jako svůj záměr. Nedokážu posoudit nákladnost akce ani to, kdo ze zainteresovaných subjektů jí realizovat chce a kdo nechce.
06.10.2014 (11:10)  
Keprt: Díky moc za upřesnění a vysvětlení! Takže teoreticky by šlo "EU peníze" použít na vývoj nové loko a tu si pak třeba pořídit na leasing? Předpokládám, že pak by ale žadatelem musel být výrobce daných lokomotiv.

Mimochodem - měřáky na el. lokomotivách a účtování dle skutečné spotřeby u nás není (i) díky stále enormnímu množství stále provozovaných starých a nehospodárných strojů (především u ČDC)?
06.10.2014 (11:02)  
V EU fondech se válí cca 40 mld Kč, které jsme neuměli vyčerpat..

Rozlišuj nákup vozidel pro dotovanou osobní dopravu a pro čistě komerční aktivity. "Evropské peníze" se můžou použít i pro (ko)financování komerčních subjektů a aktivit, ale typicky třeba vývoj nového vagonu. Ne nákup hotového vagonu/loko pro běžné ježdění.
06.10.2014 (9:48)  
Asi si to naši ekonomové spočítali, že nemá smysl kupovat na nějakých 5 let nové lokomotivy, než přejde všechna nákladní doprava na silnici.
06.10.2014 (9:35)  
Komín: V EU fondech se válí cca 40 mld Kč, které jsme neuměli vyčerpat... :-o :-/ Nevím, nakolik by je šlo využít na nákup nových strojů, ale beznadějné by to asi nebylo, když se železniční vozidla kupovala. Je mi jasné, že tyhle staré škopky jezdí kvůli tomu, že není náhrada, ale pak si nestěžujme, že koridory jsou zahlcené. Za to nemůže ani tak osobka, ale právě tyhle náklady, jejichž lokomotivy se pomaloučku a dlouho rozjíždějí na svých max. 90 km/h, kterých s těžkými vlaky ani třeba nedosáhnou... :-/ Mimochodem - proč vlastně nejezdí ve dvojicích, aby aspoň ty rozjezdy byly svižnější? Diesely naopak jezdí téměř jen ve dvojicích...
registrovaný uživatel Komín  mail  
Počet komentářů uživatele360 »fotek 0
05.10.2014 (20:48)  
Jackub: nejsem proti, ale zatím nejsou stroje, které by je nahradily, resp. nejsou na ně peníze. A nákladní vlaky z koridorů vytlačit nemůžeme.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko