..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Martin Kouřil":

FotkaZprávaDatum
706.453-8Keprt: vím že se informace o existenci většího počtu těchto polskyých lokomotiv v ČSSR objevila někdy před 4 roky. Bohužel však onen "pátrač" se skrýval v anonymitě a dál nekomunikoval, takže jeho pátrání je bez efektu pro jiné. Škoda. Bylo by pěkné sepsat historii těchto strojů u nás.02.09.14 - 14:05
706.453-8Lokomotiva je skutečně typ 409Da Zastal výr. čísl 404/1976
O vzniku, výrobě, exportu a zařazení tohoto typu asi nejpřesněji pojednává tento zdroj: http://www.locomotives.com.pl/Diesels/SM03.htm
Do Československa bylo dodáno cca 10 strojů typu LS 150 a odvozeného typu 409Da - u nás se podle výrobce staršího typu LS 150 vžilo pojmenování "Fablok". Výroba však na konci 60. let byla převedena do Zielione Gory - výrobce Zastal - kde byly původní typy LS150 (v Polsku označené jako SM03) opatřovány silnějším motorem Wola licence Henschel.
Pouze 3 lokomotivy ze všech dodaných do ČSSR obdržely průkaz způsobilosti s přechodností na ČSD, mezi nimi i tento stroj, který je v současné době u nás jediný plně provozuschopný.
Lokomotiva byla zakoupena v roce 2012 od firmy EGE České Budějovice. Při přepisu vozidla na DU lokomotiva obdržela 12timístné číslo a je psána na mne jako na fyzickou osobu. Označení lokomotivy VKM kódem při zkušební jízdě bylo chybně provedeno, neboť skutečně VKM nebylo přiděleno, takže nyní je již lokomotiva označena pouze 12ti místným číslem a zkratkou SVD-JZM - spolku, který má stroj v pronájmu.
K lokomotivě máme k dispozici nejen kompletní dokumentaci legislativní, ale i příručky a schémata komponent. O těchto lokomotivách je k dispozici i kniha: "Lokomotyvy spalinove serii SM03", Jan OBREMSKI, Wydawnicwa komunikacii i lacznosti, Warszawa, 1973
02.09.14 - 10:18
Vozy řady DakCítím se být osloven, abych tu napsal něco o vzhledu fotografovaného objektu. Nejdříve o ideji jako takové - Cílem je přitáhnout lidi zpět k trati, k něčemu, co je zaujme, něčím, co bude neobvyklé a něco, co bude jejich - lidí zde v regionu jihozápadní Moravy žijících. Cílem není nostalgie a už vůbec ne muzejnictví. Zvolené prostředky jsou takové, jaké jsou možnosti lidí, kteří tuto věc realizují a odpovídají možnostem regionu, který je totálně bez jakéhokoli zázemí a totálně v železničním útlumu. Uráží mne, když se tu dočítám, že se jedná o výplod nějakého zbohatlíka - a my přitom máme skoro stejně tak hluboko do kapsy, jako ten bezdomovec, co přespává na plošině jednoho z našich hytláků. Design a funkčnost soupravy je determinován právě cílem. V diskuzi nejen se členy Spolku, ale i s představiteli obou měst vyplynulo, že chceme mít v krajině vlak kontrastující a ne splývající. Nicneříkajících zelených vagónů jsou desítky. Zvolené barevné řešení má svoji ideu - červenožlutá je barva Moravy. A v neposlední řadě otázku designu výletních vlaků máme prověřenou více jak dvacetiletou praxí a diskuzemi s přáteli a nestory úzkorozchodných železniček - ať už s Alešem Bílkem, nebo s Honzou Šatavou. Věřím, že kritika, která zde zazněla je pouze z nedostatku informací o motivech, cílech a možnostech lidí, kteří se snaží oživit trať do Jemnice. Jak už psala Lenka, vkus je subjektivní záležitost. Věřím, že většině se náš vlak bude líbit. Neplodní kritikové, roniči nostalgických slz a hledači pih na nedokonalé tváři světa mají dost prostoru jinde. Vítáni jsou kritikové plodní, kteří ke své kritice vloží svoji invenci, svůj čas, své prachy a své svaly. To je nejlepší cesta, jak poznat pravou krásu - vložit do ní kus sebe. Doporučuji.22.11.13 - 12:52