..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Zdeněk Šindlauer":

  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
242.285-5Nezbývá než opět odkázat na vynikající knížku M. Vaňka "Diana, továrna na smrt". Neznám lepší dílo, které by laikovi jako jsem já tak srozumitelně a tak napínavě popsalo stavbu železničních mostů s železobetonovým obloukem.20.01.15 - 18:54
810.150-3 + 810.213-9Jak by řekl klasik: na jedničku umí fotografovat pánhůh, na dvojku Petr Holub, na trojku pan ředitel, na čtyřku ti nejlepší z nás, ... tudíž, co zbývá pro mne?11.01.15 - 18:44
VT 18.16.05 "Vindobona"Astartoth: ono to vindobonní zjevení mělo také trochu jiný charakter. Když výpravčí na hlaváku v Děčíně místo obvyklého "...Ústí nad Labem, Lovosice, Roudnice, Kralupy, Praha střed" zahuhlal do rozhlasu "... Tábor, České Velenice, Vienfrancjosefbanhof", to jsme panečku všichni na ten vlak zírali jako na nějakou svátost a říkali si "aspoň jednou v životě se do té tak strašně daleké Vídně moci podívat ..."
Jinak dotaz pro znalce: to skutečně jezdila v tomhle GVD Vindobona v šestivozové soupravě, nebo je to výjimka? Když se později VT18.16 na Vindobonu vrátily, už byly jen čtyřvozové, někdy pětivozové soupravy. Díky a zdravím, ZdŠ
01.12.14 - 7:58
820.016-4A že to tehdá bejvaly jízdy podél Popradu nahoru! Na sklonovnících čísla někde mezi 4 a 8, tatrovácký motor na jmenovitých otáčkách, trať za vlakem se topila v šedém závoji a po čtyřkilometrovém rozjezdu rychlost fantastických 55 km/h ...14.11.14 - 11:41
754.061-0Roman Zbroj, Petr Holub: pokud vycházíte z dnešních sklonovníků, pak asi máte pravdu. Já vycházím z údajů někdejší TD Liberec, kde se praví, že směrem ze Zdislavy od km 127,773 (kousek před nejvzdálenějším upozorňovadlem předvěsti VJn Křižany) je stoupání 11,5 (na 177 m), následuje 19,6 (532 m), 20,2 (540 m), km 128,884 = VJn, km 128,987 = přejezd, od km 129,020 je stoupání 2,3 (592 m) přes stanici. Uznávám, že za ta desetiletí už to zrovna takhle platit nemusí, nicméně o těch (skutečných, ne značených) 25 promilích velmi pochybuju.03.11.14 - 20:48
754.061-0Pár metrů pod pravým rohem dole je vjezdové návěstidlo, a od něho do stanice to bejvávalo -a snad i ještě je- 20 promile. Ten násep, co po něm vlak jede, v minulosti také dost často "pochodoval" a nesčetněkrát tady bývaly pomalé jízdy a opravy. A moc hezky se odtud z vlaku kouká na Ralskou pahorkatinu ...03.11.14 - 19:51
556.036a já to říct musím: když jsem včera uviděl tyhle snímky "556.042", tak jsem o nějakých pětatřicet let omládl. Po pětatřiceti letech jsem zase stál u konce osmé koleje v Lípě, zima jak cyp, čekali jsme až dojede od Liberce (po staré trati přes Město) rychlík 696, a na desáté koleji stál liberecký osobák 6101 s fujarou a na jeho konci přímo před námi byla zavěšená opravdová 556.042 a chlapi kolem ní běhali s hadrem a olejničkou .... Co bych za takovou chvilku dneska dal...
A ještě něco: hluboko, přehluboko smekám před těmi, kdo nápad s "556.042" dostali a hlavně DOVEDLI DO KONCE. To je prostě neuvěřitelné. Díky moc!
23.10.14 - 22:12
754.202-0Tady už obě koleje vypadají celkem k světu, ale po celá 80tá léta tu bývalo mnoho pomalých jízd (i kvůli tehdy četným opravám skal nad tratí) a také proto jízdní doby rychlíků Dč - BSch tehdy bývaly běžně 35-40 minut. A ty nekonečné pobyty v Bad Schandau na koleji "pod skálou"...Traťová rychlost na českém úseku byla v nejlepším případě 80, na tu se ale brejlovec s 12-18ti vozy nikdy nerozjel.
ThOoOomas: některé osobáky v UL a Vraňanech přepřahaly (některé v Lovosicích), rychlíky ale jezdily v dieselu celou trať Dč - Praha až do konce roku 1985, přestože úsek Vraňany - UL byl pod dráty od dubna, resp. od od prosince 1979). Teprve tuším od léta 1982 některé sezónní rychlíky přepřahaly v Lovosicích a Vraňanech (tzn. Dč - Lov = T478.4, Lov - Vran = E 499.1, Vran - Pr H = T 478.1). V Ústí R nepřepřahaly, poněvadž zpravidla výrazně přečuhovaly "přes hranice" a nevím, jak by si s tím poradily tehdejší staniční ZZ a hustota provozu vůbec.
A autovi snímku díky za hezké připomenutí historie. Zdravím, ZdŠ
28.09.14 - 18:29
230Z toho sklonu se až ježí zbytky srsti na zádech! Přitom je tu "pouhých" 18 promile, není-liž pravda?26.09.14 - 17:10
854.001-5No vida, pořád reptáme, v jak špatném stavu tratě jsou, a přitom tady už se blýská na lepší časy. Břevno závory už má provizorní odrazku - tak teď už zbývá jenom kompletně sanovat a obnovit spodek včetně propustků, kompletně vyměnit svršek včetně obnovení předepsané geometrie traťové koleje a kompletně snést ten přejezd, naposledy použitý v roce 1954 při sjednocování polností místního zemědělského družstva.18.09.14 - 13:02