..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 ... 84 85 86 87 88 ... 91      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
750.708-0Ještě že jsem přestal třeštit oči a pořádně se podíval na popis, málem jsem se nevěřícím Co to je pasoval na blba :-)

Každopádně - kdo chce, může závidět. Někdy v 90. letech v létě byla několikatýdenní výluka z Dejvic na Veleslavín, takže pravidelně po čtvrté odpoledne vyrážel z hlaváku přes Zličín zrychlený osobák do Kladna - Dubí podobný tomu na obrázku, ale s pěti(!) vagóny a s ním spřažený spěšný do Rakovníka - hydra s dvěma vagóny. Povozil jsem se tehdy luxusně, ale fotit mě nenapadlo.
15.11.13 - 10:30
1216.019-0Hele, tohle mi nedělejte, jo? Já tam pak chci jet a nemám na to ani peníze ani čas a kdo má pak sedět u počítače a vůbec...07.11.13 - 17:21
T 478.3161_It_
Nejsme ve při. Vidím štěrkové nástupiště ukončené světlou čárou, na světlé čáře stojí vlak. Světlou čáru (pořád ještě intuitivně) interpretuju jako hranu nástupiště, tudíž "vidím" vlak stojící na hraně nástupiště. Tuše (od slovesa tušiti), že Trainmaniak nefotí vykolejenou soupravu, značnu pečlivě prohlížet, a ejhle - světlá čára pokračuje mimo nástupiště, tudíž není součástí nástupiště a tak dále a tak dále.
Na svoji omluvu uvádím, že jsem léta jezdil z Kladna, takže štěrkové nástupiště s pevnou hranou je pro mě jedním ze základních vlakových motivů.
06.11.13 - 15:04
Ranní špičkaHýml to je věc. Mám chuť oklikat všech patnáct hvězdiček, co tu na obrazovce vidím...06.11.13 - 12:59
T 478.3161Kola na nástupišti. Taky mě to vzalo přes oči. Podvozek vagónu mi na první pohled (taky) přišel vykolejený, což je nepochybně způsobeno tím, že lesklá/bílá kolejnice je v pohledu z foťáku skoro v zákrytu s vypouklým nástupištěm. Tudíž to (my slabozrací?) vidíme jako že nástupiště má na straně vlaku betonovou hranu a vagón že stojí na té hraně.
Asi v tom hrajou roli i stíny. Mašina ten dojem nedělá - má světlý čili dobře viditelný podvozek. A má i nasvícený čili dobře patrný nárazník, na rozdíl od prakticky neviditelného nárazníku vagónu, takže vagón vypadá trošku dál od fotografa, tudíž - je-li mašina na koleji - mimo kolej.
(Trainmaniaku, řekl jste si o to :-))
06.11.13 - 8:41
464.016Borovičko, zatímco developer "čeká, až to spadne", bolševik ujišťoval vládnoucí třídu (tehdejší terminus technicus pro "obyčejný lidi"), že takhle vypadá ta správná cesta ke světlým zítřkům a kdo s tím nesouhlasí, je zaprodanec a nemůže být připuštěn - za Husáka - k odpovědné práci. Za Gottwalda - k životu mimo vězení, v extrémních případech k životu vůbec.

Dovoluji si Vás ujistit, že pod mostem nebydlím a na mřížích od kanálu se nekrčím.
01.11.13 - 10:57
831.234-0 + 830TTD neboli takticko technická data neznám, ale na podzim 1986 jsem jezdil z Prahy do Číčenic.
Z Prahy kolem 19. hod. souprava 830 - Balm - 830 - 2x Balm coby spěšný vlak. V Březnici dělení.
První půlka do Strakonic, tam upadl Balm, 830 pokračovala do Volar s příjezdem něco po půlnoci.
Druhá půlka do Písku, tam se ze spěšňáku stal osobák a pokračoval už jen v sestavě 830 - Balm tuším do Prachatic. Tam odpojili přívěs a samostatný motorák pokračoval kupodivu také do Volar, kamž dorazil pár minut po svém spolujezdci z Prahy, ale zato z druhé strany.
Čemuž jsem rozuměl, ale dodnes mě fascinuje, že časně ráno se ten samý manévr odehrával v pozpátku.
01.11.13 - 10:14
LaaersTakový já rád. Ale dalo to docela přemejšlení, zjistit, na co koukám.25.10.13 - 18:10
781.436-1Topiči, díky za odkaz. O inspiračních zdrojích Dvořákových se nechci a vlastně ani nemůžu hádat; jen nevěřím, že jsem si to vysloveně vymyslel a nevěřím, že jsem si kdy spletl Humoresku a Z Nového světa. I když samozřejmě - coby milovník vlaků a klasické muziky jsem svoje tvrzení mohl umíchat z čehokoliv.
Každopádně tvrdím, že v první asi půldruhé minutě je vlak vystižený dokonale, i když se to třeba autor nikdy nedozvěděl :-).
21.10.13 - 12:27
781.436-1To NIcKON
Zkusit vylíčit, na to pozor, to aby velectění admini začali vymýšlet novou sekci Literatura.
Kromě toho - třeba já mám nanejvýš pár nejspíš nepřenosných zážitků z dětství. Většinou mi to přišlo normální. Ale: noc, ve vlaku takové ty bludičkoidní žárovky, fofr a za oknem skoro vodorovné ohnivé čáry. Mockrát to člověk nezažil, počítám. Nebo: Turnov, několik vlaků s dýmajícími parovozy a jeden z nich chvílemi syčení nahrazuje strašlivým řevem. Dnes si dovedu spočítat, že to dělal nějaký přetlakový ventil, ale dost jsem se tehdy bál.

Spíš si říkám - neměl by někdo nějaký literární či filmový tip? Mě napadá Přednosta stanice (s Burianem) a Ostře sledované vlaky; knížka i fim. A moc pěkně to vylíčil nějakej Antonín Dvořák, tuším Novosvětská se to jmenuje :-). 4. věta - viz třeba http://www.youtube.com/watch?v=ZXjsdRi7bVI
21.10.13 - 0:12